op 16-02-2020 12:15 PM
Hallo,
Ineens, sinds afgelopen week heb ik moeite om Strava aan het registreren te krijgen.
Na lang zoeken en puzzelen zag ik dat het locatie tekentje (de omgekeerde druppel, ook wel Google maps pin) grijs blijft.
Ik heb Strave verwijderd, opnieuw geinstalleerd en gekoppeld met mijn Strava account.
Dat hielp allemaal niet.
Ik heb nu de volgende work around uitgevogeld (mede n.a.v. tips op het engelstalige forum)
Ik start een wandeling via Samsung Health, wacht even tot er een GPS verbinding is en start dan Strava.
Dan wordt het locatie icoon wel wit en wordt de activiteit (lopen, fietsen) wel door Strava geregistreerd.
Als Strava draait is de Samsung Health activiteit wel te stoppen en Strava blijft gewoon werken.
Meer mensen last van dit probleem?
Eventueel een oplossing?
De work around werkt maar is natuurlijk niet ideaal, als ik ga fietsen of lopen wil ik wel gaan fietsen of lopen en niet eerst een minuut of wat aan de watch klungelen om de boel op gang te krijgen.
Kortom, hoe krijg ik Strava weer zover dat de GPS sensor wordt aangestuurd en de registartie van de activiteit plaatsvind. (ja, alle machtigingen staan goed 😉, strava mag bij de sensoren en de locatie komen )
Met vriendelijke groet,
Maarten de Rijke
op 18-02-2020 01:09 PM
Hey @MdeRijke,
Om welke Galaxy Watch gaat het precies en met welke telefoon heb je deze gekoppeld?
Is alles up-2-date? De software van je Watch?
op 19-02-2020 06:06 PM
HAllo @MartijnK ,
@MartijnK schreef:Hey @MdeRijke,
Om welke Galaxy Watch gaat het precies en met welke telefoon heb je deze gekoppeld?
Is alles up-2-date? De software van je Watch?
Alle software is up to date en bijgewerkt naar de nieuwste versies.
Het betreft hier een Samasung Galaxy Watch 46 gekoppeld aan een iPhone 7+
Met vriendelijke groet,
Maarten de Rijke
op 20-02-2020 01:26 PM
op 20-02-2020 02:04 PM
Ik heb de Health app niet gekoppeld met Strava, ik kan niet vinden hoe dat moet gebeuren.
Hoe moet ik dat koppelen doen in de Health app op een iPhone?
(Ik heb wel de Strava app met mijn Strava account gekoppeld natuurlijk, maar dat gaat via Strava.)
Met vriendelijke groet,
Maarten de Rijke
op 20-02-2020 02:22 PM
Ja, dat doe je op je telefoon. Open de Samsung Health app en ga naar instellingen. Je ziet dan staan verbonden services, hier kun je Strava koppelen aan Samsung Health.
Houd je me op de hoogte?
20-02-2020 03:01 PM - bewerkt 20-02-2020 03:04 PM
Verbonden servces is dus niet te vinden.
Als ik in het scherm op de drie streepjes (rechtsonder) klik krijg ik bijgevoegd scherm.
In geen van de schermen die hierachter zitten kan ik iets vinden van verbonden services of zo
Achter Partner Services krijg ik iets met "No Available Services"
Achter instellingen kan ik alleen "Aangepaste Services" aan of uit zetten, meer niet.
Met vriendelijke groet,
Maarten de Rijke
op 24-02-2020 09:22 PM
Zoals hierboven beschreven, jouw oplossing om de verbonden services te bereiken wrkt niet bij mij (iPhone 7+).
Heb je nog andere ideeën?
Met vriendelijke groet,
Maarten de Rijke
op 26-02-2020 12:07 PM
op 28-08-2021 02:53 PM
Ik heb ook al een jaar hetzelfde probleem. Samsung watch active 2 met samsung s9+. Drama. Hoe kan ik mijn watch terug sturen naar Samsung?