Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

was blijft tegen de trommel geplakt

(Onderwerp aangemaakt op: 12-11-2020 03:40 PM)
1234 Weergaven
Marco12521
First Poster
Opties

Na het wassen in de WW9BM76 wasmachine, zit al de was tegen de trommel geplakt. en blijft zitten totdat ik het eraf haal met de nodige kreukels.

0 Likes
8 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Misschien minder vol stoppen?

Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Marco12521, goedemiddag.

Welkom op de Samsung Community!

Misschien een overbodige vraag, maar als de wasmachine klaar is met het programma haal je deze dan direct leeg?

Tijdens het centrifugeren wordt de was met grote kracht tegen de trommel aan gedrukt. Met welke wasprogramma ervaar je dit en hoe is de belading tijdens dit programma?

Je kunt natuurlijk ook het toerental van de centrifuge wat lager zetten, dit scheelt ook meteen wat kreuk 😇

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Marco12521
First Poster
Opties

Hallo,

Het programma waar ik dit mee ervaar is Katoen 1600 toeren, anders blijft het te nat en zit het langer in de droger. Soms haal ik het er na een uur uit en soms direct. 

Hiervoor hadden we een Miele die bleef na de was een paar omwentelingen maken om de was los te houden.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi, @Marco12521.

Het verschil tussen 1400 toeren en 1600 toeren is erg klein, daarnaast heeft ook de belading hier invloed op. Doordat de trommels steeds groter worden, wordt de was ook meer naar buiten geduwd. Het is wel aan te raden om de was na afloop zo snel mogelijk uit de wasmachine te halen.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Marco12521
First Poster
Opties

Hallo,

Bedankt voor de reactie, maar ik kom niet tot verbeteringen, moet er aan wennen denk ik, zo kun je geen twee wasmachines vergelijken met zo iets.

0 Likes
Marco12521
First Poster
Opties

Hallo,

Hier weet je misschien ook wel raad mee, de wasmachine gaat bij het centrifugeren nogal te keer, staat dat dwars zoals hij stond. Staat op een stevige verhoging en waterpas en is uitgebalanceerd.

gr,

Marco

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@Marco12521

Ervaar je dit ook al de wasmachine direct op de vloer staat en opnieuw is gekalibreerd?

Een sokkel of een verhoging kan ook voor een onbalans zorgen in de wasmachine. 

Groeten,

Martijn

0 Likes
Marco12521
First Poster
Opties

Ja ook als hij op de vloer staat, volgens de beschrijving kan hij ook eventueel in een kast staan met 3 cm ruimte rondom. Als ik zo de machine zie schudden geloof ik dat niet. bedankt voor de reactie , we gaan er zo maar mee verder.

gr,

Marco

0 Likes