Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Defecte Smart tv uit garantie

(Onderwerp aangemaakt op: 08-04-2019 02:38 PM)
993 Weergaven
hauwie
Explorer
Opties

Beste,

 

Ik lees op dit forum heel wat berichten i.v.m de creditering van een defecte tv.

Wel, ik zit in hetzelfde straatje, mijn Samsung 55 inch (UE55JU7000) tv vertoonde na 3 jaar willekeurige vlekken onderaan het midden. Eigenlijk nog niet zo erg, maar de winkelier stelde voor om hem te laten nakijken in een erkend reparatie centum (SERVILUX) van Samsung België).  De winkel ging ervan uit dat ik wel een compensatie krijgen...Vanaf zijn de problemen pas begonnen:

 

- tv werd nagekeken, scherm was stuk, na garantie dus.

- van de winkel kreeg ik te horen dat het herstellen een € 380 zou kosten. Hierop antwoorde ik, ik kom mijn tv halen, de vlekken zijn nog niet te erg, we zullen dit wel gewoon worden.

- antwoord van de winkel, ja maar meneer, voor transport en nakijken zijn ook kosten aan verbonden hé, zo een € 150. Dus als je de tv laat maken, heb je 'bijna' nieuwe tv voor maar €230.

- Ik was verwonderd, er was nooit iets gezegd van kosten, uiteindelijk toch akkoord gegeven om tv te laten maken.

- Een week erna winkel terug gecontacteerd, wat blijkt, het scherm is niet meer te leveren.

- En wat nu? vraag ik. Er zal vermoedelijk een creditering gebeuren... Dit vind ik wel een mooie geste van Samsung omdat de tv al uit garantie is. Maar de economische levensduur zou toch 6 jaar zijn. Dit was op 15 maart 2019. Tot op heden heeft de winkel één antwoord gekregen van Samsung: de creditnota is nog niet opgesteld. 

- Uit andere blogs, lees ik dat dit bedrag enkel gecommuniseerd wordt met de winkelier en niet met mij, dus ik weet niet hoeveel dit bedrag zal zijn. Hoe weet ik nu of de winkelier eerlijk is en het volledige bedrag ter beschikking stelt aan mij om in ZIJN winkel een nieuwe tv te kopen?

 

Ten einde raad, drop ik dit op de Community Blog van Samsung, hopend op een snel antwoord...

 

SteveTV_aan3.jpgTV_aan1.jpg

Groeten, 

Steven

0 Likes
18 Antwoorden
Nick
MegaStar
Opties

Wat een rottige situatie om je in te bevinden, zeker wanneer je eerst akkoord was gegaan met de reparatie. Het is wettelijk verplicht dat wij niet het bedrag mogen communiceren, alleen de winkel mag hier iets over kwijt. Dit heeft te maken met jouw koopovereenkomst, eigenlijk gewoon een contract dat je aan bent gegaan met de winkel.


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
hauwie
Explorer
Opties

Dag Nick,

 

Bedankt voor uw antwoord. Deze manier van werken (het contract) lijkt mij raar, hoe kan je als klant weten of de winkel geen stuk van dat bedrag achterhoudt, om gelijk welke reden dan ook?

 

Kan jij eens kijken waar het voor mij bij Samsung fout loopt?

Ik heb een GRMS-nummer: 12404633, misschien kan je aan de hand van dit nummer iets terugvinden?

Serienummer is 07973SHGC00285V

 

Bedankt

 

Mvg,

Steven

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Over het bedrag kan ik niets communiceren, dit zal ook niet veranderen. Maar heeft de winkel nog niets ontvangen?


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
hauwie
Explorer
Opties

Nick, 

 

De winkel zegt dat ze nog niks ontvangen hebben

 

Gr.

Steven

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Duidelijk. Dit zou geregeld moeten zijn, maar helaas kan ik het hier niet zien. De reden is dat dit eigenlijk ligt bij het dealercontact met onze dealerlijn. Vraagje: heeft jouw dealer contact gelegd met onze dealerlijn met het GRMS-nummer?


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
hauwie
Explorer
Opties

Oei, dat weet ik niet. Op aanraden van de winkel is de tv door het repair center Servilux opgehaald. Daar werd eerst gemeld dat het rond de €400 ging kosten om het scherm te vervangen. Paar dagen later bericht gekregen dat het scherm niet meer beschikbaar was en de de tv niet meer hersteld kon worden. Ik heb dan gezegd tegen de winkel, ik wil mijn tv terug, dat ging €150 kosten voor transport en nakijken. Dit heb ik dus geweigerd en uiteindelijk is er  dus een accreditatie goedgekeurd, deze request werd op 15-mrt-2019 goedgekeurd. Bij Servilux kan ik dit nagaanvia het SORD nr: SORD19028891, link http://www.servilux.be/NL/Claims/RepairStatus.aspx.

 

Laatste antwoord dat ik van de winkel gekregen heb op 28-mrt-2019: 

 

Hieronder antwoord samsung

Dag Ann, 

De creditnota is nog niet opgesteld.
Wij hebben navraag gedaan of deze zo spoedig mogelijk behandeld kunnen worden.

Met vriendelijke groeten,
Carolien Peetermans
Dealer Support

 

Onverstaanbaar! Maar zal niets anders opzitten dan te wachten

 

Met vriendelijke groeten

Ann De Smet

Sound & Vision De Smet bvba

Lebeke 1

9450 Denderhoutem

 

Kan ik zelf ook contact opnemen met Samsung en navragen waarom het zo lang duurt om het bedrag te storten aan de winkel?

 

Gr.

Steven

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Vanuit onze kant kan ik het niet inzien verder, omdat dit via het dealercontact gaat. Ik zou de winkel toch navragen of ze contact hebben gelegd, aangezien het bedrag normaliter gesproken al overgemaakt zou zijn.


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
hauwie
Explorer
Opties

Hey Nick,

 

Bedankt voor de info. Ik zal de winkel nog eens contacteren, maar gisteren hebben ze nochtans gezegd dat ze nog niks gekregen hebben.

 

Kan jij bevestigen dat er een bedrag is overgemaakt aan de winkel?

 

Gr.

Steven

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Helaas kan ik niet in het systeem om dit te controleren, daar hebben zij een dealercontact voor. Die kunnen alles controleren en zo nodig een datum geven. 


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes