op 19-11-2024 01:51 PM
Afgelopen jaren heb ik de Galaxy Gear S3 gebruikt voor navigatie tijdens mijn hardlooprondjes. Dat werkte allemaal prima. In het bijzonder voor die kleine paadjes die je anders mist is de kaartweergave erg handig!
Helaas is die kaartweergave er niet meer voor de app op het Samsung Wearable/Wear OS. En de Gear S3 kan ik niet meer verbinden met mijn Galaxy S24 Ultra. Heel jammer.
Ik heb contact opgenomen met Komoot en hun reactie is:
We are aware that they are currently more limited and different from what we were able to offer in the Tizen operating system and the topic will remain on our roadmap for future projects and improvements.
Since our product is very versatile and used by a wide variety of users for different sports and multiple purposes, there are a lot of different requests and ideas. We therefore have to collect, categorize, evaluate and prioritize a lot of feedback to find out which project would be most helpful to the majority of users to make their adventures with komoot even more awesome. We therefore hope for your understanding that we can't specify which ideas will be implemented when and in which form.
Ik begrijp dat best. Maar ze hebben dus ook geen site waar je feature requests kunt indienen.
Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen of ben ik de enige? Indien meer mensen hier last van hebben is het misschien een idee om contact op te nemen met hun customer support om zo te kijken of deze feature wat eerder geleverd kan worden
op 19-11-2024 02:42 PM
Hi,
Zelf maak ik ook op vakantie gebruik van komoot en het is inderdaad een erg fijne app.
Het probleem met jou watch is hoogstwaarschijnlijk dat deze op een verouderd besturingssysteem draait. hij draait namelijk niet op wear os maar op Tizen. De gear s3 is al een erg oude (in de techwereld) horloge. hij is namelijk uitgekomen in 2016.
Jou watch draait op Tizen. vanaf de galaxy watch 4 is samsung overgestapt op wear os en zijn er geen horloges meer uitgekomen die op tizen draaien.
Veel info wat mij eigenlijk tot het punt brengt dat doordat het een "oud" besturingssysteem is worden de apps die er op draaien niet meer tot steeds minder geupdate worden door de ontwikkelaars, simpelweg omdat het een uitstervend product is.
De enige manier om de kaart weer terug te krijgen is dus door je horloge te updaten naar een van de nieuwere watches.
op 19-11-2024 03:32 PM
Wow.... just wow!
Goed... ik heb dus inmiddels een Watch 5 Pro. Wat ik ook aangeef: de kaartweergave werkt niet op Samsung Wearable/Google Wear OS. Op Tizen werkt het nog prima! Maar de Gear S3 kan ik niet verbinden met mijn nieuwe telefoon.
De vraag is dus: kunnen mensen die gebruik maken van Komoot op hun horloge wellicht ook een berichtje doen naar Komoot en vragen om de kaartweergave toe te voegen aan de app voor Samsung Wearable / Google Wear OS?
op 19-11-2024 03:39 PM
Ah kijk dat stukje info miste ik even in het verhaal.
Ik begreep dat je de gear s3 bedoelde.
De laatste keer dat ik komoot gebruikte had ik nog wel een kaart. Ik duik even in de app voor je en ga is kijken of ik een oplossing voor je kan vinden. Want heel eerlijk, aan die reactie van Komoot heb je helemaal niks.
op 19-11-2024 03:48 PM
Nee, inderdaad. Die reactie is lief, maar niet heel nuttig.
Ik ben inderdaad wat kort door de bocht gegaan omdat ik er wat langer mee bezig was. Afgelopen weekend nog was door de regen mijn geplande route gestopt en opnieuw gestart.... dacht ik... maar bleek dat ie een nieuwe route naar Bardolino in Italië gestart was. Ik mag graag een stukje rennen, maar dat werd me toch iets te gortig!
Ben benieuwd of je op de Watch 4 nog wel kaartweergave hebt!
op 20-11-2024 07:57 AM
Op Tweakers kreeg ik deze tip: Het Grote Outdoor- en Bergwandeltopic - Deel 2 - Algemene zaken - GoT
Dat ga ik maar eens testen. Gemiste kans van Komoot!
op 21-11-2024 11:10 AM
op 21-11-2024 11:12 AM
een week geleden
Vandaag nog maar eens Outdoor Active geprobeerd. Wat een waardeloze app! Bijna net zo slecht als of misschien zelfs slechter dan de Samsung app om navigatie bij het hardlopen mogelijk te maken.
Zo jammer, dat ze bij Komoot voor gekozen hebben om geen map view op Wear OS mogelijk te maken.
Als mensen alternatieven hebben voor Komoot waarbij wel een fatsoenlijke map view op Wear OS is, hoor ik het graag. Tot nog toe vrees ik, dat de enige optie is om over te stappen op een Garmin! En dan maar hopen, dat Komoot nog een tijdje blijft werken (aangezien dat onlangs verkocht is).