op 22-04-2020 09:04 PM
Wij hebben sinds 2 jaar een nieuwe warmtepomp droger van Samsung in een buitenhuisje. 8 kg. Model DV80.
In die periode is de machine ongeveer 10 uur gebruikt. Gisteren gaf de droger een foutmelding HC, met een knipperend filter symbool erbij. Duidelijk verhaal. Filters schoongemaakt, opnieuw aangezet, maar helaas....... Nog steeds HC fout.
Vervolgens Samsung support gebeld. Nadat het type nummer en serienummer zijn doorgegeven, vervolgt de dame van support:
"Helaas meneer, hiervoor moet een monteur komen. En aangezien de machine net buiten de 2 jaar garantie is, moet de monteur betaald worden!" Dus ik zeg; het is een foutmelding omdat de filter vol zat. Daarvoor hoeft tovch geen monteur te komen?!
"Jawel, want de foutmelding geeft aan dat er iets met het verwarmings-element aan de hand is...."
"Omdat de machine zo jong is, kan ik u een korting op een nieuwe aanbieden...."
Ik zei; wat een raar verhaal! ik ga er even nover nadenken....
Balend ging ik googelen op de foutmelding. Uiteindelijk kwam ik een oplossing tegen, voor het "bekende" probleem. Machine starten; knopjes 1 en 3 drukken, machine uitzetten, machine weer aanzetten; knopjes 2 en 4 drukken, en voila.... foutmelding is weg en de droger draait weer prima.
Ik voel me toch ernstig opgelicht. We hebben veel apparaten van Samsung, zoals TV, tablet, mobile telefoons, wasmachine en wasdroger. En dan deze oplichting? Buitengewoon slecht verhaal!
Ben benieuwd wat Samsung hierop te zeggen heeft!
op 24-04-2020 01:33 PM
Hi @PaulLoos,
Heb je een klantnummer gekregen? Dan kan ik het doorzetten. In sommige gevallen helpt de knoppencombinatie inderdaad, maar het kan zijn dat het terugkomt.
op 28-04-2020 07:51 PM
Hallo heer "BruceH",
Bedankt voor uw reactie.
Helaas heb ik geen klantnummer gekregen.
Maar ik neem aan dat, als ik een type nummer/serienummer van 8 cijfers geef, dat dan bekend is hoe die machine bediend moet worden.
Ik vraag me dus af, hoeveel Samsung gebruikers de service-monteur hebben laten komen en daarvoor hebben betaald, terwijl dat dus helemaal niet nodig was.
Niet bepaald iets waar Samsung punten mee scoort, lijkt mij...
Inmiddels hebben wij de machine expres meerdere malen een was laten drogen, en dat gaat elke keer weer prima.
Het zou ook te gek voor woorden zijn, dat een monteur moet komen nadat het onderste filter storing heeft gegeven.
Ben toch erg benieuwd naar een iets uitgebreidere reactie van Samsung.
met vriendelijke groet,
Paul
op 30-04-2020 03:36 PM
op 30-04-2020 03:55 PM
Hi Bruce,
Bedankt voor je reactie.
Jazeker, de machine werkt normaal.
Ik hoor graag de reactie van Samsung.
mvg,
Paul
op 30-04-2020 04:06 PM