op 20-11-2022 04:44 AM
Ben al sinds mei 2022 supertevreden met de Smart TV QE55QN750A 55 8k van Samsung geweest en nu springt het beeld steeds op zwart. Hij begint steeds weer opnieuw op te starten. Het maakt niet uit of ik nu een app kijk of tv of de ambient mode of samsung tv. Heb alles al kunnen resetten maar dat maakte ook niets uit. Apparaat onderhoud vindt niets behalve dan dat automatisch uitschakelen na 6 uur als een probleem wordt gezien. Soms hersteld het beeld zich weer voor een aantal minuten en dan begint de ellende vervolgens weer opnieuw. Ik ga 'm nu een aantal uren van het stroom afhalen en dan morgen weer aanzetten met de langere bijgeleverde kabel van smart hub naar tv. Tot dusver heb ik alleen deze eventuele oplossingen kunnen vinden op deze community. Heeft iemand anders misschien nog een ander idee mocht dit niet gaan werken? Ik heb de tv aangeschaft via tv-outlet en een garantie gekregen voor 5 jaar. Het apparaat is afkomstig uit Spanje. Het was met veel zorg ingepakt en op een pallet vastgesnoerd in de vrachtwagen. Ik heb 'm samen met de chauffeur in huis getild. Ook de klantenservice is goed. Heb bijna alle producten van Samsung in huis zoals wasmachine, telefoons, magnetron en deze werken al vele jaren naar volle tevredenheid. Ik had dus alle vertrouwen in deze tv tot nu dan. Alvast dank voor je reactie.
Met vriendelijke groet Daniel
Vriendelijke groet,
Daniel
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 29-10-2023 07:51 PM
Daniel/Community
Allereerst alle lof voor de Samsung ondersteuning, door wie nu een monteur is gewaarschuwd ! Dank hiervoor.
Ook ik herken het probleem van Daniel's TV, en heb exact hetzelfde type, gekocht op 6-11-2022. Heb de moed niet verloren, maar heb toch een "naar gevoel" als je TV al binnen een jaar kuren gaat vertonen. Hopelijk is de Samsung-monteur bij machte het euvel te verhelpen. In spanning wacht ik af.....
op 02-11-2023 09:38 PM
vanmiddag bezoek gehad van een monteur van CE Repair Service, om mijn Samsung Qled Neo te repareren.
tevoren werd netjes datum/tijd aan mij doorgegeven, wanneer hij verwachtte aan huis te komen. Dit klopte precies. Monteur was zeer beleefd, vakkundig en bewust van zijn kwaliteit. Binnen de kortste keren zag hij dat de beeldbuis/panel stuk was.
De TV werd van de wandbeugel gehaald en direct werd de beeldbuis vervangen door een nieuwe….terug gehangen en getest waarna weer prima beeld !
Ben zeer tevreden met de snelle en kwalitatief goede service die werd geleverd door deze monteur voor Samsung ! Dikke
op 20-11-2022 10:15 AM
Goedemorgen @Members_sOjRmou , Daniel,
Vreemd verhaal. Niet eerder meegemaakt dat een tv uit Spanje wordt geleverd.
Deze tv is dan buiten Samsung om geïmporteerd en is daarom geen Benelux model.
De Model Code zal waarschijnlijk QE55QN750ATXXC zijn. Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken:
Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Ook nog nooit van tv-outlet gehoord.
Met "met de langere bijgeleverde kabel van smart hub naar tv."
Waarschijnlijk bedoel je de Invisible Cable naar de One Connect Box.
Ik begrijp het woord "langere" niet, want de bijgeleverde kabel is 2,5 meter.
Dit probleem kan veroorzaakt worden door een defect aan deze kabel.
Hier moet sowieso een monteur naar kijken. Je moet dit melden bij de leverancier.
Daar loopt namelijk je garantie. Niet bij Samsung.
op 20-11-2022 06:07 PM
Beste Dick,
Allereerst dankjewel voor je snelle reactie. De tv is gemaakt in Hongarije volgens de sticker aan de achterkant. En alles wat in Europa gemaakt en getransporteerd wordt is gebonden aan Europese regel- en wetgeving ongeacht uit welk Europees land van transport dan ook het product afkomstig is. Daarom lijkt het me sterk om de aanname te maken (die ik vaker van je gelezen heb) dat omdat dit dan geen Benelux model is dit dan buiten Samsung om is gegaan. Dat was misschien zo in de jaren 80 en 90 maar inmiddels is er op dat gebied veel veranderd. Vooral ook omdat de tv gekoppeld is aan mijn Samsung account had ik eerder gehoopt op iemand die de crash reporten kon inlezen uit de Samsung cloud (waarom anders ook het hebben van een Samsung account?) en dan vervolgens kan bepalen of het een software update nodig heeft van de server (tv geeft aan alles up to date maar mogelijk nog update beschikbaar op Samsung server) of dat dit een daadwerkelijk defect aan de tv betreft. Samsung reageert daar niet op. De leverancier zou dit wel willen weten indien dit aan me gevraagd word. Waarom anders de functie op de tv hulp op afstand mogelijk maken als dit in werkelijkheid niet gebeurt? Inderdaad de verkoper gaat over de garantie van de tv. Dat is het probleem dan ook niet. Samsung is de maker en heeft geen antwoord op vragen van eigen producten. Waarom zou de leverancier/verkoper deze antwoorden dan wel hebben? De invisible cable is inderdaad zo'n 2 meter alleen zat er ook een korte bij aangezien de one connect box op de achterkant van de standaard ligt vastgeklikt en er dus een vrij korte kabel ligt van box naar tv. (hetgeen ook beter is voor doorstroming signalen?) De box was bedoeld om geen kabels in het zicht te hebben liggen zover ik begrepen heb van Samsung en dat is dus vrij lastig te verbergen met de 2 meter "invisible" kabel. Zelfs als het de bedoeling is om de tv aan de muur te hangen. Inmiddels geven beide kabels hetzelfde resultaat. Stroom is er af geweest. De tv geeft een aantal minuten beeld van Samsung tv gaat even op zwart en start dan vervolgens steeds opnieuw op totdat er weer beeld is en dan herhaald alles zich weer. Verder ben ik helaas niets wijzer geworden ook van de Samsung community in dit geval behalve dan dat ook veel zogenaamde Benelux modellen ongeacht modelcode ditzelfde probleem hebben. Ik ga nu met deze informatie van vraag en antwoord een mail sturen naar de verkoper en zal laten weten of deze de kwestie heeft opgelost. Vandaar dat ik deze oplossing niet accepteren kan mocht je dit willen weten!
Met vriendelijke groet,
Daniel
20-11-2022 06:41 PM - bewerkt 20-11-2022 09:32 PM
Hoi @Members_sOjRmou , Daniel,
Bedankt voor je uitgebreide verhaal! Op de sticker staat bijna altijd dat de tv in Hongarije is gemaakt.
Dat wil nog niet zeggen dat de tv ook geschikt is voor de Nederlandse markt.
Ik heb me echter verbaasd over het feit dat deze tv uit Spanje geleverd is.
Je kunt pas zien of het om een Benelux model gaat als je de sticker achterop de tv bekijkt.
De Model Code moet eindigen op XXN. XXC is bijvoorbeeld een Spaans model.
Als de tv aan de muur hangt kun je ook hier kijken:
Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Ik ben hier nog steeds benieuwd naar.
De enige die kan bepalen wat er aan de hand is, is een monteur.
Deze zijn niet aanwezig in het forum en Samsung zelf heeft haar reparatiedienst.
Alleen die kan een diagnose stellen. Een leverancier heeft hier dus ook geen antwoorden op.
De klantenservice van Samsung idem. De expertise ligt bij de reparatiedienst.
Bij Hulp op Afstand wordt alleen je beeldscherm overgenomen en kunnen er dingen gereset worden.
Dit gebeurt alleen met toestemming van de klant. Er worden geen crash reporten ingelezen.
Een Samsung-account staat hier ook los van. Je hebt overigens een koopovereenkomst met de leverancier.
Niet met Samsung. De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.
Houd je ons op de hoogte?
op 20-11-2022 09:31 PM
Hallo Dick,
Het is een Spaans model en eindigt op XXC. Ik dacht dat dit wel duidelijk was in mijn verhaal dat de tv uit Spanje kwam. En de tv heeft maandenlang prima gefunctioneerd met Nederlandse taal inclusief alle instellingen en daarmee gaat voor mij het verhaal "moet geschikt zijn voor de Nederlandse markt" niet op. Alle Europese tv's horen geschikt te zijn voor elke Europees land zoals eerder beschreven is dat allemaal geregeld door middel van wet- en regelgeving. Samsung is tenslotte zelf ook niet Europees maar moet zich wel aan dit Europese beleid houden. En nogmaals ik heb veel reacties gelezen en ongeacht "Benelux" model of Spaans model blijft het een feit dat het modelnummer er niet zoveel toe doet want het is een probleem dat bij veel verschillende modellen voorkomt. Dat zou je toch op zijn minst kunnen erkennen gezien de reacties op dit forum? En ja ik zal de leverancier vragen dit op te lossen maar dit getypt hebbende zullen zij ook de monteur zoveel mogelijk informatie willen geven om dit probleem op te lossen. Dit zal waarschijnlijk nog even gaan duren ben ik bang. Zodra ik meer informatie heb, zal ik dit delen op het forum.
Dankjewel voor je reactie en fijne zondag
Groet,
Daniel
op 20-11-2022 09:38 PM
Hoi @Members_sOjRmou , Daniel,
Ter info. Dat is dus een grijze import tv. Deze worden geschikt gemaakt voor de Nederlandse markt.
Kortom, hier is dus ongeautoriseerd aan gesleuteld. Zie ook:
https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/
Vandaar dat ik schreef dat deze tv buiten Samsung om is geïmporteerd.
op 21-11-2022 10:38 PM
Ik heb dit ook met mijn 55Q80B, maar alleen als ik de TV op netflix uitgezet heb. De home toets brengt me wel van zwart scherm naar de 'smarthub' en kan ik een andere bron selecteren. Maar ik moet de tv eerst uit en aan zetten eer netflix weer werkt.
op 22-11-2022 10:13 AM
Goedemorgen @rohoog ,
Zou je hiervoor een eigen topic willen aanmaken?
Hier gaat het over een andere tv met een ander probleem.
Een nieuw topic aanmaken kun je hier doen -> Nieuw topic
op 22-11-2022 10:36 AM
Hi @Members_sOjRmou, goedemorgen.
Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Ook voor jouw TV kunnen we uiteraard een serviceverzoek indienen, echter wat de garantie aangaat is dat een iets ander verhaal omdat het om een aankoop gaat via een outlet winkel.
Afgaande op je verhaal lijkt mij dit in de kabel te zitten, deze zijn enorm gevoelig en een draadbreuk ontstaat ook vrij eenvoudig 😇
Als je mij een privé berichtje (https://bit.ly/3BoC5B0) stuurt kan ik ook serviceverzoek voor je indienen. Het servicecentrum neemt vervolgens contact met je op voor het maken van een afspraak.
Groeten,
Martijn
op 22-11-2022 10:48 AM
Hi @rohoog, goedemorgen.
Goed dat je ons een bericht stuurt 😇 Is jouw TV verder helemaal up-2-date? En ervaar je dit ook als je een andere app hebt gebruikt? Wat heb je zelf al geprobeerd om dit te verhelpen?
Groeten,
Martijn