Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Software update s6, batterij snel leeg

(Onderwerp aangemaakt op: 24-04-2018 10:37 PM)
1048 Weergaven
Assie-1971
Student
Opties

Voor de samsung S6is er een nieuwe software up date alleen zorgt deze ervoor dat de batterij nu wel erg snel leeg is. Wat kan ik hier aan doen?

Alvast bedankt

440 Antwoorden
emielvisser
Pathfinder
Opties

@Kitty,

 

Ja hoor. Alleen het batterij probleem is nog steeds niet verholpen in deze laatste update.

Verder geen problemen er mee.

0 Likes
kitty17
Explorer
Opties
Oké dank je wel
Dan ga ik dat zo doen.
0 Likes
Rone
Pioneer
Opties

Ik vind het jammer dat Samsung niets meer van zich laat horen. Het is dan ook niet gek dat ik het gevoel heb dat er volgens mij niets meer gebeurt en dat Samsung het wel best vindt zo. Maandenlang ben ik en vele met mij in afwachting van een oplossing, maar die wil maar niet komen. En dan zie ik dat er weer wordt gesproken over de batterij en dat we de batterij moeten meten en zo, maar vergeet niet dat er gebruikers zijn die hun batterij hebben laten vervangen of hebben laten meten door Samsung en nog steeds met hetzelfde probleem zitten. Vergeet ook niet dat dit probleem van de ene op de andere dag is ontstaan en wel na die beruchte update van oktober vorig jaar. Rohit zegt dat hij mensen kent met een S6 die nergens last van hebben. Het zou mooi zijn als Samsung dat verder onderzoekt. Wat is nou eigenlijk het verschil tussen de S6 telefoons die deugen en S6 telefoons die niet deugen?  Het zou ook mooi zijn als Samsung ons een vergoeding geeft voor geleden schade. Ik heb een 3G abonnement maar kan daar nauwelijks gebruik van maken. En heb het idee dat dat pas gaat veranderen als ik een andere telefoon gebruik. 

 

Waarom horen we niets meer? 

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Je kunt het beste bij de verkoper gaan klagen i.p.v. Samsung als het gaat om vergoedingen.. Heeft jou toestel ook geen garantie meer?

 

Wat ik de mensen dan kan aanraden die geen garantie meer hebben is installeer een custom rom.

 

Hier meer info:

 

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1632163/last (hier kan je meer info vragen over hoe en wat)

 

https://forum.xda-developers.com/galaxy-s6/orig-development (hier staan de roms)

 

https://forum.xda-developers.com/galaxy-s6/orig-development/twrp-t3080940 (Recovery software om een rom te installeren)

 

Omdat jullie garantie toch verlopen is kan het geen kwaad namelijk voor eventuele reparaties. En ik denk dat je een veel snellere en betere S6 ervoor terug krijgt. :winking-face:

 

Het is even wat werk en ik zou het wel doen als je wat technische kennis hebt, anders door iemand met die kennis het voor je laten doen want iedereen kent vast wel een technisch persoon in hun leven.. Succes!

 

Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
emielvisser
Pathfinder
Opties

Ter info,

 

Momenteel zijn ze er nog wel mee bezig achter de schermen...  Ik ben met Samsung Support wat dingen aan het testen.

Maar tot nog toe nog niet een oplossing.

 

Ik heb bijvoorbeeld met Simyo contact gehad..

En Samsung heeft weer contact met KPN.

hveen28
Explorer
Opties

 Heeft al iemand een custom rom geprobeerd en daarmee het probleem opgelost?

0 Likes
Rone
Pioneer
Opties

@Rohit

 

Dank voor je adviezen, maar ik ben niet van plan iets te gaan ondernemen als ik van Samsung zelf niet eerst hoor wat het probleem heeft veroorzaakt. Ik vind dat ik al genoeg heb gedaan om mijn telefoon normaal te laten functioneren. 

 

@emielvisser

 

Fijn dat er toch nog wat gebeurt. Dank voor het doorgeven. Blij toe dat er nog hoop is. Samsung mag dat wat beter communiceren. 

 

@hveen28

 

Goeie vraag. Dat mag Samsung uitzoeken vind ik. Er zijn S6 gebruikers met garantie. Geef hun een mooi toestel te leen en probeer het op te lossen.

0 Likes
emielvisser
Pathfinder
Opties

FYI,

Samsung Support is momenteel intern aan het testen met een aantal prepaid simkaarten op hun devices.

 

Meer nieuws heb ik momenteel niet.

0 Likes
kitty17
Explorer
Opties
Ik heb prepaid Vodafone. Daarbij speelt hetzelfde probleem nog steeds. Maar met instelling op alleen 2G doet de batterij t zo een anderhalve dag.
0 Likes
emielvisser
Pathfinder
Opties

Even een kleine update.... van Samsung Support

Ze hebben logs gedeeld met een intern team en onderzoeken nog steeds het batterij drain issue.