op 22-07-2020 08:16 PM
Het lukt mij niet om de Q60R tv te verbinden met een Sonos Beam soundbar. Voor de zekerheid beide apparaten uit en weer aangezet. De Sonos Beam via een HDMI kabel aangesloten op HDMI ARC poort 4. Om het geluid i.p.v. de TV luidsprekers naar de Sonos Beam te sturen, ga ik naar de Instellingen en kies voor Geluid. Dan ga ik naar "Geluidsuitvoer". Bij de eerste keer proberen had ik hier 4 opties:
TV luidspreker
Ontvanger (HDMI)
Optisch
Luidsprekerlijst Bluetooth
Ik had verwacht dat hier de HDMI poort met nummer genoemd zou zijn of het apparaat dat op deze poort is aangesloten, wat al een beetje aangaf dat de soundbar niet werd herkend. Na het selecteren van Ontvanger HDMI was er geen geluid te horen via de Soundbar en de connectie leek ook niet goed tot stand te zijn gekomen.
Bij latere pogingen werd het nog erger. De keuzelijst blijft voordurend switchen tussen een lijst van 4 en een lijst van 3 (zonder HDMI). Verder scrolde de cursor automatisch door de lijst heen.
Ik heb ook nog geprobeerd om de Soundbar te koppelen via een HDMI kabel en het HDMI naar optisch koppelstukje. Ook hierbij geen geluid uit de Soundbar.
De Soundbar heeft het eerder wel gedaan, maar toen was het geluid heel hard en niet zachter te zetten.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 22-07-2020 08:59 PM
op 22-07-2020 08:59 PM
op 24-07-2020 09:55 AM
Hi @mmhmjanssen,
Je kunt inderdaad een andere kabel proberen. Hier nog een handige link met verdere uitleg over het aansluiten van je soundbar:
op 27-07-2020 04:43 PM
Het lag toch aan de kabel. Deze was dunner dan een normale HDMI kabel en waarschijnlijk zijn niet alle contacten doorverbonden. Deze HDMI kabel werd gebruikt om een overgang te maken naar een optische output. Nadat ik de kabel vervangen had door een nieuwe HDMI kabel werkte het als een zonnetje.
op 28-07-2020 01:03 PM
@mmhmjanssen Superfijn dat je de issue via deze weg hebt kunnen onderscheppen!