op 13-01-2019 04:53 PM
Ik kocht onlangs een Samsung galaxy watch. De bluetoothverbinding wordt steeds verbroken wanneer mijn smartphone vergrendeld wordt. De galaxy wearable app wordt dan gesloten waardoor de verbinding ook verbroken wordt. De bluetoothverbinding wordt niet automatisch hersteld, enkel handmatig via de app. Hierdoor krijg ik ook geen meldingen door op de watch. Ik heb al alle instellingen doorlopen, maar vind niet wat de fout is.
Kan er iemand advies geven?
Opgelost! Ga naar oplossing.
13-12-2019 07:27 PM - bewerkt 13-12-2019 07:29 PM
Is het probleem ook met de active 2? Of alleen met de "originele"watch
op 13-12-2019 08:58 PM
Dat zou ik niet weten ik heb alleen de originele Gear sport
op 13-12-2019 09:01 PM
17-12-2019 02:07 PM - bewerkt 17-12-2019 04:02 PM
Hallo,
Ik heb dit probleem ook ervaren op mijn GW gekoppeld aan een Huawei Mate 20 Pro. Op android Pie geen probleem en de verbinding bleef intact, nooit een issue gehad. Maar, na de upgrade naar Android 10 verloor de GW zijn verbinding met de telefoon constant. Bij mij was de oplossing even zoeken, maar het werkt prima. Mijn Huawei heeft een automatisch app opstartbeheer functie die zelf regelt wanneer een app uitgeschakeld wordt. Dit kun je overigens per app aanpassen of je opstarten/afsluiten handmatig wil beheren of automatisch door de foon. In eerste instantie dacht ik dat het lag aan de Galaxy wear app, maar die instelling stond al juist (handmatig, app constant aan in de achtergrond). Na een beetje scrollen ontdekte ik een app genaamd "Samsung accessory service". Die werd wel door de telefoon automatisch beheerd. Instelling omgezet naar handmatig, verbinding weer tot stand gebracht met de GW en sindsdien geen problemen meer.
Dus, zoek eens of je dezelfde app in je opstartbeheer kunt vinden, verander de setting naar handmatig en het zou moeten werken...
op 19-12-2019 06:47 PM
Lijkt inderdaad een probleem met agressieve energiebesparing. Bij mijn mate 10 pro lijkt bovenstaande te werken.
op 02-01-2020 08:01 AM
Hallo,
Ik had het zelfde probleem bij mij het dat de telefoon na 1 minuut op slaapstand gaat.Ik heb dat uitgezet en werkt nu perfect💪
op 04-02-2020 04:33 PM
Ik ben nu al drie volle weken intensief bezig om dit behoorlijk aan elkaar te gaan verbinden...met tot zover...GEEN RESULTAAT ! Het enige wat ik dagelijks doe is contact opnemen met de service diensten van Samsung...die m.i. heel erg behulpzaam en bovendien heel vriendelijk zijn...met een chapeau daarvoor, maar oplossingen komen er gewoon niet ! Updates ! JA ! Bluetooth verbonden ? JA ! Stappen volgen om te verbinen ? JA ! De telefoon maakt verbinding met de watch...maar de watch kan niet voltooien...vanaf men de prosedure dan uiteindelijk onderbreekt is de bluetooth verbinding van de watch opnieuw weer ineens UIT...het enige wat ik doe met die watch is de hele dag pogen op toch een volwaardige verbinding tot stand te brengen wat nooit lukt..en op het einde van de dag de apparaten terug opladen aangezien ze dan wel leeg zijn...mooie watch, mooie wijzeplaten...en voor de rest heb ik het er nu wel mee gehad
op 05-02-2020 02:33 PM
op 05-02-2020 09:13 PM
Hello Bruce...met de Noklia 7.1 maar ik kan hem er totaal niet mee bervinden...watch blijft hangen en werkt de koppeling niet af...mij telefoon ziet de watch en raakt er wel mee inverbinding
op 06-02-2020 02:31 PM