Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Vraag over gebruik Blu Ray DVD speler versus Samsung TV

(Onderwerp aangemaakt op: 10-05-2024 02:15 PM)
96 Weergaven
Harry25
Pioneer
Opties

Ik heb sinds 2015 een Samsung curved TV UE48, in combinatie met een Blu Ray Loewe DVD speler. 4 K 

Wil nu een iets groter TV scherm 55 of 60 inch welke ook op onze buffetkast kan staan. 

TV gebruik ik het meeste om DVD s met name series , oud en nieuwere , op af te spelen. Een groter beeldscherm ben ik bang dat de scherpte van DVD s dan minder wordt dan op de huidige 48 inch. Of is dat niet zo ? Probleem van oudere DVD s is dat de kwaliteit vaak minder is dan recente, echter ook recente DVD zijn soms ook niet de beste qua scherpte. Dat de kwaliteit van matige DVD s niet verbeterd kan worden door TV en een DVD speler begrijp ik, echter als het qua scherpte dus niet minder gaat worden op het grotere nieuwe scherm. 

Heeft iemand een advies tav combinatie Samsung TV met goede DVD speler ? Dan is dat meegenomen als extra voor een komend gesprek met onze witgoed en ook TV dealer.   

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Harry25
Pioneer
Opties

Gerwin, bedankt. Kan ik ook zeker iets mee. By the way: tevreden over de Curved 4 k Samsung TV is wel relatief. Ik was 1 van de pechvogels waar net na de garantieperiode de folies van het beeldscherm loslieten. De TV dealer was wel bereid bij aanschaf een marktconforme vergoeding te geven echter omdat de weerschijn slechts op randjes links en rechts te zien was en het niet erger werd maar zo gelaten. En of je nu een extra verzekering hebt of niet, het is al een gedoe met eerst laten repareren ec. Zinloos. Zoals al gezegd koppel ik eea terug wanneer ik er uit ben tav nieuwe TV en dito Blu ray. De Loewe Blu Ray is nog ouder dan de TV, maar ja als die goed blijft functioneren kan ik die eerst koppelen aan een nieuwe TV. Werkt dat niet optimaal dan kan ik snel een passende Samsung Blu ray aanschaffen.   

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 Antwoorden
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Harry25,

 

Bedankt voor jouw bericht. Meeste Blu-ray DVD spelers met een HDMI ingang hebben instellen om het beeld up te scalen, waardoor je meestal wel een betere beeldkwaliteit krijgt op een grotere scherm. De televisie hebben ook instellen waarmee je het beeld mooier kan maken. Het is eigenlijk een kwestie van experimenteren. Je zou in de winkel kunnen vragen om het uit te testen met verschillende spelers.

Via de onderstaande links kan je ook Blu-ray spelers vinden die door Samsung zijn gemaakt. Behalve dat ik zelf nog een grote DVD collectie heb koop ik ook nog DVD's maar wanneer ik de kans krijgt om dezelfde film voordelig op Blu-ray te krijgen, doe ik dat.

https://bit.ly/4bDEMQE

 

Laat weten wanneer je meer informatie nodig hebt.

 

Met groet,

Ajay

Community-moderators-signature-jan24-reveal-800x200
Harry25
Pioneer
Opties

Ajay, alvast dank voor je reactie. Inderdaad uittesten met een paar DVD s in de winkel is het beste. Wat ik weet uit 2015 dat een groter scherm hetzelfde Samsung type in een onscherper beeld resulteerde tav afspelen DVD s. Ik ben geen techneut en heb dat nooit begrepen. 4 k is toch 4k en  dan zou een grotere scherm geen invloed moeten hebben op een DVD qua scherpte. En de huidige loewe is nog steeds een top dvd speler. Maar wie weet is het na 8 jaar toch verbeterd. Overigens veel blu ray dvd s is broodje aap, de 1e DVD s van Lord of the Rings bijvoorbeeld zijn veel beter qua kleur en scherpte dan de blu ray versies. En ook recente DVD s zijn bagger, Acorn met de mooie series Doc Martin en Georg Gently , de laatste series zijn dramatisch qua scherpte. Daar zal zo wie zo via een kwaliteit TV en dito DVD speler wat aan te doen zijn.  Als ik er met de TV dealer uit ben zal ik eea nog even terugkoppelen. 

Harry25
Pioneer
Opties

Ik schreef iets onduidelijks: bedoel dat een kwaliteit TV en dito DVD speler weinig effect zullen hebben op een slechte bron/DVD. 

GerwinVG1
Explorer
Opties

Gebaseerd op uw beschrijving en de zoekresultaten, lijkt het erop dat u tevreden bent met uw huidige Samsung curved TV UE48 in combinatie met uw Loewe Blu-ray DVD-speler. U overweegt nu om over te stappen naar een groter scherm van 55 of 60 inch, maar maakt zich zorgen over de beeldkwaliteit van uw DVD-collectie, vooral de oudere titels.

Enkele belangrijke punten om rekening mee te houden:

- De scherpte van DVD's wordt voornamelijk bepaald door de oorspronkelijke opname en compressie, niet zozeer door de grootte van het TV-scherm. Een 55 of 60 inch scherm zal de beeldkwaliteit van DVD's niet significant verminderen ten opzichte van uw huidige 48 inch model.[4]

- Nieuwere TV's zoals de Samsung Crystal UHD-serie hebben geavanceerde beeldprocessors die de kwaliteit van standaard-definitie bronnen zoals DVD's kunnen verbeteren door upscaling. Dit compenseert tot op zekere hoogte de lagere resolutie van DVD's op een groter scherm.[5]

- Voor de beste beeldkwaliteit van DVD's is het belangrijk om een hoogwaardige Blu-ray speler te gebruiken, zoals uw huidige Loewe model. Deze kunnen het signaal optimaal upscalen naar 4K resolutie voordat het naar de TV wordt gestuurd.[1]

Mijn advies zou zijn om een Samsung TV te overwegen die goed beoordeeld wordt voor beeldkwaliteit en upscaling, zoals de Crystal UHD-serie. Combineer dit met uw huidige Loewe Blu-ray speler en u zult waarschijnlijk geen noemenswaardige achteruitgang in beeldkwaliteit van uw DVD-collectie ervaren, zelfs op een groter 55 of 60 inch scherm.

Uw dealer kan u waarschijnlijk meer specifieke aanbevelingen geven voor de beste combinatie van Samsung TV en Blu-ray speler voor uw situatie. Laat u goed informeren over de upscaling en beeldverbeteringstechnieken van de TV's die u overweegt.

.html
[5] https://www.stern.de/vergleich/60-zoll-fernseher/

0 Likes
Oplossing
Harry25
Pioneer
Opties

Gerwin, bedankt. Kan ik ook zeker iets mee. By the way: tevreden over de Curved 4 k Samsung TV is wel relatief. Ik was 1 van de pechvogels waar net na de garantieperiode de folies van het beeldscherm loslieten. De TV dealer was wel bereid bij aanschaf een marktconforme vergoeding te geven echter omdat de weerschijn slechts op randjes links en rechts te zien was en het niet erger werd maar zo gelaten. En of je nu een extra verzekering hebt of niet, het is al een gedoe met eerst laten repareren ec. Zinloos. Zoals al gezegd koppel ik eea terug wanneer ik er uit ben tav nieuwe TV en dito Blu ray. De Loewe Blu Ray is nog ouder dan de TV, maar ja als die goed blijft functioneren kan ik die eerst koppelen aan een nieuwe TV. Werkt dat niet optimaal dan kan ik snel een passende Samsung Blu ray aanschaffen.   

Harry25
Pioneer
Opties

Heb na testen in de winkel waar ik klant bij ben, 2 Samsungs 55 inch technisch the same behoudens de versie 24 mat ( geen spiegeling in TV scherm)  Samsung OLED QE55S95D 55" (2024) gekozen. 

Relatief prijzig, echter voor mijn doel DVD s zo goed mogelijk kijken, prima. Met nieuwe Blu ray Sony combi TV en DVD speler nette performance. 

Maar wat een drama het cash back systeem. Blijkt dat de code label op de doos 14 cijfers/letters bevat en dat de achterkant TV een extra letter bevat. Blijkbaar om fraude te voorkomen. Maar ook zorgvuldige invulling van die 15 letter/cijfer combinatie geeft continue error. En je moet ook maar weten dat de O met een streepje er doorheen een cijfer 0 is en geen OO. Alle letters staan in hoofdletter dus ook zo ingevuld. Ik heb dat al eerder meegemaakt, volgens mij gewoon moeilijk maken voor een klant. Wat is het bezwaar die O nul of OOOO  niet meer in de codes te gebruiken?? Anyhow na 30 keer opnieuw inloggen heb ik het opgegeven, hoop dat mij leverancier/winkel bereid is bij Samsung aan te kloppen. 

 

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Harry25,

 

Bedankt voor jouw bericht, jouw feedback en gefeliciteerd met jouw nieuwe televisies! Ik raad je aan om niet op te geven voor het registreren van jouw promoties waar je als het goed gewoon recht op hebt. Je kan inderdaad bij jouw verkooppunt aankloppen of je ze erbij willen helpen. Laat weten of het lukt. 

 

Met groet,

Ajay

Community-moderators-signature-jan24-reveal-800x200