op 15-04-2025 11:59 AM
De droger DV90T8240SH/S2 wordt niet warm en droogt dus ook niet meer. De warmtewisselaar en alle schoon te maken delen zijn netjes schoongemaakt. Ik heb het apparaat van het stroom gehaald en na 10 minuten weer aangesloten op het stroom, maar dit werkt ook niet. Ik hoor dat de compressor niet aanslaat, dus waarschijnlijk is dat het probleem. Ik heb verder ook geen foutcodes.
Ik heb het apparaat aangeschaft in februari 2022, met 2 jaar fabrieksgarantie. Nu blijkt dat samsung in april/mei 2022 de algemene voorwaarden heeft gewijzigd en de fabrieksgarantie termijn heeft verlengd naar 5 jaar. De samsung helplijn geeft aan dat ik geen recht heb op 5 jaar garantie. Ik vind dit behoorlijk onredelijk, want het apparaat wat ik heb gekocht, had net zo goed in de maand mei geleverd kunnen worden. In feite zou het om hetzelfde product gaan met zelfde productiedatum, maar toevallig in mei laten leveren. Ik vind dat hier een overgangstermijn voor moet zijn, in ieder geval voor de producten die hetzelfde jaar zijn gekocht.
Ik heb contact opgenomen met Samsung. Zij schakelen een monteur in voor €90 voorrijkosten en €65 uurtarief, met minimaal een uur starttarief. Dus als een monteur langskomt betaald ik in ieder geval €155. Samsung geeft aan dat zij een soort coulance aanbieden voor de reparatie van producten die binnen de gestelde levensduur defect zijn geraakt. Van een droger van €900 mag je verwachten dat het zeker minimaal 6 tot 10 jaar deugdelijk blijft werken. Mijn apparaat is na iets meer dan 3 jaar defect geraakt. Waarom moet ik genoegen nemen met een coulance? Bovendien is de coulance op voorhand niet aan te geven vertelde Samsung mij. Dit zou afhankelijk zijn van de kosten van de reparatie. Ik vind dit ook erg bijzonder. Dus Samsung, ik zou graag een antwoord willen op de volgende vragen:
1. waarom heb ik geen recht op 5 jaar fabrieksgarantie?
2. als blijkt dat de compressor van mijn apparaat stuk is, heb ik dan recht op 100% coulance en dekt samsung alle kosten?
3. zou het niet redelijk zijn als jullie op z’n minst de kosten van een monteur voor jullie rekening nemen.
Ik hoor graag van jullie.
Gr.
#DV90T8240SH/S2
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 16-04-2025 02:40 PM
Hallo @Mhmt66,
Bedankt voor jouw bericht hierover. Een compressor is natuurlijk een belangrijk onderdeel van de huishouden. Ik help je graag verder.
1. Wanneer je binnen 6 maanden na aankoop jouw droger had geregistreerd via de onderstaande links, heb je recht op de 5 jaar garantie. Ik zie je jouw model er tussen staan. Had je daar geregistreerd?
De voorwaarden; https://bit.ly/47tYg9F
Daarnaast hebben we nog een wettelijke garantie op basis van de aankoopprijs. Dit zijn alleen voor producten die gekocht zijn op of na 27 april 2022.
2. Wanneer de monteur bij onderzoek ziet dat alleen de compressor stuk is en het door technische schade komt, valt het binnen de garantievoorwaarden.
3. Hierbij verwijs ik naar mijn antwoord bij punt 1. Wat ik wel voor je kan doen is jouw een 10 procent kortingscode aanbieden voor onze webshop (https://bit.ly/2pPQ5AD). Ben je hierin geïnteresseerd?
Met groet,
Ajay
op 16-04-2025 02:40 PM
Hallo @Mhmt66,
Bedankt voor jouw bericht hierover. Een compressor is natuurlijk een belangrijk onderdeel van de huishouden. Ik help je graag verder.
1. Wanneer je binnen 6 maanden na aankoop jouw droger had geregistreerd via de onderstaande links, heb je recht op de 5 jaar garantie. Ik zie je jouw model er tussen staan. Had je daar geregistreerd?
De voorwaarden; https://bit.ly/47tYg9F
Daarnaast hebben we nog een wettelijke garantie op basis van de aankoopprijs. Dit zijn alleen voor producten die gekocht zijn op of na 27 april 2022.
2. Wanneer de monteur bij onderzoek ziet dat alleen de compressor stuk is en het door technische schade komt, valt het binnen de garantievoorwaarden.
3. Hierbij verwijs ik naar mijn antwoord bij punt 1. Wat ik wel voor je kan doen is jouw een 10 procent kortingscode aanbieden voor onze webshop (https://bit.ly/2pPQ5AD). Ben je hierin geïnteresseerd?
Met groet,
Ajay