Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Videoland app werkt niet sinds deze op TV UE49KU6400 staat

(Onderwerp aangemaakt op: 09-02-2019 02:53 PM)
2566 Weergaven
napoleon63
First Poster
Opties

Goedemiddag.
Ik heb een vraag aan de Samsung UE49KU6400 tv bezitters.
en die een abonnement op videoland hebben.
sinds de nieuwe videoland app ( met wit schuin streepje in de rechter boven hoek ) op de tv staat .

valt er bij ons niet meer naar videoland te kijken.
Komt steeds de melding, oeps er is iets mis controleer u internet verbinding.
Mijn vraag hebben er meer bezitters last van?
software versie op de tv 1231.
internet snelheid 400mb
Mijn dochter heeft ook een Samsung tv UE40NU7120 boven staan , en die heeft nergens last van

0 Likes
3 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @napoleon63 ,

Even met je mee zitten denken/zoeken en tot de volgende conclusie gekomen.

Je softwareversie is up-to-date dus daar ligt het probleem niet.

De volledige Model Code van de tv is UE49KU6400SXXN.

Zie de sticker op de achterzijde van de tv. Introductiejaar van de tv is 2016.

Software is correct. 6-Series Crystal Color UHD TV

Hierbij een artikel van Radar:

Re: Samsung Smart tv ondersteunt apps niet meer
Als Videoland er voor kiest om een zwaardere app uit te brengen die niet wil draaien op oudere apparaten met minder snelle cpu's, geheugen of met niet voldoende opslag capaciteit voor de nieuwe app kan Samsung daar niet veel aan doen. O.a. Netflix en Spotify trekken ook regelmatig de certificering voor oudere apparatuur in, soms inderdaad al na een paar jaar waarbij ze er voor zorgen dat oudere app versies op niet meer ondersteunde apparaten niet meer werken. Apps zijn dienstverlening en dat mag juridisch gezien gewoon stoppen.

Je zou het nog bij de verkoper kunnen proberen i.v.m. non-conformiteit maar ook dat lijkt me lastig. Diverse experts hebben o.a. bij kassa al aangegeven dat dit gewoon kan gebeuren en dat er omdat het diensten zijn juridisch vrij weinig aan te doen is. Het advies is dan ook eigenlijk om bij aanschaf van zo'n apparaat er zeker niet vanuit te gaan dat deze apps ondersteund blijven tijdens de volledige levensduur van de TV.

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
napoleon63
First Poster
Opties

Als dat zo  zijn we er klaar mee

dus videoland verpilcht dan iedereen om een nieuwe tv te kopen ( dacht het niet )  heb hem net 

0 Likes
Nicostar
Journeyman
Opties

Goedemorgen,

Wat je nog kan doen is een Chromecast aanschaffen. Voor de chromecast kun je veel apps krijgen en streamen naar je TV. Denk dat dat de goedkoopste oplossing is?

Wij gebruiken m ook op een 11jaar oude panasonic tv, zelfs terugkijken NPO,RTL, Netflix, Pathe of Videoland noem maar op, werkt als een trein.

Groet, Nico