op 05-02-2018 02:44 PM
Hallo,
Mijn tv gaat niet meer aan. Ik hoor wel een continu click (tic-tac) geluid als ik de tv op stroom aansluit.
Weet iemand een oplossing. Ik heb op internet gelezen dat dit een veel voorkomende probleem is bij Samsung tv's na een aantal jaar begeven een aantal condensatoren het op. Een mogelijke oplossing is het vervangen van de defecte condensatoren. Heeft iemand hier ervaring mee?
op 05-02-2018 03:42 PM
Hoi KO1,
Dat klinkt niet best.
Er zitten elco's op o.a. de voeding en het moederbord.
Als het om het moederbord gaat, dan moet dit ws. in zn geheel vervangen worden.
Ik weet niet wat de kosten hiervan zijn. Dit kun je opvragen bij Samsung zelf, denk ik.
Het gaat om een tv uit 2011.
Ws. moet je hier, gezien de leeftijd van de tv, een afweging maken om over te gaan tot een reparatie.
Dit hangt natuurlijk van de kosten af. Zal volgens mij niet goedkoop zijn.
Greetz, dkoster
op 06-02-2018 02:57 PM
Goeiemiddag @KO1, ik ben inderdaad bang dat dit op een reparatie uit zal draaien. Aangezien we onze monteurs hebben voor technische defecten kunnen we weinig tot geen ondersteuning bieden in het zelf repararen van TV's. Het enige nuttige dat ik hierop in te brengen heb, is dat je hier eventueel losse onderdelen voor jouw model TV kunt bestellen: https://samsungonderdelen.com/samsung-model/ue46d6510wsxxn.htm
Maar als je wilt zou ik je ook in contact kunnen brengen met onze reparatie centra, zij kunnen je dan meer vertellen over de mogelijkheden van een reparatie.
op 21-02-2018 09:33 AM