Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

UE55RU8000S - Valt steeds uit

(Onderwerp aangemaakt op: 23-06-2020 03:30 PM)
2222 Weergaven
Thomas_95
Explorer
Opties

Beste Lezer, 

Ik ben sinds +/- 4 weken in het bezit van de UE55RU8000S , sinds afgelopen zaterdag valt de televisie spontaan uit en start het niet meer op. Of opeens schakelt de televisie automatisch naar een andere zender . 

Als ik de televisie een aantal minuten (+/- 30) volledig van het stroom haal, dan start het wel weer op. Maar het duurt niet lang of het probleem herhaalt zich. 

Er is een ziggo mediabox aangekoppeld.

Model code: UE55RU8000SXXN

versie no: 01.

Tevens heb ik de batterijen van de afstandbediening al vervangen en heb het stroom van de televisie rechtstreeks aangesloten op een wandcontactdoos. Het internet is gekoppeld door een vaste kabel waarvan de verbinding goed is. 

Heeft iemand een suggestie hoe ik dit probleem kan verhelpen ?

Met vriendelijke groet,

Thomas

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Thomas_95 , Thomas,

Een tikkend geluid kan wijzen op een defect aan de voeding of het moederbord.

Deze zijn meestal geïntegreerd. Een reparatie is, zoals je zegt, noodzakelijk.

Dit moet je melden, liefst via de mail, bij de leverancier. Daar loopt namelijk je garantie en niet bij Samsung.

De leverancier moet een monteur regelen die bij jou langskomt om het te repareren.

Houd me even op de hoogte over de voortgang..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
19 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Is de volledige Model Code van de tv UE55RU8000SXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1356.2? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Na hoeveel minuten valt de tv uit? Staat de tv in een kast (ivm temperatuur)?

Zou je, om uit te sluiten, de AB buiten het bereik van de tv kunnen leggen?

Kun je testen als er geen Mediabox is aangesloten? Misschien de tv resetten.

Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
0 Likes
Thomas_95
Explorer
Opties

Goedemorgen Dick,

Ten eerste, bedankt voor de snelle reactie ! 

Yes, dat is de volledige model code van de tv. 

Vanavond zal ik de softwareversie van de tv bekijken. 

De tv staat niet in een kast, maar 'gewoon' boven op een tv meubel. 

Tv valt uit na +/- 30 min, ik heb dit niet exact getimed. 

De AB(afstandbediening) van de mediabox(ziggo)  ergens anders leggen, bedoel je?

Gisteren gaf die opnieuw de melding omtrent slimme beveiliing, zie afbeelding.

groeten, ThomasIMG-20200623-WA0021.jpg

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hey @Thomas_95 , Thomas,

Geen dank! Over de AB was ik even abuis 🙈. Ik bedoelde eigenlijk de AB van de tv.

Ik las dat de tv uit zichzelf inschakelde, so forget it 😉.

De melding van die Slimme beveiliging had je vlgs mij nog niet eerder doorgegeven.

Als het goed is, bestaat er de mogelijkheid, not sure, om bij Menu->Systeem->Instellingen-> Auto scan op uit te zetten.

Dit pad, omdat het met Menu begint, komt meestal voor bij de wat oudere tv's.

Anders even kijken bij Instellingen->Algemeen->Systeembeheer of er iets staat bij Geïsoleerde lijst.

Eventueel daar testen wat er gebeurt als je op Scannen klikt. Krijg je daar dezelfde melding?

Vergeet je dit niet?: Kun je testen als er geen Mediabox is aangesloten? Misschien de tv resetten.

Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.

Graag hoor ik weer van je..

Groet, Dick
Thomas_95
Explorer
Opties

Beste Dick, 

Dat klopt , ik weet ook niet of dit een relatie heeft met dat de tv nu uitvalt sinds afgelopen zaterdag ?

Ik ben in de veronderstelling dat de samsung een software update heeft gedaan van de tv waar een bug in zit en dit bij een volgende software update verholpen zou moeten zijn.

Mediabox van ziggo zal ik vanavond ontkoppelen. Dus dan krijg ik 'gewoon' zwart beeld en dien ik af te wachten of de tv zichzelf opnieuw uitzet ?

met vriendelijke groet,

Thomas

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Thomas_95 , Thomas,

Een fout in een software-update lijkt me uitgesloten, anders waren hier meerdere klachten over binnengekomen.

De laatste softwareversie (1356.2) is van 03-04-2020. Vrij recent dus, en er zal verlopig ook geen nieuwe versie uitkomen.

Het zou zomaar een hardware issue kunnen zijn. Je krijgt geen zwart beeld, maar je kunt tijdelijk even geen tv kijken 😥. Het loskoppelen is alleen bedoeld om uit te sluiten. Als het dan nog voorkomt, zou je nog kunnen proberen om de tv even  helemaal zonder aangesloten devices te laten draaien. Probeer het, indien nodig, wat langer...

Groet, Dick
0 Likes
Thomas_95
Explorer
Opties

Goedemorgen Dick , 

Hierbij een status update, eergisteren de tv gereset, en gisteren nergens geen last van gehad. 
Omtrent de slimme beveiliging, als ik nu op scannen klik , loopt het maar door tot 6%. 

Dit weekend nog even wat langer proberen om tv te kijken, en dan kijken of de foutmelding nog terugkomt.

Groeten,

Thomas

DickKoster
MegaStar
Opties

Ook goeiemorgen @Thomas_95 , Thomas,

Bedankt voor je terugkoppeling! Goed om te horen!

Houd het even in de gaten en anders je weer even melden.

Fijn weekend ☀️🥵😎!

Groet, Dick
Thomas_95
Explorer
Opties

Goede avond Dick, 

Helaas, de tv heeft weer gebreken. Het start helemaal niet meer op. Af en toe flikkert het scherm, en het rode lampje knippert van de afstandbediening als ik erop klik . Tevens hoorde ik een soort van tik aan de achterkant van de tv, dit geluid heb ik al meerdere keren gehoord. Wat kan dat zijn? Ik denk dat ik het maar voor reparatie moet sturen, want ik heb er nog garantie op . Nog suggesties? Op dit moment heb ik van de mediabox en tv het stroom eraf gehaald.  Gr. Thomas

0 Likes
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Een tikkend geluid kan wijzen op een defect aan de voeding of het moederbord.

Deze zijn meestal geïntegreerd. Een reparatie is, zoals je zegt, noodzakelijk.

Dit moet je melden, liefst via de mail, bij de leverancier. Daar loopt namelijk je garantie en niet bij Samsung.

De leverancier moet een monteur regelen die bij jou langskomt om het te repareren.

Houd me even op de hoogte over de voortgang..

Groet, Dick
0 Likes