op 22-07-2020 08:17 PM
Hallo
Sinds een paar dagen een paarse vlek links onder in het scherm. Op zich niet zo'n punt. TV is van 2017. Grootste probleem is dat ik alle documentatie nog heb, boekjes, garantie certificaat tot zelfs het energie label aan toe. Ben alleen de rekening kwijt. Wat nu??
Groet,
Hans
op 22-07-2020 08:25 PM
Goedenavond @Hansvl , Hans,
Klinkt niet best. Is de volledige Model Code van de tv UE49MU6120WXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1280.5? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Zou je voor mij eerst een beeldtest kunnen doen? Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Beeldtest starten.
Dit moet echt volgens onderstaande eisen, anders is het niet goed te beoordelen:
https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375
Daarna graag, ter beoordeling, foto's uploaden van de strandfoto en de grayscales.
Zou je, om uit te sluiten, het volgende willen doen:
Graag hoor ik van je..
op 22-07-2020 08:56 PM
op 22-07-2020 09:56 PM
Afschrijving trouwens wel gevonden. Nov. 2017 rechtstreeks bij samsung gekocht.
op 22-07-2020 10:14 PM
Hoi @Hansvl , Hans,
Bedankt voor de info en de foto's! Op de beeldtestfoto's is duidelijk een paarse gloed te zien.
Dit kan duiden op een defect aan het LED-LCD panel. Hiervoor zou een reparatie noodzakelijk zijn.
Is mis echter nog wat antwoorden om dit uit te kunnen sluiten:
In de eisen voor de beeldtest wordt ook gevraagd om bij daglicht een foto te maken van een reguliere tv uitzending
Zou je die nog kunnen uploaden. Heb je volgens de eisen ook alle aangesloten devices eerst losgekoppeld?
Als dit op een reparatie uitdraait, dan heb je niets meer het aankoopbewijs, want de garantie is 2 jaar.
Eerst maar even de resultaten afwachten van de openstaande vragen en de foto bij daglicht. Wordt dus morgen..
op 22-07-2020 11:02 PM
Hallo Dick
Bedankt voor je respons. Dat van de afgekoppelde app. had ik overheen gelezen. Zal morgen de gevraagde foto's incl. reguliere uitzending nog een keer maken bij daglicht en afgekoppelde app.
Tv is langere tijden uit geweest maar na aanzetten, hetzelfde resultaat. Ook de gevraagde reset is reeds uitgevoerd.
V.w.b. de garantie, dat is duidelijk. Er is echter in Nederland ook nog zoiets als consumenten bescherming en van een TV van die categorie en prijs mag je verwachten dat hij langer mee gaat dan 2,5 jaar.
Gr,
Hans
op 22-07-2020 11:03 PM
22-07-2020 11:34 PM - bewerkt 22-07-2020 11:38 PM
Hoi @Hansvl , Hans,
Dat klopt helemaal! Ik kom, als ik de foto binnen heb, hier morgen uitgebreid op terug..
op 23-07-2020 02:06 PM
Bij deze de juiste gevraagde foto's:
Reguliere uitzending en 3 test foto's met alle app. afgekoppeld.
TV is meerdere uren spanningsloos geweest en de reset van alle instellingen is ook gebeurd.
Gr,
Hans
op 23-07-2020 02:15 PM
Hoi @Hansvl , Hans,
Erg bedankt voor de foto's! Zoals eerder gezegd, zou ik hierop terugkomen.
In ieder geval alles uitgesloten. Als de garantie voorbij is, betekent dit niet dat je geen rechten meer hebt.
De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te verkopen met een normale levensduur.
2,5 jaar is niet de normale levensduur van een tv. Dit is dus geen deugdelijk product.
Hierbij een site met uitleg hierover: