Close

What are you looking for?

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Galaxy Watch automatische workout detectie werkt niet goed meer na update

(Topic created on: 12-06-2019 07:24 PM)
5363 Views
Bram_76_nl
Journeyman
Options

Helaas ondervind ik problemen met mijn galaxy watch na de recente update.

Het geval is dat de automatische workout detectie niet meer detecteerd als ik aan het fietsen ben.

Dagelijks fiets ik ca 50 minuten. Voor de update werd dit netjes automatische gedetecteerd.

Na de update wordt deze activiteit gerekend als stappen... hierdoor klopt het e.e.a. natuurlijk nie meer.

Twee ritten heb ik inmiddels handmatig op de watch opgenomen in de hoop dat een mogelijk zelflerend systeem o.i.d. de draad daardoor weer op zou pakken. Helaas zonder resultaat.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Kan ik zelf iets doen zodat fietsen weer automatisch wordt geregisteerd?

Overigens, waarom kan ik geen label "software" kiezen?

0 Likes
33 REPLIES 33
BruceH
Community Manager
Options

Dit is bekend en zal met een update worden verholpen!

rsz-846676
0 Likes
Barbara49
First Poster
Options

Na het handmatig starten van de training spinnen en wandelen onderbreekt de watch de training steeds. Moet ik meerdere keren weer op play drukken om geen registratie te missen.  

0 Likes
BruceH
Community Manager
Options

Hi @Barbara49,

Welk horloge heb je precies en is 'ie up-to-date?

rsz-846676
0 Likes
Barbara49
First Poster
Options

Hallo,

Ik heb een Galaxy Watch (B3B7, serienummer: R5AM607MWRK), softwareversie: R810XXU1CSG4/R8100XA10OXA1CSG4.

Laatst gecontroleerd op:8-8-19

Inmiddels meerdere keren gereset.

Helaas nog geen verbetering.

Ik hoop dat u me verder kunt helpen.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Options

Kun je nog eens controleren op updates via de Wearables app? Staat er niets klaar, dan kan ik hem doorzetten.

rsz-846676
0 Likes
Barbara49
First Poster
Options

Bij de Software staat: U gebruikt al de recente software. En hij is nu de volgdende apps aan het bijwerken: Samsung Health, Alarm, Finf My Phone en Samsung Flow. Is dat wat u  bedoeld?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Options

Die ook inderdaad, wellicht dat de update van S-Health al wat te weeg brengt. Het horloge is dus al up-to-date.

rsz-846676
0 Likes
Barbara49
First Poster
Options

Helaas nog geen verbetering. Zowel bij wandelen, suppen en fietsen steeds onderbrekingen.

Nog suggesties van instellingen o.i.d? Want ik mis per training zomaar 9-10 minuten (want hij geeft de start en eind tijd aan en de  gemeten trainingstijd). Of even opsturen?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Options

@Barbara49, ook als je de training handmatig start?

rsz-846676
0 Likes
Barbara49
First Poster
Options

Ook als ik de training handmatig start (bij bv spinning).

0 Likes