Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Ue75nu8000 tik in apparaat

(Onderwerp aangemaakt op: 26-05-2018 10:29 PM)
2384 Weergaven
Brazzie
Explorer
Opties

Sinds afgelopen woensdag in het bezit van de UE75NU8000. Complete installatie met av-receiver, blu-ray, xbox360 en Horizon box was echt wel een uitdaging, Samsung mag wat mij betreft daar wel meer informatie over opnemen. De e-manual is zelfs te beperkt met kennis en informatie, maar goed het is me gelukt.

 

De tv bevalt prima, echter horen we (aan of uit) om de zoveel seconden een heel klein tikje in het apparaat. Alsof er op een willekeurige plek elke keer een klein vonkje is... De stroom hebben we er ook al even vanaf gehaald maar zelfs dan nog blijft het "tikje" terugkomen.

 

Iemand enig idee? 

0 Likes
69 Antwoorden
Brazzie
Explorer
Opties

@Harry80  schreef:

Tv nu 10 minuten aan, na een minuut begon hij met tikken. Nu tikt hij nog steeds. (Misschien ligt het aan het genereren van het beeld, meer ‘werk’ warmer?)

Het is nu constant 20 graden in de woning. Ik heb nu ook (weer) het geluid opgenomen even kijken of ik dat via mobile kan bijvoegen. ...... kan alleen foto of video. Geloof mij maar is 28 seconden 6 tikken. 


Goed dat je het bijhoudt... omgevingstemperatuur als oorzaak aanreiken is gewoon niet reëel.

 

Ik w8 ff op antwoord van onze lieve moderator op de vraag of ik nu zelf iets onder garantie moet claimen of dat Samsung het uit zichzelf gaat oppakken. 👍🏻

0 Likes
TV-MAN
Navigator
Opties

Je zegt dat je een tikend geluid hoord. of is het meer een geluid van materiaal wat werkt door dat het warm wordt. Zou je een filmpje kunen opnemen en dat hier plaatsen zo dat ik een beter beeld krijg van het probleem. Bij mijn vorige tv hoorde ook wel eens tikjes of knakjes na dat hij heel de dag had aangestaan. zo een geluid van materiaal wat door de warmte na werkt als ik mijn tv uitzet na een lange periode.

0 Likes
Brazzie
Explorer
Opties

Het is geen warmte uitzetting, de tikken komen vanuit het toestel... niet de kap o.i.d. 

Al van alles geprobeerd maar blijft voortbestaan.

 

Ik w8 ff de reactie van de mod af 👍🏻

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Als jullie er echt zeker van zijn dat het geluid van binnenuit komt en het blijft storen dan zie ik als enige oplossing nog dat we er iemand voor langs sturen. Zouden jullie beide mij via een prive bericht (klik op m'n naam > bericht verzenden) het volgende willen sturen?

 

- je NAWTE gegevens;

- TV model en serienummer;

- kopie van de aankoopbon.

 

Als jullie ook nog de tijd zouden willen nemen om een video opname te maken van de tik, mocht dat vast te leggen zijn, zou helemaal fantastisch zijn dan stuur ik het direct mee met het reparatie verzoek.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
Meijer1984
First Poster
Opties

Vorige week heb ik de UE65nu8070 aangeschaft, in eerste instantie zeer verheugd. Na een dag begon het tikken, heb de televisie gelukkig kunnen retourneren. Weinig hoop na de vele 'ticking noise' meldingen op internet. Komt dus veelvuldig voor bij de hele nu8000 serie. De winkel wilde me geen nieuw exemplaar aanvieden ondat ze er vanuit gingen dat ik hier problemen mee zou blijven hebben... 

Brazzie
Explorer
Opties

@M_PL: Ik ontvang veel berichten van mensen met dezelfde tikproblemen in de nu8000 serie. Winkels weigeren zelfs om te ruilen omdat het inmiddels een bekend probleem is en ze verwachten dat er niets aan verandert? Ook het updaten gaat weer op de ouderwetse handmatige manier omdat de updates niet gevonden worden... ook na maanden afwachten niet.

Nu ben ik ervan overtuigd dat Samsung hier actie op zou moeten nemen. Zelfs na maanden nu is regelmatig het getik stoorbaar aanwezig.

 

Het geld (ruim 3000 euro!!) vertegenwoordigd op geen enkele manier de slechte hardware/software van deze serie. Ik ben dit ook eerlijk gezegd niet gewend van Samsung tot nu toe.

 

Graag verneem ik in hoeverre er via deze service community actie genomen kan worden door Samsung.

0 Likes
Harry80
Pathfinder
Opties
Twee tv’s (wat ik eerder aanhaalde) tikken, Joeris heeft de opnamen ook. Omdat ik niet geloof dat het toeval is, Samsung had er dan vast meer aangedaan die tv’s in hun testlabs te krijgen om het te verhelpen, heb ik middels veel bij betalen een heel ander type. Een QLED, ook deze tikt. Maar wel wat minder. Al lijkt het wel met de dag langer door te gaan. Van die scherpe harde tikkken. Ik heb nog een week en dan kan die zonder verdere opgave terug naar de internet winkel. Dat is dan nummer drie.

Ik dacht echt dat Samsung goed was met tv’s, of zijn de overige merken nog.....
0 Likes
Harry80
Pathfinder
Opties

@Brazzie  schreef:

@M_PL: Ik ontvang veel berichten van mensen met dezelfde tikproblemen in de nu8000 serie. Winkels weigeren zelfs om te ruilen omdat het inmiddels een bekend probleem is en ze verwachten dat er niets aan verandert? Ook het updaten gaat weer op de ouderwetse handmatige manier omdat de updates niet gevonden worden... ook na maanden afwachten niet.


Wat is nu de oplossing van Samsung mbt het tikken van vele van hun (top) modellen ?

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Daar wordt aan gewerkt @Harry80, ik ben de afgelopen tijd druk bezig geweest met modelcodes verzamelen van TV's die last hebben van die vervelende tik, aan de hand hiervan gaat men kijken of dit te reproduceren en/of op te lossen is. Daar zijn ze echter nog niet, maar als ik meer weet laat ik het uiteraard hier weten.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Brazzie
Explorer
Opties

@JoeriS kunnen we dan aub afspreken dat we eind november in ieder geval horen wat de status is? Ongeacht of er een status is of wat de status is...