Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Autodose gebruiken, programma’s zonder wasverzachter?

(Onderwerp aangemaakt op: 25-01-2023 11:14 PM)
5507 Weergaven
CLW1
First Poster
Opties

Hoi, 

Ik heb al even gezocht hier in de community maar kan het eigenlijk niet goed vinden in alle vragen over wasverzachter. Er wordt veel verwezen naar pagina 45 van de handleiding maar ook daar word ik persoonlijk niet wijzer van. 

Ik heb de Samsung   WW10T734AWH/S2 wasmachine en heb de volgende vragen

- Kan de wasverzachter functie überhaupt uitgezet worden? Ja of nee? Ik zie dat ik ‘dosering per wasbeurt’ en ‘dosering per spoelbeurt’ uit kan zetten maar in zowel de Nederlandse als de Engelse handleiding gaat het hier over ‘wasmiddel’ en niet over ‘wasverzachter’. Hoe zit dit? 

- In de extra menu opties instellingen van ‘wasverzachter’ x1, x2 of x3; gaat dit over de hoeveelheid wasverzachter of de concentratie van de gebruikte wasverzachter? Ik lees hier verschillende dingen over en er is ook hier geen optie om x0 in te stellen. 

- Zijn er wasprogramma’s waarbij de wasmachine zelf geen wasverzachter toevoegt? Ik kan me voorstellen dat een ‘wol was’ of een ‘wol en fijn was’ wasverzachterloos is? Voor een wasmachine die zoals beschreven staat zo is voor het behoud van de kwaliteit van mijn kleding mag ik hopen dat er bij een wol programma geen wasverzachter wordt toegevoegd want dit is absoluut niet voordelig voor het behoud van wol. 

Alvast bedankt. 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @CLW1, goedemiddag. 

Je kan er voor kiezen om in container 1 wasmiddel te doen en in container 2 een wasverzachter, wil je geen wasverzachter gebruiken dan kan je container 2 ook instellen voor wasmiddel. Dit dient wel hetzelfde te zijn als in container 1, met andere worden je krijgt een extra groot reservoir voor wasmiddel. 

De dossering per wasbeurt gaat over wasmiddel en de dossering per spoelbeurt gaat om wasverzachter. Om gebruik te maken van het doseersysteem dien je dit ook aan te geven in het menu van je wasmachine, stel je dit niet in dan wordt er ook geen wasmiddel of verzachter gedoseerd.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
6 Antwoorden
DDFR
First Poster
Opties

Ik heb sinds 2 dagen de

Samsung WW90T534AAW Autodose

Nu wil ik graag een ander wasmiddel gebruiken en de autodose uitzetten. Ik volg de handleiding door op het handje te drukken en naar de dosering te gaan, maar vervolgens zegt hij dat dit niet wordt ondersteund. Wat nu? Wie kan mij helpen?

0 Likes
JoeyH
Moderator
Moderator
Opties

Welkom op de Community @DDFR, is het nog gelukt om de automatische dosering uit te schakelen?

Groeten,

Joey

0 Likes
JessicaPijpere
First Poster
Opties
Ik wil mijn autodose uitzetten maar hij geeft aan Niet ondersteund?
0 Likes
S25-Watch7
Big Cheese
Opties
Als je even vermeld om welke type het gaat, kunnen we misschien even meezoeken voor je😉
JoeyH
Moderator
Moderator
Opties

Welkom op de Community, @JessicaPijpere! Om welke wasmachine gaat het precies? De modelcode vind je over het algemeen op de sticker aan de binnenzijde van de deur. 

Groeten,

Joey

Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @CLW1, goedemiddag. 

Je kan er voor kiezen om in container 1 wasmiddel te doen en in container 2 een wasverzachter, wil je geen wasverzachter gebruiken dan kan je container 2 ook instellen voor wasmiddel. Dit dient wel hetzelfde te zijn als in container 1, met andere worden je krijgt een extra groot reservoir voor wasmiddel. 

De dossering per wasbeurt gaat over wasmiddel en de dossering per spoelbeurt gaat om wasverzachter. Om gebruik te maken van het doseersysteem dien je dit ook aan te geven in het menu van je wasmachine, stel je dit niet in dan wordt er ook geen wasmiddel of verzachter gedoseerd.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes