Schließen

Wonach suchst du?

abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du: 
Springe zur Lösung GELÖST

Originalthema:

tv kan ik wel uitzetten met google home maar niet aan

(Thema erstellt am: 23-07-2020 10:24 PM)
6040 Anzeigen
Toet070
Student
Optionen

ik heb een UE75RU7100 tv en een google home speaker, tv en google beide op zelfde wifi, eerst bekabelt daarna de tv draadloos gedaan cec aan en uitgezet niets werkt.

Kan alleen de tv uitzetten via google home, maar niet aanzetten ' sorry het lijk erop dat de tv niet beschikbaar is' ...dat zegt google home.

Terwijl ik in smartthings app wel aan en uit kan zetten.

Wat.doe ik verkeerd.

Mvg john

1 Lösung

Akzeptierte Lösungen
Lösung
WilEenSmartHuisje
Journeyman
Optionen

Hi Bruce, dit geloof je nooit. Ik ben net klaar met werken en dacht ga is even een lekker potje game. Ben ik de afstandsbediening kwijt, heb overal gezocht, echt overal in hoeken van de bank, onder de bank en bij de tv... Ik dacht ach wat zou het en riep in het wilde weg "Hé Google! Zet de TV aan" en verrek google antwoord! "Ik zet de TV voor je aan" vol ongeloof werp ik een blik naar de TV en je gelooft het niet er gebeurde, helemaal niks 😞 .. maar ik kreeg hoop, vond de afstandsbediening en zette de TV aan en vroeg aan google "OK google, zet de TV uit" en daar ging die naar een prachtig zwart beeld!.. ik wacht een paar minuutjes om even te kunnen geniet en vroeg google toen weer om hem aan te zetten en wederom antwoorde Google "Ik zet de TV voor je aan" en alsof de poorten van de hemel opende onstond daar zowaar beeld! Tot op dit moment voert Google al mijn verzoeken uit, beter dan ooit te voren! 

Dus Bruce even kort maar krachtig : Hij doet het weer... en heb er dit keer niks voor hoeven doen! 

PS: De TV gaf na 4 minuten aan dat de Firmware was bijgewerkt naar ik meen 1372 ofzo.

Thanks ! 

Lösung in ursprünglichem Beitrag anzeigen

18 Antworten
123jarno
Pathfinder
Optionen
herkoppelen kan soms helpen of google home bekabelen en dan herkoppellen proberen
0 Likes
Toet070
Student
Optionen

Yesssss

Gedaan en het werkt.....top

0 Likes
ImaneL
Helping Hand
Optionen

Superfijn dat het weer werkt! 

---------
Signature-S21-2
0 Likes
WilEenSmartHuisje
Journeyman
Optionen

Vorige week werkte alle stem-commando's nog via de Google Nest Mini. Nu werkt alles behalve "Hey Google, zet de TV aan". Tot vorige week lukte dit prima en ging de tv ook aan waar dit in de Google Home Routines is opgenomen. Het smartthings account is opnieuw gekoppeld, zelfs verwijderd en opnieuw geactiveerd. De Google Nest Mini gereset en opnieuw ingesteld. Een nieuw "huis" aangemaakt in Google Home. Naam van de TV aangepast. Wifi geprobeerd op 2.4Ghz en 5Ghz en bekabeld. Cec uit en weer aan gezet, Any+,  IP afstandbedieningen aangezet, zeg maar alles wat in eerdere berichten wordt gegeven als oplossing =P Helaas hebben geen van alle een positief effect. Wie oh wie weet de echte oplossing. HELP...

0 Likes
BruceH
Community Manager
Optionen

Hi @WilEenSmartHuisje,

Leuke naam 😉

Heb je de TV zelf ook al eens gereset? En is de TV up-to-date? 

rsz-846676
0 Likes
WilEenSmartHuisje
Journeyman
Optionen

Hi Bruce, 

De TV is up to date. Heb hem nog niet gereset, het is z'on werk om alles weer in te stellen :P, maar ga het dan toch maar is proberen! ik houd je op de hoogte. Mocht je nog andere suggesties hebben hoor ik het graag, dan probeer ik deze vanavond gelijk uit! 

Bedankt voor je reactie ! 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Optionen

Heeft de reset wat teweeg gebracht? 👍

rsz-846676
0 Likes
WilEenSmartHuisje
Journeyman
Optionen

Hey Bruce, 

Ik ben er nog niet aan te gekomen, als het goed is komen er vanavond ook 2 nieuwe nests binnen. Had eigenlijk gister moeten gebeuren maar foutje post nl.. Als ik er vanavond aan toe kom plaats ik gelijk een update ! 

Thanks.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Optionen

Geen probleem, ik hoor het graag!

rsz-846676
0 Likes