Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Defecte Smart tv uit garantie

(Onderwerp aangemaakt op: 01-04-2019 12:54 PM)
1370 Weergaven
hauwie
Explorer
Opties

Beste,

 

Ik lees op dit forum heel wat berichten i.v.m de creditering van een defecte tv.

Wel, ik zit in hetzelfde straatje, mijn Samsung 55 inch (UE55JU7000) tv vertoonde na 3 jaar willekeurige vlekken onderaan het midden. Eigenlijk nog niet zo erg, maar de winkelier stelde voor om hem te laten nakijken in een erkend reparatie centum (SERVILUX) van Samsung België).  De winkel ging ervan uit dat ik wel een compensatie krijgen...Vanaf zijn de problemen pas begonnen:

 

- tv werd nagekeken, scherm was stuk, na garantie dus.

- van de winkel kreeg ik te horen dat het herstellen een € 380 zou kosten. Hierop antwoorde ik, ik kom mijn tv halen, de vlekken zijn nog niet te erg, we zullen dit wel gewoon worden.

- antwoord van de winkel, ja maar meneer, voor transport en nakijken zijn ook kosten aan verbonden hé, zo een € 150. Dus als je de tv laat maken, heb je 'bijna' nieuwe tv voor maar €230.

- Ik was verwonderd, er was nooit iets gezegd van kosten, uiteindelijk toch akkoord gegeven om tv te laten maken.

- Een week erna winkel terug gecontacteerd, wat blijkt, het scherm is niet meer te leveren.

- En wat nu? vraag ik. Er zal vermoedelijk een creditering gebeuren... Dit vind ik wel een mooie geste van Samsung omdat de tv al uit garantie is. Maar de economische levensduur zou toch 6 jaar zijn. Dit was op 15 maart 2019. Tot op heden heeft de winkel één antwoord gekregen van Samsung: de creditnota is nog niet opgesteld. 

- Uit andere blogs, lees ik dat dit bedrag enkel gecommuniseerd wordt met de winkelier en niet met mij, dus ik weet niet hoeveel dit bedrag zal zijn. Hoe weet ik nu of de winkelier eerlijk is en het volledige bedrag ter beschikking stelt aan mij om in ZIJN winkel een nieuwe tv te kopen?

 

Ten einde raad, drop ik dit op de Community Blog van Samsung, hopend op een snel antwoord...

 

SteveTV_aan3.jpgTV_aan1.jpg

Groeten, 

Steven

0 Likes
18 Antwoorden
hauwie
Explorer
Opties

Kan ik misschien deze informatie bekomen? Kan ik iemand bij Samsung contacteren?

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Uiteindelijk blijft jouw aanspreekpunt de winkel, daar heb je uiteindelijk ook een koopovereenkomst mee. 


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
hauwie
Explorer
Opties

Tja, ik voel mij hier wel een beetje van het kastje naar de muur gestuurd.

De winkel zegt dat ze nog niks ontvangen hebben na 2 maand.

 

pfff, ik geef het op, geen Samsung meer voor mij wat een gedoe zeg!!

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Ik probeer je niet dit gevoel te geven, maar een ander antwoord kan ik je niet bieden. De winkel heeft een dealercontact, daar kunnen zij alles mee bespreken een navragen wat de status van de betaling is. Uiteindelijk kunnen zij dus een beter antwoord geven dan ik. 


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
hauwie
Explorer
Opties

Neem dit niet persoonlijk, maar als je uw TV nu al meer dan 2 maand moet missen omdat er administratief 'iets' fout loop bij Samsung zou jij ook zo reageren!

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Daarom probeer ik het zo uit te leggen, aangezien het een rottige situatie is om je in te bevinden. Dit betekent dat ik absoluut jouw frustratie begrijp.


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
hauwie
Explorer
Opties

Toch vandaag antwoord gekregen van de winkelier. Samsung keert een bedrag uit van €432, hier moet nog €44,59 kosten van Servilux af. Dus in totaal krijg ik €387.41 terug. Haha dit is echt om te lachen, bij één van mijn telefoontjes naar de winkel werd mij gezegd dat de reparatie kosten rond de €150 gingen zijn. Hiermee is alles begonnen, omdat ik dat bedrag te hoog vond, heb ik maar gezegd om hem te reparen, daarna kwam de melding dat de tv niet meer te herstellen was, dus kreeg ik een CreditNota...

Had ik geweten dat het reparatie bedrag maar €44 ging zijn had ik mijn 'oude' tv teruggevraagd. Dan had ik maar €44 verloren.

Wij hebben vandaag eens naar Servilux gebeld, deze meldde ons dat €150 kosten (transport en nakijken) voor particulieren zijn, maar als een winkel dit vraagt dan is het maar €44.59. Wat een bedrog van de winkel, ons gewoon het particulieren reparatiebedrag doorgeven als ik vraag om 'oude' tv terug te geven. 😞

 

Iets anders: het bedrag € 387.41 (eigenlijk €432) vind ik al helemaal belachelijk, ondertussen heb ik gevonden dat de "economische" leeftijd van een nieuwe tv boven de €1000 gelijk is aan 6 jaar of zelfs meer, hangt af van fabrikant. Als je dit berekent voor mijn tv van €1400 zou ik €700 terugkrijgen, deze is/was amper 3 jaar. De berekening: (€1400/72mnd) * 36mnd = €700.

 

Dit vind ik helemaal niet oké, zowel het sjoemelgedrag van de winkelier als het gedrag van Samsung zelf.

 

Enig idee of ik hier nog iets tegen kan doen of sta ik met mijn rug tegen de muur?

 

Waar zijn de eerlijke mensen nog in de wereld?

Bedankt,

Steven

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Duidelijk, Steven. Het bedrag kan ik zelf dus niet verifiëren, dus voor nu baseer ik m'n antwoord op het bedrag dat je hebt vernomen. Het bedrag wordt niet aangepast, dus in jouw woorden: "je staat met je rug tegen de muur." Tenminste, wat de fabrikant betreft. Een winkel heeft namelijk ook nog service die zij kunnen verlenen aan apparaten buiten garantie, mogelijk kunnen zij naast het bedrag bijvoorbeeld ook kijken naar een vervangend product voor gereduceerde prijs. 


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
hauwie
Explorer
Opties
Dag Nick,
Laten we deze discussie maar afsluiten. De conclusie is dat helemaal niet tevreden ben over de Service van de winkel én van Samsung zelf i.v.m. prijsbepaling van een creditnota.
Maar zoals al aangegeven is er niks aan te doen.
De winkel geeft mij nu een lijst van tv's die ik kan kopen, daar zitten heel wat Samsungs bij.
No way dat de volgende tv een Samsung is!

groeten,
Steven
0 Likes