Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

TV opnemen met HDD bij de Frame..

(Onderwerp aangemaakt op: 28-01-2021 06:50 PM)
1095 Weergaven
Mr-M
Journeyman
Opties

Ik zie bij concurrenten dat je TV kan opnemen op een hard disk terwijl je TV af staat.

Bij sommige oudere types kan je zelfs TV opnemen op HDD terwijl je naar een ander programma kijkt.
In de handleiding van de Frame zie ik maar beperkte mogelijkheden.

Kan ik programma's programmeren om opgenomen te worden als de TV uit staat?

Als ik naar een ander programma kijk?
Als ik die vragen stel in de winkels dan krijg ik meestal iets van "*****" of "DUHHH" als reactie..

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @Mr-M ,

Dat is inderdaad niet mogelijk. Als een tv uitstaat, is er ook geen ontvangst van tv zenders en streaming apps.

Dit lijkt me helemaal onmogelijk: "Kan ik programma's programmeren om opgenomen te worden als de TV uit staat?"

Erg lastig om iets te programmeren als een tv uitstaat....

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 Antwoorden
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @Mr-M ,

Dat is inderdaad niet mogelijk. Als een tv uitstaat, is er ook geen ontvangst van tv zenders en streaming apps.

Dit lijkt me helemaal onmogelijk: "Kan ik programma's programmeren om opgenomen te worden als de TV uit staat?"

Erg lastig om iets te programmeren als een tv uitstaat....

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Mr-M
Journeyman
Opties

Hey Dick, alvast bedankt voor je reactie.

Wat ik echter wil zeggen is dat bij andere merken je programma's kan programmeren om later op te nemen.
Natuurlijk moet je dit invoeren als de TV op staat 🙂

Maar geen enkele TV staat ooit echt helemaal af, ze hebben allemaal een of andere standby functie. Hierbij is een groot deel van de logica nog actief.
Het is helemaal niet zo gek (zoals bijvoorbeeld Panasonic) doet, het mogelijk maken om de TV tuner op een bepaald moment te laten ontwaken, de USB actief te maken en de ontvangen gegevens op de USB te zetten.
Net zoals een harddisk recorder vroeger.
Het verbaasd me eerder dat dit feature niet ingebouwd zit omdat er wel een soort ontwaakfunctie in zit die zorgt dat je bepaalde programma's niet mist, door op een bepaald moment de TV te doen ontwaken.

Maar inderdaad, om dit te kunnen realiseren zal je wel twee tuners nodig hebben. Al is dat niet meer zoals vroeger een ingewikkelde schakeling, tegenwoordig is dat meer op IC-niveau.

Dan toch nog een uitdaging voor Samsung en misschien voor 10 Euro extra hardware en het zou lukken.

BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Mr-M,

Wellicht een idee om naar een decoder te kijken met een ingebouwde opnamefunctie?

Bijvoorbeeld de mediabox van Ziggo, kan ook opnemen op het moment dat de TV uit staat 👍

rsz-846676
Mr-M
Journeyman
Opties

Hey Bruce, dank u!
Dat was mijn tweede optie, maar toch een merk zoeken die dat feature wel heeft!

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Alright, succes! Mocht je nog vragen hebben, dan weet je de Community te vinden.

rsz-846676
0 Likes