Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Software update s6, batterij snel leeg

(Onderwerp aangemaakt op: 13-11-2017 04:51 PM)
30967 Weergaven
Assie-1971
Student
Opties

Voor de samsung S6is er een nieuwe software up date alleen zorgt deze ervoor dat de batterij nu wel erg snel leeg is. Wat kan ik hier aan doen?

Alvast bedankt

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
RobertS
Troubleshooter
Opties

Hi all,

 

Excuses, de update van vorige week was enkel een beveiligingsupdate. De update met de desbetreffende fix voor de battery drain is G920FXXU6ERF5-G920FPHN6ERF1-G920FXXU6ERG1. De verwachting is nog steeds dat de update in de loop van deze week beschikbaar is. 

 

Update: de update is inmiddels al live en zou automatisch of handmatig vindbaar moeten zijn. Indien dit nog niet het geval is, kan je het beste even later opnieuw zoeken.


---------
Signature-S21-2
Community Manager Samsung Benelux
Heb je een antwoord gevonden op je vraag? Markeer deze dan als
✓Oplossing zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden :smiling-face:

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

440 Antwoorden
dirkdijk
First Poster
Opties

lees even mee :smileysad:

0 Likes
emielvisser
Pathfinder
Opties
Hier idem dito zelfde ervaring, sinds de update (oktober patch).
0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Hi all! Bij een update kan het altijd even duren voordat alle software zich aanpast, verbruik kan dus zo'n 2 weken (minimaal) hoger zijn dan normaal. Verder kun je via batterijverbruik even kijken waar dit vandaan komt, aangezien er ook een app kan zijn die het veroorzaakt. Apps moeten zich ook aanpassen aan de nieuwe software, sommige doen dit beter dan andere. Controleer dit even en laat maar weten wat jullie kunnen vinden :winking-face: 


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
emielvisser
Pathfinder
Opties

@Nick,

 

Mijn batterij is snel leeg van mijn S6 (SM-920F)
Normaal red ik er wel 2 dagen mee.
Nu haal ik nog maar amper het einde van de dag.



Laatste update staat welk er op staat is versie G920FXXU5EQJ2 (oktober patch)



Nu heb ik al het volgende geprobeerd;

1.
Cache verwijderd. (Via de power , volume omhoog en home knop methode)
.
Zo'n 4 dagen aangekeken maar helaas geen verbetering.
De batterij loopt snel leeg.

2.
Wipe data / factory reset (Via de power , volume omhoog en home-knop methode).
Enkele dagen aangekeken.
Nog steeds dat de batterij binnen 24 uur leeg is.

3.
Toestel in veilig modus opgestart (volledig opgeladen).
Verwachtingspatroon na 15 uur. Batterij percentage 41%.

Verwachting volgens schema binnen 24 uur leeg.


Wat heb ik nog meer getest?
-Oudere update op toestel gezet via Odin.
G920FXXU5EQI6 (augustus patch)
Geconcludeerd dat het batterij verbruik met de oudere update wel stabiel is en niet binnen een 24 uur leeg is.


Het lijkt mij dan ook dat er iets mis is met de laatste software-update (oktober patch).

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Valt niet veel aan toe te voegen. Ik ga het doorgeven aan het development team, dan zullen we vanzelf vernemen of dit een bekend issue is. Bedankt voor de duidelijke info, Emiel! 


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
dirkdijk
First Poster
Opties

ik heb gister alles terug gezet naar fabrieksinstellingen en het schijnt beter te gaan. Maar dit lijkt mij geen oplossing

0 Likes
hveen28
Explorer
Opties

Na de laatste update is de accu van mijn samsung s6 ook erg snel leeg. Zelfs als ik de telefoon niet heb gebruikt is de accu in 8 uur tijd met meer dan 50% ontladen. Mijn vrouw heeft ook een S6 en ook zij heeft hetzelfde probleem. Heeft iemand al een goede oplossing gevonden?

0 Likes
Rewien13
First Poster
Opties

Geachte, 

 

dit probleem voldoet ook aan mijn s6 64 gig. Batterij nu amper een dag en het is leeg. Ik dacht dat het alleen bij mij toestel gebeurde maar ook bij mij andere familie lid. Dit is bijna te vergelijken paar jaren terug had een s3 toen na twee jaar een Sim only abonnement genomen. Ja haar hoor een update gekregen en toestel zelfde probleem. Mijn vraag is waarom krijgen wij nu opeens twee 2-3 jaar een update het lijkt dat een Samsung toestel hoog uit 2 jaar mee gaat en via Samsung een update krijgen om het toestel stuk te krijgen zodat wij een nieuwe weer kunnen kopen. Maar dit keer ga ik nog hoger zoeken. Mijn toestel was in september grondig nagekeken en was op en top waarde wat ik kon krijgen was 266 euro bij aanschaf van een s8 en na een maand krijg ik dit geval. Ik ga morgen even de klantenservice bellen voor uitleg en dan vervolg actie ondernemen. Sinds afgelopen 5 jaar een Apple iPad gekocht en krijg regelmatig update maar nooit zo’n situatie. Dit blijkt dat je liever een iPhone kan nemen waar je langer plezier van kunt hebben. Dus als Samsung niet met een oplossing komt dan zeg ik maar DAG SAMSUNG.

 

grt

0 Likes
Rewien13
First Poster
Opties
Hi dit is wel vreemd dat het gebeurt bij meerdere s6. Ik heb altijd mijn update uitgevoerd maar nooit zoiets gehad. Dit moet toevallig zijn. Net buiten je 2jaars garantie!!!
0 Likes