Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

wasmachine WF70F5E5P4W/EN trommel draait niet

(Onderwerp aangemaakt op: 07-09-2018 09:42 AM)
1171 Weergaven
Daatje
Apprentice
Opties

De trommel van mijn 2,5 jaar oude wasmachine draait niet meer. Handmatig kan ik de trommel wel ronddraaien, maar als ik de machine weer aanzet zie ik wel dat er een kleine aanzet wordt gegeven maar gebeurd er niets. Binnen 1 week na aanschaf was de printplaat al defect. Nu dit weer. Hoe kan ik de machine voor reparatie onder garantie aanmelden?

0 Likes
67 Antwoorden
Dmitri
First Poster
Opties

Beste Leonarda (en anderen),

 

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar ik ben bang dat Samsung niets gaat doen. Het interesseerd ze nu eenmaal niks. Ze hebben de rommel verkocht en kijken totaal niet om naar hun klanten. Ik heb dan ook medelijden met al die mensen die voor de zogenaamde aftersales en helpdesken werken voor Samsung. Zij mogen niks doen en hebben dus een holle nutteloze funtie, behalve poortwachter zijn van Samsung.

Het beste wat we allemaal kunnen doen is géén enkel product van Samsung kopen. Voor elk artikel is een goed /beter alternatief. Samsung in de ban is de enige manier om die Koreanen van de markt te weren.

0 Likes
12345Leonardo
Apprentice
Opties

IK ga mijn rechtsbijstand verzekering inschakelen.

Ik beroep mij op de non conformiteit dat wil zeggen dat je mag verwachten dat een machine van € 500,00 langer meegaat dan 2 jaar en 5 maanden.

Ik hoop dat er meer mensen zijn die dit gaan doen.

Bij de recheter maak je een goede kans om dit te winnen.

 

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Hi Leonardo, deze optie heb je natuurlijk altijd. Let wel op dat buiten garantie het aanspreekpunt de winkel is. De fabrikant biedt 2 jaar garantie en kijkt daarna naar de prijs icm met de levensduur. Lees er hier meer over: "Let op: bij problemen met een product moet de verkoper voor een oplossing zorgen en niet de fabrikant." Hopelijk kun je hier wat mee.


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Debby1987
First Poster
Opties

Ik heb ook een eco wasmachine van Samsung , nu bijna 4 jaar en heb hetzelfde probleem als hierboven vermelde problemen, trommel draait niet meer tijdens wassen of centrifugeren, als je aan de trommel draait zit hij los, hij draait gewoon zot, normaal kan je daar niet zo makkelijk aan draaien, ik vraag me af of het de moeite is om te laten maken en hoeveel dit kost???

Of is het beter om naar een nieuw machine te kijken van een ander merk? 

Vroeger had ik Zanussi en daar was ik tevreden van

0 Likes
karstensenden
First Poster
Opties

Hallo zoals eerder beschreven was bij mij printplaat het probleem. Dit koste mij 175€ De reparatie kosten heeft Samsung berekent vanuit leeftijd waarde van toestel . Mijn wasmachine was 2jaar en 4maanden. Als de wasmachine ouder is zijn reparatie kosten hoger. 

0 Likes
12345Leonardo
Apprentice
Opties

Hallo 

Het is toch een schande dat je €175,00 voor een print plaat moet betalen, waarvan ze al lang weten dat die van een zeer slechte kwaliteit is.En die 100% zeker na twee a drie jaar kapot gaat.En toch wordt deze print plaat nog steeds in de machines gezet.

Dat vind ik een constructie fout die Samsung moet oplossen en niet de koper.

 

 

0 Likes
jan2511
First Poster
Opties

Word het niet eens tijd dat de "fabrikant" importeur garant staat voor zijn produkt en zich niet achter allerlei regeltjes verstopt.

Dat je een printplaat kunt programeren op een vooraf bepaald aantal wasbeurten alvorens in een storing modus te gaan, staat buiten kijf.

(dit was ook al eens het geval met een voornaam merk auto)

Dit noemen ze sjoemel software en is bij wet verboden.

Ik zou graag zien dat samsung zijn afnemers ( particuliere klanten) de gewenste oplossing aanbied en onder coulance de printplaat ( geheel kosteloos) gaat vervangen door een nieuw exemplaar waar geen sjoemelsoftware in is geprogrammeerd.

Het gaat namelijk wel degelijk opvallen dat de "storing"optreed net na de garantie termijn.

 

in afwachting van uw reactie verblijf ik.

 

groet Mr. J.G.R.Geugies

 

Baekelandt
First Poster
Opties

Mijn Samsung Ecobubble heeft er na 4 jaartjes de brui aan gegeven.

Reden? Exact hetzelfde als hier reeds eerder beschreven.

Heb naar de winkel waar we hem kochten gestuurd, maar verwacht er niet veel van.

 

Alle andere apparatuur hier (TV, magnetron, GSM's, tablet, soundsystem,...) is allemaal van Samsung. Oorspronkelijk heel tevreden, nu heel teleurgesteld.

 

Ik ga alvast op zoek naar een nieuwe wasmachine, spoiler alert: het zal géén Samsung worden, deze keer...

0 Likes
Karen24
First Poster
Opties

Oh.... wat lees ik veel dezelfde problemen! Mijn wasmachine is nog geen 4 jaar oud en ook bij mij draait de trommel ineens niet meer.  Het leek wel of hij het hele programma draaide, maar toen ik dacht dat de was klaar was, bleek de bovenste laag nog droog en de onderste kleddernat. Hij pompt water wel af, maar draait dus niet meer...

 

Drama.. 

 

0 Likes
Ataal
First Poster
Opties

Het gekke is dat Samsung wel degelijk van dit probleem af weet en dat het al zo vaak is voorgekomen dat ze eigenlijk verplicht zijn zijn om dit ook buiten de garantie om netjes op te lossen. Er is een wettelijke garantie! Maar ook na de wettelijke garantie is er een recht van de consument dat als er technische gebreken onstaan waar de consument niks aan kan doen dit onder garantie is te verhalen. Ook Samsung is hiervan op de hoogte maar gaat dan dingen verzinnen als; afvoerslang ca. 60 tot 95cm

                            Filter schoonmaken

                            Calibraties uitvoeren

 

En als klap op de vuurpijl komt het altijd bij de consument terug, want word er gezegd dat bij dagelijks gebruik een wasmachine die als 8kg word verkocht bij dagelijks gebruik maar 4.5kg mag hebben.

 

Allemaal dingen waarvan ze weten dat het niet het probleem van een printlplaat oplossen. Ze zijn dan bereid een monteur te sturen maar dat kost je dan 

95€ voorrijkosten (ANNO 2019) :face-with-stuck-out-tongue-and-winking-eye:

60€ uurloon.

 

Bij ons het zelfde probleem dat de trommel niet draait maar wel aanzet geeft tijdens de calibratie. Gebleken is dat de printplaat vervangen moet worden. Maar aangezien het allemaal de zelfde printplaten zijn en deze niet aangepast zijn zit je snel weer met hetzelfde probleem. De printplaten zijn niet correct gesoldeerd of de soldeer punten.

0 Likes