Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Garantie?

(Onderwerp aangemaakt op: 31-05-2023 10:48 AM)
1225 Weergaven
Mst1992
First Poster
Opties

Goedemorgen, 

In juli 2020 hebben wij een wasdroogcombinatie van jullie merk aangeschaft. Vanaf het begin zijn we eigenlijk al niet heel erg tevreden, maarja, hij wast (en droogt een enkele keer als we dat nodig hebben)  dus we doen het er maar mee.

Echter vandaag, na het draaien van een wasje, maakte de machine al behoorlijk herrie tijdens het centrifugeren. Dit doet ie altijd, maar nu waren het  behoorlijke klappen. Toen het programma af was gelopen en ik de deur opende kwam er rook uit en het stonk ook. Ik dacht dat er misschien perongeluk iets was mee gewassen wat er niet hoort, maar kan niets ontdekken. Ik heb de machine 5 keer gekalibreerd, na de laatste 2 keer klonk het al minder hard, maar als ik zelf aan de trommel draai voel, zie en hoor je dat het niet goed is.  Nu is de garantie  natuurlijk verlopen, echter is de machine wel voorzien van een 10 jaar garantie op de motor. Als wij de machine laten nakijken  en eventueel repareren door een monteur van jullie, valt dit dan onder die garantie?

Ik hoor het graag, alvast hartelijk dank!

Met vriendelijke groet,

0 Likes
3 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Dit zijn je rechten m.b.t. garantie:  https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanti...

Alleen de monteur kan bepalen of het de motor is dus ik kan niet zeggen of dit kosteloos gaat zijn. Je kunt het beste contact opnemen met de verkoper en kijken wat die jou aanbied. 

Stars-Moderator-signature-800x200-2
Mst1992
First Poster
Opties

Beste Rohit,

Bedankt voor de reactie, jammer dat een ander voor mij bepaald of het probleem nu opgelost is... 

Morgen komt er een monteur van een samsungdealer naar de machine kijken, als nu blijkt dat het probleem vanuit de motor komt mag ik de factuur met toelichting doorsturen naar Samsung?

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Mst1992, goedemorgen.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Het is natuurlijk niet fijn wanneer de wasmachine het niet meer goed doet. Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie op de wasmachine en binnen deze termijn worden technische defecten ook kosteloos hersteld. Ook na deze periode kunnen we de wasmachine herstellen, echter zullen hier wel kosten voor worden berekend. Bij het berekenen van de reparatiekosten houden we uiteraard wel rekening met de leeftijd van je wasmachine. 

Op de motor van de wasmachine heb je 10 jaar garantie en wanneer ons servicecentrum constateert dat de motor defect is zal deze ook hersteld worden. Hierbij worden dan geen kosten voor het onderdeel zelf berekend, wel worden de voorrijd/onderzoekskosten en het uurloon doorberekend.

Een andere optie; wanneer je van mening bent dat deze niet aan de te verwachten levensduur voldoet, kun je hiervoor contact opnemen met de verkoper, mogelijk dat zij nog iets voor je kunnen betekenen. Je hebt naast de fabrieksgarantie ook een wettelijke garantie: https://bit.ly/2cewohi

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes