op 20-04-2023 03:08 PM - laatst bewerkt op 21-04-2023 10:02 AM door MartijnK
Ik heb een watch 4 gekocht samen met GSM bij Telenet, de batterij loopt al sinds het begin enorm snel leeg. Ik kan er niet mee naar kantoor en terug naar huis of hij is al leeg (dus nauwelijks 8 uur).
Updates zijn in orde.
Er staan geen verbindingen aan (bluetooth, wifi, 4G), scherm gaat niet automatisch aan, batterijbesparing staat steeds aangeschakeld.
Ik zie wel dat mobiele netwerken 22% batterij verbruikt, maar ik zou niet weten hoe dit te verminderen? Mobiele gegevens staat steeds uit.
Kan iemand me helpen? Het lijkt me toch de bedoeling dat je de apps op je uurwerk kan gebruiken en laten aanstaan?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 20-04-2023 06:47 PM
Hallo, u kunt proberen het abonnement uit te schakelen en alleen in te schakelen als het horloge niet op de telefoon is aangesloten. Controleer of dit de levensduur van de batterij verbetert. Een andere oplossing die in de onderstaande link wordt voorgesteld, is het verwijderen en opnieuw toevoegen van het plan.
op 20-04-2023 06:47 PM
Hallo, u kunt proberen het abonnement uit te schakelen en alleen in te schakelen als het horloge niet op de telefoon is aangesloten. Controleer of dit de levensduur van de batterij verbetert. Een andere oplossing die in de onderstaande link wordt voorgesteld, is het verwijderen en opnieuw toevoegen van het plan.
op 21-04-2023 08:54 AM
Hallo,
bij mij net hetzelfde probleem. Ook de smartwatch in een pack bij telenet gekocht en is ook na 8 uur leeg. Mijn dochter heeft identiek dezelfde watch (niet gekocht via Telenet) en heeft totaal geen batterij problemen. Ik ben benieuwd naar mogelijke oorzaken/oplossingen
op 24-04-2023 10:43 AM
Hi @Members_qCPr3gi i, goedemorgen.
Uiteraard zitten wij stil en blijven we ons ook bezighouden met het verbeteren van de gebruikerservaring, regelmatig zal er ook een nieuwe update uitgerold worden. Wanneer je de Watch in de buurt hebt van je telefoon kan je het beste ook de mobiele netwerken op je Watch uitschakelen.
Je kan dit het beste uitschakelen en enkel gebruiken wanneer je de telefoon niet in de buurt hebt maar toch graag bereikbaar wilt zijn.
Groeten,
Martijn
op 24-04-2023 02:19 PM
Hallo,
Bedankt voor uw hulp. Inderdaad, als je het abonnement uitschakelt, gaat de batterij veel langer mee. Ik moet nog checken hoelang juist, maar het is toch zeker meer dan een dag, ook met BT aan.
Uw tweede oplossing in het Engels heb ik proberen opvolgen, maar die was nogal omvangrijk, dus dat heb ik zo gelaten.
Bedankt,
op 24-04-2023 02:20 PM
Hey, dus het mobiele abonnement uitschakelen helpt inderdaad. Misschien heeft uw dochter er geen abonnement op zitten en gaat die daarom langer mee...
op 24-04-2023 02:21 PM
Hi. Het abonnement uitschakelen helpt inderdaad. Hopelijk wordt dit snel met een update gefixed, want het isnatuurlijk niet de bedoeling dat dit de oplossing is voor dit probleem.