op 30-11-2023 09:04 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Goedenavond,
Twee jaar geleden kost ik oa. de WW90T636ALH Autodose, ik dacht dat het een goed systeem zou zijn maar misschien was ik er te weinig voor. Doorgaans koekt de wasverzachter aan en ook het wasmiddel ruikt niet echt fris. Hardheid op laag gezet, geëxperimenteerd met hoeveelheden, aanmengen en ook de waterpas er bij gehad, uiteindelijk kies ik nu voor de ouderwetse wasbol voor de was. De wasverzachter ging een tijdje goed maar helaas blijft nu alles er in staan dit betekent een vieze autodose bakje en ook geen wasverzachter meer. Ik had dit even geaccepteerd maar hoewel ik nu ook wasverzachter 'handmatig' heb ingesteld blijft het bakje maar vol zitten met water. Maw. het lijkt wel alsof het hele bakje niet in contact staat met de trommel. Een foto bijgevoegd. Schoonmaken, kookwas etc. al eens geprobeerd, ook met een zaklamp achterin gescheven maar ik zie niets raars in de doorvoer. Druk je op een uiteinde van het bakje dan komt er ook daadwerkelijk water uit en ik hoor ook een klik bij het inschuiven van het bakje. Kortom: geen idee meer. Heeft iemand een advies? Een foto bijgevoegd, hierbij heb ik het niet in gebruik en heb ik de aanvoer van zowel wasverzachter als wasmiddel op handmatig gezet. Ik moet nu dus na elke wasbeurt het bakje leeggooien. Gr. DH
op 01-12-2023 02:53 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hi @DH701, goedemiddag.
Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt. Het is natuurlijk niet fijn wanneer de wasmachine het niet meer goed doet. Zo te lezen heb je zelf ook al een hoop geprobeerd en omdat dit geen verschil heeft gemaakt, zal de volgende stap een serviceverzoek worden.
Via onze website kan je de wasmachine aanmelden voor een serviceverzoek, kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/3J4HpwQ
Groeten,
Martijn
op 01-12-2023 03:04 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Goedemiddag Martijn,
Bedankt voor je snelle reactie! Inderdaad veel geprobeerd en het lijkt niet te werken. Een afspraak gemaakt bedankt voor je advies en zal ik de oplossing hier posten? Gr.
op 01-12-2023 03:08 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 01-12-2023 03:18 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Doe ik, dankjewel, fijn weekend ook alvast. Gr.
op 29-01-2024 07:13 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Wat was de oplossing? Hier helaas hetzelfde probleem
op 29-01-2024 11:20 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Goedemorgen Mirjam,
Monteur geweest, er was niets kapot het euvel is heel bekend en heel vervelend. Zorg als je een deksel hebt van de autodose lade dat die er goed en stevig op zit (dan zie je het iig. ook niet en houd je het enigszins luchtdicht). Twee adviezen:
- zet autodose uit en voeg het handmatig toe (wasmiddel iig).
- verhoog bij instellingen hardheid van het water en de concentratie van je wasmiddel (naar hard en concentratie op X3) dan spoelt er iig. meer water door heen.
Die adviezen kosten mij 65euro aan monteurskosten, hopelijk heb je er wat aan. En voor ons; kies voortaan geen autodose meer het is gewoon goed bedacht maar wasmiddel moet je nou eenmaal niet 'open' laten staan en dus ook niet in een autodose lade, lekker toevoegen met een wasbol!