Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Spontane herstart UE26EH4510 TV

(Onderwerp aangemaakt op: 10-09-2019 11:58 AM)
643 Weergaven
Jan-S
Apprentice
Opties

Sinds een paar weken herstart onze Samsung TV UE26EH4510 regelmatig spontaan. Er is geen aanwijsbare reden, i.e. het is niet te voorspellen wanneer en hoe vaak de tv zal herstarten. Enig idee wat de oorzaak kan zijn en wat ik eraan kan doen?

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @Jan-S , Jan,

 

Geen dank! Nog even ter informatie. De normale reset van de tv gaat als volgt:

 

1. Ga naar het menu Resetten. (Ondersteuning Zelfdiagnose

Resetten)

2. Het invoerscherm voor de pincode wordt weergegeven. Voer de pincode van vier cijfers in met uw afstandsbediening.

Als u de pincode niet hebt gewijzigd, voert u de standaardpincode 0-0-0- 0 in. U kunt de pincode wijzigen via de optie PIN wijzigen. (Systeem Beveiliging PIN wijzigen)

3. Als dat is gebeurd, verdwijnt het scherm voor de pincode. De melding

"Alle instellingen gaan terug naar fabrieksinstellingen." verschijnt.

4. Selecteer Ja. Alle instellingen zijn gereset. De tv wordt automatisch uitgeschakeld en weer ingeschakeld. 

 

Opgezocht in een manual op internet. Ik ga altijd teveel van m’n eigen tv uit 😉.

Misschien deze nog even proberen..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
5 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @Jan-S , Jan,

 

Is de volledige Model Code van de tv UE26EH4510WXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Het intruductiejaar van de tv is 2012. Hoor je een klikkend geluid bij het herstarten?

Zie je tussen het herstarten het Samsung logo verschijnen? Waarschijnlijk is er een defect aan de Voeding (print).

Kun je nog in wel in het Menu komen om de tv te resetten? Bij (Menu) Instellingen->Ondersteuning->

Zelfdiagnose->Resetten. Indien geen succes de tv op onderstaande manier resetten.

 

Zou je de tv eens aan willen zetten en de Exit knop op de afstandsbediening voor minimaal 20 seconden ingedrukt willen houden? Hierna zou hij teruggezet moeten zijn naar de fabrieksinstellingen.

 

Desnoods de tv een flinke poos spanningsloos zetten. Als dit alles geen effect heeft gehad dan is een reparatie noodzakelijk.

Deze zal niet goedkoop zijn. Ik weet geen prijs, want deze hangt af van de constatering van de monteur.

Ik zou, gezien de leeftijd van de tv, hier geen geld meer in investeren.

De kans is groot dat er, op deze leeftijd, ergens anders weer een defect kan optreden.

 

Ik mag hier uiteraard niet over oordelen, maar neem dit mee ter overweging.

Hopelijk valt het mee.

 

Houd me even op de hoogte..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Jan-S
Apprentice
Opties

Dag Dick,

dank voor het uitvoerige antwoord.

Het is een model WXXN;

Er is geen klikkend geluid;

Het Samsung logo verschijnt kort;

Het pad in het menu bestaat niet;

Ik heb een reset uitgevoerd door zeker 30 seconden op de Exit knop te drukken. Geen reactie op het scherm, maar misschien hoort dat;

De tv staat altijd spanningsloos, totdat we gaan kijken.

 

Gezien de uitgevoerde reset gaan we het weer een avond proberen. Ik laat het resultaat weten. Tot zover bedankt!

Jan

 

0 Likes
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @Jan-S , Jan,

 

Geen dank! Nog even ter informatie. De normale reset van de tv gaat als volgt:

 

1. Ga naar het menu Resetten. (Ondersteuning Zelfdiagnose

Resetten)

2. Het invoerscherm voor de pincode wordt weergegeven. Voer de pincode van vier cijfers in met uw afstandsbediening.

Als u de pincode niet hebt gewijzigd, voert u de standaardpincode 0-0-0- 0 in. U kunt de pincode wijzigen via de optie PIN wijzigen. (Systeem Beveiliging PIN wijzigen)

3. Als dat is gebeurd, verdwijnt het scherm voor de pincode. De melding

"Alle instellingen gaan terug naar fabrieksinstellingen." verschijnt.

4. Selecteer Ja. Alle instellingen zijn gereset. De tv wordt automatisch uitgeschakeld en weer ingeschakeld. 

 

Opgezocht in een manual op internet. Ik ga altijd teveel van m’n eigen tv uit 😉.

Misschien deze nog even proberen..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Jan-S
Apprentice
Opties

Dag Dick,

De truc heeft gewerkt! De reset uitgevoerd zoals je beschreef, en gisteravond heeft de tv zich geen enkele keer herstart. Dank! Al weet je mischien niet alles, zoals het bij je handtekening staat, je hebt zeker geholpen.

 

Groet,

Jan

 

DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Jan-S , Jan,

Dat is een mooi bericht! Hopelijk blijft het werken, anders weer even melden.

Bedankt voor het markeren als Oplossing en het compliment!

 

Fijne dag!

 

OMG! It's working again!OMG! It's working again!


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.