op 22-04-2020 12:15 PM
Hierbij dien ik bezwaar in tegen de bevindingen van de servicemonteur die maandag 2 maart 2020 vanuit het serviceteam Servilux bij mij thuis is geweest om de door mij ingediende serviceverzoek te beoordelen. In augustus 2019 heb ik een Samsung QLED 4k 55 inch (55Q85R) aangeschaft. Ongeveer 2 maanden nadat we de tv in huis hadden, begonnen we vlekjes op te merken in het scherm wanneer deze uit stond. Deze vlekjes worden meer en meer met de tijd. Hierop besloot ik om dit aan te geven bij Samsung omdat dit iets is wat de tv zelf veroorzaakt. Wij hebben zoiets nog niet eerder gezien op een tv. Samsung heeft via Servilux een monteur langs gestuurd om dit te beoordelen. De servicemonteur wreef met zijn vinger over de tv en besloot direct dat dit een schade van buitenaf is en deelde mee dat dit niet onder de garantie valt. Op de vraag hoe dit een schade van buitenaf kan zijn, had de monteur geen antwoord. Dit zijn vlekjes op het scherm die er nota bene elke dag nog bij komen. Wij zijn het dan ook zeker niet met de monteur eens.Wij veroorzaken deze vlekken niet zelf en van een tv die nog geen half jaar oud is mogen we toch wel verwachten dat deze geen mankementen vertoont, ook niet aan de buitenkant. Natuurlijk hebben we na het bezoek van de monteur zelf het e.e.a. uitgezocht op internet en hebben verhalen van mensen gevonden die het zelfde probleem hebben gehad. Als bijlage vindt u o.a. een screenshot hiervan. Ook als bijlage treft u foto's aan van de vlekjes en een kopie van het aankoopbewijs. Ik beroep me op mijn consumentenrecht en vraag u om mij alsnog de kwaliteit te leveren waar ik voor betaald heb.
op 24-04-2020 03:41 PM
Hi @MM2020,
Aangezien een monteur van ons heeft geconstateerd dat dit gebruikersschade is, dan is dat oordeel voor ons leidend en kunnen we hier niet van afwijken.
op 24-04-2020 03:56 PM
Als jullie monteur aangeeft dat dit gebruikersschade en wij weten dat dit 100% niet het geval is, hoe moeten wij het tegendeel bewijzen? Wij willen graag een second opinion door een andere monteur (liefst ook ander bedrijf). Het enige wat wij hebben gedaan is tv kijken. Als dit onder gebruikersschade valt is het schandalig dat zulke televisies verkocht worden.
op 24-04-2020 04:04 PM
op 24-04-2020 04:08 PM
Samsung site zelf en zij gaven ook aan dat het oordeel van de monteur leidend is en dat ze daarvan niet kunnen afwijken.
Het is echt heel frustrerend en oneerlijk dat je als consument zo wordt afgepoeierd door het oordeel van een monteur waar wij ons absoluut niet in kunnen vinden.
op 24-04-2020 04:52 PM
De verkoper hoort gewoon een behoorlijk product te leveren. Indien er geen oplossing komt kan je de aankoop ontbinden of het probleem via de consumentenbond proberen te regelen:
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/verkoper-legt-de-schuld-bij-jou
op 28-04-2020 12:51 PM