Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Dynafix: herstelling, geen feedback meer

(Onderwerp aangemaakt op: 23-09-2022 02:55 PM)
241 Weergaven
Vanneste Pieterjan
First Poster
Opties

Beste

Op 17/9 heb ik mijn horloge opgestuurd via samsung service . Hierna heb ik een offerte gekregen om deze te herstellen. De kost om dit te herstellen is: Totaal kosten incl. BTW: € 318,59

Terwijl dit horloge 188,95€ heeft gekost.

Volgens Dynafix  krijg ik volgende diagnose: Na onderzoek door de technici is geconstateerd dat er een defect is aan het moederbord van je product dat niet te repareren is. Om je product te repareren moeten we het hele moederbord vervangen. De garantietermijn van het product is helaas verstreken. Er is een oplossing waarmee je weer snel geholpen bent. We kunnen het product repareren.

Volgende bericht heb ik teruggestuurd via mail en via messenger(Facebook). 

Beste

Blijkbaar zou mijn horloge niet meer onder garantie zijn volgens de diagnose. Op de site waar ik deze heb gekocht staat 2 jaar fabrieksgarantie. Dat is de reden waarom ik deze ook heb teruggestuurd. Deze horloge heb ik 28/04/2021 aangekocht. Volgens de specs is deze horloge IP68. Dus ik snap niet waarom deze dan niet onder garantie wordt hersteld of kostenloos wordt vervangen? Want het is niet door verkeerd gebruik of gebruikersschade. Alvast bedankt om dit na te kijken. Indien u wenst, kan ik u de aankoopfactuur bezorgen.

Maar vanaf toen werd het windstil, terwijl het ophalen en nazicht wel vlot is verlopen.

Misschien ben ik te ongeduldig, maar op tegen 10/10 moet ik bevestigen als wat ik met de reparatie wil doen. 

Iemand nog deze ervaring gehad?

Wie van Samsung kan me hier verder in helpen voor de opvolging en waarom deze niet meer onder garantie valt volgens Dynafix? Want ik snap echt niet waarom ze zeggen dat de garantietermijn is verstreken?

Het herstelnummer is:  iRMADRSA17716715

Groetjes

Pieterjan

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Vanneste Pieterjan, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Het is natuurlijk niet fijn als je Watch het niet meer doet. Als ik je gegevens erbij zie ik inderdaad staan dat er vochtschade is geconstateerd op het moederbord. Het klopt ook wel dat de Watch IP-68 gecertificeerd is, wel is het dan ook van belang om de instructies goed door te nemen om dit te behouden. 

Mocht je op zoek zijn naar een nieuwe Watch, stuur mij dan een privé berichtje (https://bit.ly/3BoC5B0) en misschien heb ik dan wel iets leuks voor je 😇

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
3 Antwoorden
JapserHonda
First Poster
Opties

Beste,

ik ben niet van samsung of Dynalogic, dat ten eerste. Zelf bezit ik een Galaxy Watch 4, hierbij zat in de doos een klein boekje waarin staat wat er allemaal wel en niet onder garantie valt. Er staat heel duidelijk en ik citeer: "De garantie is alleen van toepassing op defecten in materialen, het ontwerp of de uitvoering. De garantie geldt niet in de volgende gevallen : Blootstelling aan vocht, damp, extreme weers-of omgevingsomstandigheden. - ongevallen, force majeure of andere oorzaken die buiten de invloedssfeer van Samsung vallen, zoals bliksem, water, brand, ordeverstoringen en onjuiste ventilatie." 

Als ze bij reparatie ontdekt hebben dat waterschade indicatoren zijn geactiveerd kun je er van uit gaan dat ze dit niet onder garantie gaan repareren. Ik denk dat ze daarom ook zeggen dat je garantie termijn verstreken is en je een offerte voor de reparatie hebben aangeboden.  Nu heb ik ook geen idee waarvoor je je samsung watch hebt opgestuurd aangezien je dit niet in je bericht hebt vermeld maar bijna elke smartphone/ smartwatch fabrikant geeft aan dat waterschade nooit onder garantie valt. Al zouden ze een claim maken dat hij een jaar op de bodem van de zee kan liggen zonder problemen, dan nog dekken ze dat niet. 

0 Likes
Vanneste Pieterjan
First Poster
Opties

Ok, dankjewel. Ik wist de oorzaak niet van het probleem. Daarom dat ik hem heb opgestuurd. Wel jammer dat je met een horloge waarmee je kan zwemmen er toch vochtschade kan ontstaan. Kan in mijn beleving een fabricagefout zijn. Maar dan zal ik me inderdaad een nieuwe moeten aanschaffen als dit in de garantie voorwaarden staat. Ik kan hem gelukkig kostenloos laten vernietigen. Maar goed dat het geen al te dure was 😅.

0 Likes
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Vanneste Pieterjan, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Het is natuurlijk niet fijn als je Watch het niet meer doet. Als ik je gegevens erbij zie ik inderdaad staan dat er vochtschade is geconstateerd op het moederbord. Het klopt ook wel dat de Watch IP-68 gecertificeerd is, wel is het dan ook van belang om de instructies goed door te nemen om dit te behouden. 

Mocht je op zoek zijn naar een nieuwe Watch, stuur mij dan een privé berichtje (https://bit.ly/3BoC5B0) en misschien heb ik dan wel iets leuks voor je 😇

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes