op 09-02-2019 10:20 AM
Ik heb mijn media box rechtstreeks aangesloten op de Onkyo versterker. Prachtig Atmos geluid. Als ik de versterker aansluit op 1 van de HDMI poorten van de tv tuner (maakt niet uit welke) dan hoor ik mijn geluid nog steeds. De tv gaat zoeken naar de bron. Ook nog steeds geluid. Maar op het moment dat hij deze vind of niet komt het beeld op de tv, maar verdwijnt mijn geluid. Als ik de HDMI kabel weer uit de tuner van de tv trek, komt het geluid weer terug. Het lijkt wel alsof de tv het signaal blokkeerd? Via een optische kabel is geen optie. Iemand een idee wat of hoe ik dit juist kan instellen. Het gaat om DTS-HD en Dolby Atmos geluid
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 22-02-2019 06:26 PM
kontakt gehad met de helpdesk van Samsung en deze hebben geen oplossing. Het probleem zou opgelost zijn als het automatisch scannen van de HDMI kanalen uitgezet kan worden. Deze mogelijkheid is er niet.
Ik gebruik ook niet de afstandsbediening van de TV daar mijn installatie gestuurd word met een Harmony.
Ik kan me toch niet indenken dat ik de enige ben die een goede homecinema set heeft en een bioscoop omgeving heeft.
Ik zal het topic afsluiten tot ik iets nieuws hoor
op 09-02-2019 12:00 PM
Toevoeging: Als ik de mediabox en de versterker aanzet. De film start. Dan iets later de tv aanzet. zonder deze de bron te laten scannen werk alles goed. Scan je de bron, dan is het geluid weer weg. Zet je de tv uit en dan weer aan. Zonder de bron in te stellen heb je weer geluid.
op 12-02-2019 04:02 PM
op 12-02-2019 06:51 PM
Hallo Tim.
Nee, Helaas. De mediabox heeft 1 HDMI uitgang.
en 1 optische. Maar via de optische is geen DTH-HD of Atmos mogelijk. De mediabox via de tuner van de tv is ook geen optie daar deze volgens mij geen Atmos doorstuurd naar de versterker. Op dit moment is het scannen van de bron onderbreken met de retour knop voor mij de enige optie
op 14-02-2019 02:32 PM
op 17-02-2019 12:34 PM
Hallo Tim. Bedankt voor je reactie.
Via HDMI-ARC heb ik geprobeerd, maar de tv geeft geen DTS-HD of doly Atmos door. de ARC geet niet hoger dan Dolby Digital en dat is maar 2 kanalen. Dit is dus ook geen optie. Het mooiste zou zijn - het automatisch scannen van de bron ingang uitschakelen (die optie zie ik niet in het menu van de tv). Dat zo voor mij perfect zijn. Ik zal volgende week proberen contact op te nemen met Samsung. Mogelijk hebben zij een oplossing
@Tim schreef:Duidelijk. Gebruik je wel de HDMI-ARC poort achterop de televisie?
op 22-02-2019 06:26 PM
kontakt gehad met de helpdesk van Samsung en deze hebben geen oplossing. Het probleem zou opgelost zijn als het automatisch scannen van de HDMI kanalen uitgezet kan worden. Deze mogelijkheid is er niet.
Ik gebruik ook niet de afstandsbediening van de TV daar mijn installatie gestuurd word met een Harmony.
Ik kan me toch niet indenken dat ik de enige ben die een goede homecinema set heeft en een bioscoop omgeving heeft.
Ik zal het topic afsluiten tot ik iets nieuws hoor