Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Wasmachine WW90K6605SW/EN wil niet meer verbinden met wifi

(Onderwerp aangemaakt op: 02-01-2020 10:48 AM)
4559 Weergaven
Jeskevr
First Poster
Opties

Goedemorgen,

Van de ene op de andere dag vertikt mijn wasmachine om te verbinden met wifi. Ik heb 4 verschillende netwerken geprobeerd inmiddels. Er een extra versterker tussen gezet. Alle instellingen van zowel het netwerk als de wasmachine gereset en nog doet hij niets. Hij blijft zeuren over dat er iets mis zou zijn met de vwerbindeing, maar dat is niet zo. Gewoon vol bereik en niet anders dan voorheen dus ik snap het niet meer.

Zoek heel hard naar een oplossing en hoop dat er hier iemand een nuttig antwoord met de oplossing voor me heeft.

Alvast bedankt!

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Jeskevr,

Welkom op de Community en nog de beste wensen voor 2020!

Kun je deze stappen eens opnieuw doorlopen?

1. Zorg dat de telefoon is aangesloten op wifi 2,4GHz geen 5GHz.
2. Download de SmartThings app en log in met het Samsung account
3. Doe de deur van de wasmachine dicht en houd  'Smart Control'  knop op de wasmachine ingedrukt. Op het display komt nu AP te staan.

4. Druk op de + in de SmartThings App en ga naar Apparaten toevoegen, druk op het gewenste apparaat om toe te voegen. 

5. Selecteer een locatie waar u uw apparaat heeft staan en selecteer een kamer.

6. Het verbindings proces begint, in sommige gevallen kan de app aangeven: is al geregistreed bij een ander account. Druk op ''resetten''.

5. Indien het is gelukt staat de wasmachine in het overzicht van apparaten.
7. Sluit de deur, druk nu 1 keer op 'Smart Control', er komt nu rechts boven op de wasmachine een wifi teken te staan en deur gaat op slot. 
8. Als je nu drukt op het wasmachine icoon op de app dan kunt u de wasmachine met de app bedienen. 

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
19 Antwoorden
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Jeskevr,

Welkom op de Community en nog de beste wensen voor 2020!

Kun je deze stappen eens opnieuw doorlopen?

1. Zorg dat de telefoon is aangesloten op wifi 2,4GHz geen 5GHz.
2. Download de SmartThings app en log in met het Samsung account
3. Doe de deur van de wasmachine dicht en houd  'Smart Control'  knop op de wasmachine ingedrukt. Op het display komt nu AP te staan.

4. Druk op de + in de SmartThings App en ga naar Apparaten toevoegen, druk op het gewenste apparaat om toe te voegen. 

5. Selecteer een locatie waar u uw apparaat heeft staan en selecteer een kamer.

6. Het verbindings proces begint, in sommige gevallen kan de app aangeven: is al geregistreed bij een ander account. Druk op ''resetten''.

5. Indien het is gelukt staat de wasmachine in het overzicht van apparaten.
7. Sluit de deur, druk nu 1 keer op 'Smart Control', er komt nu rechts boven op de wasmachine een wifi teken te staan en deur gaat op slot. 
8. Als je nu drukt op het wasmachine icoon op de app dan kunt u de wasmachine met de app bedienen. 

rsz-846676
0 Likes
Pelpinda
First Poster
Opties

Dit werkt niet. Het blijft hangen in de laatste stap. De wasmachine geeft aan oAP op het scherm, maar het apparaat verschijnt niet in de app. 
Er kan niet gereset worden.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Pelpinda, goedemiddag.

Goed dat je ons een berichtje stuurt, we helpen je dan ook graag verder. 

Hoe gaat het ondertussen met je wasmachine en de SmartThings-app? Heb je hulp nodig bij het koppelen of verbinden, ga dan naar: https://bit.ly/3nAVNVv

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Pelpinda
First Poster
Opties

Goedenavond Martijn, Dank voor je reactie. Het filmpje bekeken en na ca. 01:15 bij het connecten met wifi netwerk blijft hij hangen. Hij is reeds eerder verbonden geweest, maar de verbinding was verbroken. Nu probeerden we hem weer helemaal opnieuw te connecten, maar dan blijft hij steeds hangen op het aanmelden. 

Enig idee voor een oplossing?

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag @Pelpinda, je komt niet verder dan 1:15 van het filmpje? De wasmachine verschijnt bij jou dus ook niet in de app? Het eerste deel van het koppelen gaat via Wifi-direct dus gaat het echt tussen de wasmachine en je mobiel, voordat het via je Wifi netwerk gaat. Ben je toevallig in de gelegenheid om het met een andere/iemand anders zijn smartphone te proberen?

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
Pelpinda
First Poster
Opties

Helaas ook daar lukt het niet mee. 
het heeft er mee te maken dat de wasmachine reeds eerder gekoppeld is geweest vermoed ik en dat dat ongedaan gemaakt moet worden, maar dat werkt dus niet. Het afronden van het verhaal werkt niet. 
ik kan me overigens ineens herinneren dat er nog iets anders gereset moet worden met temperatuur knop, maar hoe dat ook alweer zit?!

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Pelpinda, goedemorgen.

Heb je wel de mogelijkheid om je wasmachine te koppelen via een hotspot van je telefoon? De reset functie die je bedoeld met de temperatuurknop heeft betrekking op het kalibreren van de wasmachine, de wasmchine wordt dan opnieuw geijkt en uitgebalanceerd.

Kun je de wasmachine wel verwijderen uit je SmartThings-app en deze opnieuw toevoegen via je hotspot? En met welk netwerk wil je de wasmachine koppelen,is dit het 2,4gHz of 5gHz Wi-Fi netwerk? Heb je dit ook als je de wasmchine toevoegt via het andere netwerk?

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Pelpinda
First Poster
Opties

De wasmachine kom om een duistere reden geen verbinding meer maken met de app. 
Hij stond er nog in en daardoor kon ik hem niet toevoegen. Ik moest hem verwijderen en weer opnieuw aanmelden, maar helaas zonder succes…. 

ik probeer hem aan te melden bij een 2,4ghz netwerk. 

Helaas werkt het nog steeds niet. Het lijkt er op alsof hij niet goed ontkoppelt is en er nog een andere handeling nodig is om hem aangemeld te krijgen. Hij blijft net hangen op het allerlaatste stukje 🤨

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Misschien een ideetje. Als je de eerdere registratie van de wasmachine niet correct verwijderd krijgt, kijk eens op je account of je hem er daar nog uit kunt krijgen: https://bit.ly/2hISY25 Wellicht dat hij 'm dan wel pakt.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes