op 28-12-2021 12:48 PM
Hallo allen,
Sinds een tijdje werkt de automatische dosering t.b.v. de wasverzachter niet meer. Voor het wasmiddel functioneert dit nog wel. Ik heb al de lade gereinigd en en de ventielen aan de achterzijde van de lade gecontroleerd, maar deze lijken gewoon te functioneren. Ik lees in de topics wel vaak de reactie "Heb je al eens geprobeerd om de lade met water te vullen". Wat is daar eigenljk het doel van?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 25-02-2022 09:54 AM
Hi Ramon, goedemorgen.
Wanneer er ook geen water wordt genomen door de wasmachine zal een service verzoek de volgende stap worden. Kijk hier voor meer informatie: Samsung Reparatie | Samsung Nederland
Groeten,
Martijn
op 30-12-2021 08:44 AM
Hi @Cutymatrix, welkom op de Community! De reden van het vullen met water, is mij niet helemaal duidelijk. Ik weet dat je de lade kunt reinigen met stromend water, zoals bijvoorbeeld in deze video: https://bit.ly/3EGAgQG Kun je misschien een voorbeeld geven? Vermoedelijk is het om ervoor te zorgen dat er geen vuil is achtergebleven op een bepaalde sensor. Je gebruikt vloeibare wasverzachter, correct?
Groeten,
Joey
op 30-12-2021 12:14 PM
Hi Joey,
Ik heb de lade en de binnenkant van de ladeomgeving al gereiningd, maar helaas zelfde resultaat.
Het lijkt wel alsof het (elektrisch) klepje wat achter de lade zit niet meer functioneert? Of kan er nog een andere oorzaak zijn?
Groeten,
Cutymatrix
op 30-12-2021 02:06 PM
Ah oké, thanks! Wellicht heeft het met een bepaalde instelling in de machine te maken. Staat de automatische dosering misschien gewoon op 'Uit' ingesteld? Check dat in ieder geval nog even door het symbool met de hand zo'n 3 seconden vast te houden en met de draaiknop te kiezen voor 'Dosering per wasbeurt'.
op 05-02-2022 02:19 PM
Hi @JoeyH,
Ik de afgelopen weken diverse zaken op diverse momenten uitgeprobeerd.
De automatisch dosering staat aan en op max. dosering.
Ikheb geconstateerd dat wanneer de wasverzachter geactiveerd wordt, je ook op de locatie waar de elektriche motortjes zitten, een duidelijk geluid hoort dat een motortje aan het ronddraaien is. Maar uiteindelijk komt er geen wasverzachter in de was terecht. Ik heb ook de klepjes aan de de achterzijde van de lade gecontroleerd op vastzitten, maar ook hier is niks vreemds te ontdekken. Dus nu lijkt het er op dat het motortje geactiveerd wordt en gaat draaien, maar om een of andere reden verplaatst hij geen wasmiddel.
Toch maar een serviceticket o.i.d. aanmaken?
op 07-02-2022 11:41 AM
Hi @Cutymatrix, goedemiddag.
Bedankt voor je berichtje. Wanneer je het wasmiddel of de wasverzachter in de containers vervangt voor water kan je nagaan of het de containers wel goed doorlopen. Maakt ook dit geen verschil dan zal een reparatieverzoek de volgende stap worden.
Houd je ons op de hoogte?
Groeten,
Martijn
op 25-02-2022 12:13 AM
Hi Martijn, wasverzachter container gevuld met water, maar er loopt helemaal geen water door.
Hoe nu verder?
Groeten,
Ramon
op 25-02-2022 09:54 AM
Hi Ramon, goedemorgen.
Wanneer er ook geen water wordt genomen door de wasmachine zal een service verzoek de volgende stap worden. Kijk hier voor meer informatie: Samsung Reparatie | Samsung Nederland
Groeten,
Martijn
op 24-03-2024 03:28 PM
Goedemiddag, Hier het zelfde probleem. Wasverzachter autodose werkt niet meer.
Wasmiddel werkt wel.
Container voor wasverzachter gevuld met water. Is het de bedoeling dat de container na een wasbeurt dan helemaal leeg is? Er blijft even veel water in staan.
Aantal keer programma spoelen/centrifugeren gedraaid (zonder belading) met maximale dosering (drie streepjes). Container blijft vol.
Wasmachine is net nieuw en nog geen 50 wassen gedraaid. Wat te doen doen?
op 26-03-2024 04:05 PM
Hallo @Ron_AMS,
Bedankt voor jouw bericht. Is dit ook nadat je de stekker voor 30 seconde eruit hebt gehaald?
Met groet,
Ajay