Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Apple TV (1) en Samsung QE55Q7F

(Onderwerp aangemaakt op: 05-02-2018 11:52 PM)
1880 Weergaven
AndOpp
Apprentice
Opties

Ik heb de community doorzocht maar niets gevonden. Ik heb sinds kort een QE55Q7F Qled TV. Prachtig natuurlijk.
Alleen mijn eerste generatie Apple TV wordt niet herkend. Automatisch al helemaal niet, en handmatig zie je wel het scherm van de Apple TV maar geen enkele instelling zorgt ervoor dat ik de Apple TV ook kan bedienen via de One Remote. Het model Apple TV is A1469. Althans dat is wat de Apple TV zelf aangeeft in het infoscherm.

Wie heeft hem wel aan de praat en zo ja, hoe dan?

0 Likes
3 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi AndOpp,

Zelf heb ik de Apple TV 4K draaiend op mn UE43MU6100, aangsloten met een HDMI 2.0 kabel.

Tijdens de installatie van mn tv met de Apple TV aan, werd deze automatisch 'gezien' door de tv (zie plaatje 1).

Ook werd bij mij de AB automatisch gekoppeld aan de Apple TV. Dit is dan wel de bijgeleverde AB en niet de One Remote.

Persoonlijk vind ik dit erg onhandig, omdat je bij het uitschakelen zowel de Apple TV als de tv uitschakelt.

Aan de andere kant vind ik de AB van de Apple TV weer onhandig met dat 'vegen'.

Misschien kun je de installatieprocedure nog een x herhalen, met de Apple TV aan, door de tv te resetten.

Dit doe je, althans bij mijn tv, bij Onderdersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.

De AB koppelen aan een ander device kan, althans bij mijn tv, ook handmatig.

Ik weet niet of die optie ook bij jou aanwezig is (zie plaatje 2). Bij Bron-> op de Smarthub bar omhoog..

1122

Greetz, dkoster

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
AndOpp
Apprentice
Opties

Ik heb het voor elkaar! Maar min of meer per ongeluk. Ik zag ergens dat je de Apple remote eerst moest ontkoppelen. Hierna herkende Samsung mijn Apple TV  (A1469) wel. En zelfs de navigatie werkt. Enige probleem: Als je de Apple TV uitzet (stroom eraf) dan gooit de TV deze wijsheid weer weg en hem weer opnieuw (niet) herkennen zodara je hem aanzet. Ach, je kunt niet alles hebben nietwaar?

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties
Mooi gedaan, @AndOpp! Dus dus gewoon de spanning erop laten, zou ik zeggen.
Ik zet de mijne altijd in standby 😴 met de AB. Er is trouwens ook een app voor iPhone/iPad die je dan als AB kunt gebruiken voor de  TV.
En ook een app om je iPhone/Samsung te gebruiken als AB voor je tv (Smart View). Erg handig, want dan kun je je toetsenbord gebruiken om tekst in te voeren. Hoef je niet te flipperen met je AB. Miss ken je deze wijsheid al en is dit ook mogelijk met de One Remote..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes