Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

MKV bestanden afspelen géén audiogegevens?

(Onderwerp aangemaakt op: 10-09-2019 01:28 AM)
4656 Weergaven
Harun55
Apprentice
Opties

Hallo ik ben Harun,

 

Ik heb zaterdag een tv aangeschaft bij MediaMarkt het gaat om de Samsung QE65Q85R 4K QLED TV.

 

Hiervoor had ik de Samsung UE55ES8000 3D Smart TV.

 

Ik heb een Western Digital Paspoort harddisk waar ik films heb opstaan  het zijn gewoon hd mkv bestanden, wanneer ik deze films afspeel op de nieuwe tv krijg ik een waarschuwing “audio gegevens worden niet ondersteund , vraag me dus af waar het aan ligt?

 

Graag zou ik hier hulp bij willen, het is best een enorm collectie van bijna 1TB.

E1D23FBF-161A-4FE8-BF5F-26A8BC861DC5.jpeg

 

Wie mij kan helpen zal mij enorm blij maken.😄

 

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Harun55 , Harun,

 

De volledige Model Code is waarschijnlijk QE65Q85RALXXN. Zie de sticker op de achterzijde van de tv

Helaas kan ik je niet blij maken, want de tv ondersteunt geen DTS Codec.

Deze is nodig voor het afspelen van het geluid. Zie onderstaande link.

Klik op 'Specificaties en dan op Alle Specificaties Weergeven. Kijk daarna bij Audio.

Je ziet dat er N/A onder staat oftewel Not Available.

https://www.samsung.com/nl/tvs/qled-4k-q85r/QE65Q85RALXXN/

 

Je had misschien, voor het aanschaffen van de tv, even research moeten plegen.

Er zijn eventueel 2 oplossingen.

De bestanden converteren met het programma Wondershare, maar dit lijkt me ondoenlijk.

Een andere mogelijkheid is om er een mediaplayer tussen te zetten die wel DTS ondersteund.

Plex, Kodi, VLC Player?


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 Antwoorden
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Harun55 , Harun,

 

De volledige Model Code is waarschijnlijk QE65Q85RALXXN. Zie de sticker op de achterzijde van de tv

Helaas kan ik je niet blij maken, want de tv ondersteunt geen DTS Codec.

Deze is nodig voor het afspelen van het geluid. Zie onderstaande link.

Klik op 'Specificaties en dan op Alle Specificaties Weergeven. Kijk daarna bij Audio.

Je ziet dat er N/A onder staat oftewel Not Available.

https://www.samsung.com/nl/tvs/qled-4k-q85r/QE65Q85RALXXN/

 

Je had misschien, voor het aanschaffen van de tv, even research moeten plegen.

Er zijn eventueel 2 oplossingen.

De bestanden converteren met het programma Wondershare, maar dit lijkt me ondoenlijk.

Een andere mogelijkheid is om er een mediaplayer tussen te zetten die wel DTS ondersteund.

Plex, Kodi, VLC Player?


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
DannyNL
Explorer
Opties

Zoals dkoster hierboven aangeeft heeft deze tv geen ondersteuning voor DTS audio.
De MKVs die je probeert te bekijken hebben waarschijnlijk juist alleen maar DTS audio aan boord.

Je kan met software aan de slag om een extra audiospoor aan je MKVs toe te voegen op basis van de DTS audio..
Bijv  AC3 adio er aan toevoegen.
Alleen gaat dat nogal een tijdrovend klusje worden.
(Kan bijv. met PopCorn MKV Audioconverter)

Helaas wordt online vaak mkv+dts gebruikt.
Je moet dus zoeken naar mkv met ander geluid dan dts.
Of mkv met dts die naast de dts nog een 2e audiospoor heeft in bijv AC3/Dolby.


DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @DannyNL , Danny,

 

Heel erg bedankt voor je bijdrage. Dit wordt zeker gewaardeerd!

 

Fijne dag!


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Harun55
Apprentice
Opties

Nou niet erg blij mee.

je gaat automatisch vanuit dat een veel nieuwere model alles bevat het is maar een codec. Wel echt jammer hoor dit gaat me extra werk kosten dat zeker.

 

En als ik mijn harddisk op de playstation aansluit? Is het dan wel mogelijk, om het te afspelen? Ga dat is proberen vandaag😄

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Playstation zou je moeten proberen. Maar je begrijpt wel dat Samsung niet voor elke persoon kan zorgen dat zijn illegaal gedownloade films altijd werken toch? Risico van het downloaden denk ik zo..
Stars-Moderator-signature-800x200-2
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Harun55 , Harun,

 

Kan me voorstellen dat je hier niet blij mee bent, maar alvorens aanschaf een beetje research plegen, kan geen kwaad.

Dit voorkomt teleurstellingen zoals deze. De combinatie die je voorstelt, lijkt mij uitgesloten..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
DannyNL
Explorer
Opties

Research doen is goed.. Maar laten we eerlijk zijn.
Het niet ondersteunen van DTS op de 2018 modellen is ook wel een rare move van Samsung.
Aangezien voorgaande jaren en nu ook het 2019 modellen jaar gewoon DTS onderteuning heeft.

Ik had zelf bijv een Samsung 4k uit 2016. Deze had problemen. En kreeg toen een mooie deal om het met kleine bijbetaling om te ruilen naar een 2018 model. Dan is niet het eerste waar ik aan denk.. Eerst kijken of hij wel DTS ondersteuning heeft.
Je gaat er vanuit dat als een Samsung tv uit 2016 DTS afspeelt een nieuwer model dat zeker ook kan...


Maar om op het topic terug te komen.
Als je mkv's met hdr en ondertitels kijkt zou ik zo-ie-zo via een extern apparaat kijken.
De ingebouwde samsung mediaspeler en netflix app.. hebben bij donkere scenes en ondertitels last van een bug waarbij het beeld iets oplicht.
Met de nieuwste firmware is dat al wel stukken minder dan het in het begin was maar nog steeds aanwezig.

Sommige mensen hebben er geen last van maar als je er gevoelig voor bent is het ontzettend storend.

Dus topic-starter.. ik zou je mkvs+dts proberen via een extern apparaat af te spelen.

Mogelijk probleem bij je playstation 4.. Als je de gewone versie hebt kun je als het goed is geen 4k mkvs afspelen.
Dan moet je volgens mij de Playstation 4 Pro hebben.
Maar misschien is iemand die daar meer van weet?

Harun55
Apprentice
Opties

Bedankt voor alle info mensen.

 

ik denk toch dat ik een mediabox ga halen waar het uiteindelijk omgezet wordt.

als het goed is moet dat wel werken, maar ga zeker eerst de research doen.

 

Nogmaals bedankt allemaal.