Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

55Q85R Opnemen op HDD problemen

(Onderwerp aangemaakt op: 13-11-2020 05:33 PM)
525 Weergaven
erik_ark
Journeyman
Opties

Ik heb sinds ongeveer een jaar een 55Q85R met vanaf het begin al een HDD aangesloten om op te nemen.

Nu werkte dit voor een paar maand geleden opeens niet meer, HDD aan de PC gedaan maar ook daar was er niks meer mee te beginnen (ook formatteren ging niet meer) => HDD defect. Een andere HDD aan de TV gedaan.

Nu werkt opnemen wel weer, maar wordt steeds voortijdig gestopt. Soms na een aantal seconden, of na een aantal minuten en heel af en toe wordt de ingestelde opname voltooid (tot nu toe 2x). Zelfde geval met Timeshift.  Dit is op alle kanalen zo.

HDD met software op slechte sectoren gecontroleerd, deze waren niet aanwezig. De HDD nogmaals geformatteerd via de PC, dit hielp niet.  Andere HDD geprobeerd, zelfde verhaal als bovenstaand. USB stick geprobeerd, ook hetzelfde als bovenstaand. HDD aangesloten via de andere USB poorten op de Connect box, ook geen verandering. 

Heb het kabelsignaal en de signaal geschiedenis bekeken, hier zijn geen rare dingen te zien. Signaalsterkte 100%, signaalkwaliteit 100% en bitout wisselt tussen 0 en 1.  Ook in orde.

Wat kan er aan de hand zijn?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
erik_ark
Journeyman
Opties

Met de hulp op afstand wacht ik nog even...

Het lijkt toch aan de HDD te liggen (waarom bij al de HDD's die ik geprobeerd heb dat weet ik niet), gisteren uitgebreid bezig geweest:

1e opnamen, aantal seconden

2e opnamen, aantal seconden

3e opname, 3 minuten

4e opname, een kwartier

5e opname, een kwartier

na de 5e opname (disk toen +- 10GB gevuld) werden de ingestelde opnames volledig opgenomen.

Afgelopen nacht een aantal programma's op laten nemen, dit ook allemaal succesvol.

Vanmorgen HDD leeg gehaald en weer opnieuw gaan opnemen. Zelfde verhaal als boven, weer korte en niet volledige opnames.

Heb nu de HDD weer geformatteerd en 2 partities gemaakt, 1 van 20GB (het waarschijnlijk slechte deel) en 1 met de rest van de ruimte.

De partitie van 20GB heb ik met Bitlocker versleuteld zodat de TV deze niet kan gebruiken. Nu maar weer is proberen...

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @erik_ark , Erik,

Is de volledige Model Code van de tv QE55Q85RALXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1372.2? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Eerder zo'n geval bij de hand gehad en daar bleek het aan de HDD te liggen. Bad sectors.

Dit lijkt me in dit geval niet de oorzaak. Hoe formatteer je de HDD's? NTFS of exFAT?

Zou je, om uit te sluiten, de tv willen resetten? Ga naar Instellingen→Ondersteuning →Zelfdiagnose→Resetten.
Je moet dan wel het e.e.a. opnieuw instellen.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
erik_ark
Journeyman
Opties

Hallo Dick,

QE55Q85RALXXN is idd de modelcode en softwareversie 1372.2. Dit is ook de laatste versie want updaten kan niet.

Heb de HDD ondertussen meerdere keren geformatteerd, met zowel NTFS en exFAT. Ook met een zogenaamde Lowlevel format en daarna NTFS of exFAT formatteren helpt niet.

Met beide indelingen kan ik dan wel opnemen, maar ook met beide hetzelfde probleem zoals beschreven.

Zal de tv morgen eens resetten, dat had ik nog niet gedaan i.v.m. alles opnieuw instellen zoals je al zegt.

erik_ark
Journeyman
Opties

Vanmorgen de reset gedaan, alles opnieuw ingesteld maar ook dit heeft niet geholpen...

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @erik_ark , Erik,

Als alle pogingen niet hebben geholpen, dan zou je er nog remote naar kunnen laten kijken --> Hulp op Afstand 

Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.

Houd me even op de hoogte van de voortgang..

Groet, Dick
0 Likes
Oplossing
erik_ark
Journeyman
Opties

Met de hulp op afstand wacht ik nog even...

Het lijkt toch aan de HDD te liggen (waarom bij al de HDD's die ik geprobeerd heb dat weet ik niet), gisteren uitgebreid bezig geweest:

1e opnamen, aantal seconden

2e opnamen, aantal seconden

3e opname, 3 minuten

4e opname, een kwartier

5e opname, een kwartier

na de 5e opname (disk toen +- 10GB gevuld) werden de ingestelde opnames volledig opgenomen.

Afgelopen nacht een aantal programma's op laten nemen, dit ook allemaal succesvol.

Vanmorgen HDD leeg gehaald en weer opnieuw gaan opnemen. Zelfde verhaal als boven, weer korte en niet volledige opnames.

Heb nu de HDD weer geformatteerd en 2 partities gemaakt, 1 van 20GB (het waarschijnlijk slechte deel) en 1 met de rest van de ruimte.

De partitie van 20GB heb ik met Bitlocker versleuteld zodat de TV deze niet kan gebruiken. Nu maar weer is proberen...

erik_ark
Journeyman
Opties

Tot zover lijkt de bovenstaande oplossing te werken... Vanmiddag het een en ander opgenomen, tot nu toe is alles erop gekomen.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @erik_ark , Erik,

Goed bericht! Zou je misschien je vraag als Oplossing willen markeren?
Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!

Fijne avond!

Groet, Dick
0 Likes
erik_ark
Journeyman
Opties

Heb ik net precies gedaan Dick 😎 Bedankt voor de hulp!