Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

galaxy watch verliest Bluetooth verbinding

(Onderwerp aangemaakt op: 14-01-2019 05:03 PM)
43151 Weergaven
David01
Explorer
Opties

Ik kocht onlangs een Samsung galaxy watch. De bluetoothverbinding wordt steeds verbroken wanneer mijn smartphone vergrendeld wordt. De galaxy wearable app wordt dan gesloten waardoor de verbinding ook verbroken wordt. De bluetoothverbinding wordt niet automatisch hersteld, enkel handmatig via de app. Hierdoor krijg ik ook geen meldingen door op de watch. Ik heb al alle instellingen doorlopen, maar vind niet wat de fout is.

Kan er iemand advies geven?

 

120 Antwoorden
Tim
GrandMaster
Opties

Hey David, dat is niet handig! Heeft de bluetooth-verbinding het voorheen wel gewoon normaal gedaan? 

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Andre-w
Journeyman
Opties

Hier hetzelfde probleem met een 42mm model . nu 2 dagen in bezit en heeft problemen met de bluetooth . 

Na verloop van tijd zie je het stand alone symbool in beeld en komen er geen meldingen binnen.  Als je dan naar instellingen gaat, reageerd de telefoon direct, dus er is wel verbinding .Sterker, als je op de watch de bluetooth verbreekt, krijg je meteen een melding op de telefoon dat de verbinding verbroken is, dus er was zeker verbinding . mijn eigen 46mm model kent dit probleem niet . Nu al diverse draadjes in vele forums gezien met dit zelfde probleem, met met verschillende merken telefoons en android versies . In alle gevallen die ik lees, in vele talen op vele forums, werkt de bluetooth van de telefoons met alle andere accessoires gewoon goed . ik heb het sterke vermoeden dat er een bug in de software zit . Samsung heeft via deze forums nu al heel veel van de klachten, lijkt me zinvol dat de moderators software versies inventariseren die dezelfde problemen kennen ..hopenlijk dat Samsung dan ziet dat het probleem zich voordoet op dezeldde sofwareversies en snel een update kan uitbrengen .

Tim
GrandMaster
Opties

@Andre-w heb jij al een reset geprobeerd op de Galaxy Watch? Zo niet, dan mag je dat proberen. Laat me weten hoe het daarna gaat!

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Vito33
Apprentice
Opties
Beste allen,

Ook ik heb dezelfde probleem als David....
Weet inmiddels iemand waardoor dit probleem ontstaat?
Ik heb onderhand alles al geprobeerd, reset, Bluetooth reset/cash eigenlijk alles al.
Zou iemand z.s.m willen reageren van Samsung?
Andre-w
Journeyman
Opties
Hallo Tim, beetje laat antwoord, maar goed. Alles met het horloge geprobeerd, dus gereset, bluetooth cache leeg etc. Zijn bij Samsung service center geweest in Haarlem. Die hebben probleem live bekeken, maar hadden geen oplossing. Gister belde ze eindelijk terug, maar eigenlijk zonder nieuws. Of we de telefoon in de fabrieksstand wilde zetten. Nee natuurlijk niet. Daar staat te veel op om even te resetten. Daarbij hebben we al aangegeven dat het internet, sterker de forums van de samsung community hier op eu, maar ook us( amerika) het zelfde probleem wordt beschreven met verschillende telefoons. Wij bleven volhouden datvhet een software probleem in de telefoon is. Toen wilde ze hem hebben voor een duurtest, maar dan moest hij wel opgestuurd worden. Wij wilde hier nog even over denken en net na het telefoongesprek werd er een software update op de telefoon. Ipv voor de zekerheid de horloges onderling even uitwisselen, hebben we even de update afgewacht. En wat blijkt: nu doet hij wat hij moet doen: hij koppelt netjes elke keer dat je even buiten bereik bent geweest. Nog niet zo snel als mijn 46mm model en extact dezelfde lg g6, maar als je de telefoon ontgrendeld, gaat het meteen.

Lang verhaal kort: bljkbaar toch software probleem, want na update nu alles goed.
0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

In principe positief! Fijn dat het opgelost is met de meest recente software-update! Als er toch nog iets is dan horen we het graag.


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
David01
Explorer
Opties

Ik heb intussen al alles geprobeerd; reset, update software,... Maar helaas.

De vebinding moet telkens handmatig hersteld worden. De verbinding blijft alleen zolang de app geopend is. Zodra de app gesloten wordt of de smartphone in slaapstand gaat, wordt de verbinding verbroken en niet meer automatisch verbonden.

Zo heb ik dus weinig aan de smartwatch. Op deze manier is het gewoon een dure horloge.

 

David

Oplossing
Tim
GrandMaster
Opties

@David01 Als zowel een reset als update geen oplossing hebben geboden, dan ga ik je aanraden om de Watch aan te melden voor reparatie via onze Ophaalservice. Binnen de twee jaar fabrieksgarantie en zonder gebruikersschade, is dit kosteloos.

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
David01
Explorer
Opties

Intussen is mijn smartwatch opgehaald door Samsung. Na inspectie bleek er volgens hen niets aan te zijn. Maar het is nog steeds hetzelfde liedje. De verbinding met de smartphone wordt steeds verbroken en kan enkel handmatig hersteld worden. Ik heb nog geprobeerd de Wearable app eens opnieuw te installeren, maar het maakt geen verschil. Ik krijg dus nog steeds geen meldingen binnen. Het komt er uiteindelijk op neer dat ik veel geld betaald heb voor een gewoon uurwerk dat datum en uur weergeeft.

Indien mogelijk, had ik graag mijn geld teruggekregen!

Een echte ontgoocheling...