Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

QE55Q85R - Onstabiel internet verbinding

(Onderwerp aangemaakt op: 24-07-2020 12:10 AM)
706 Weergaven
Masterwiks
Apprentice
Opties

Ik heb sinds kort (23 juli 2020) de QE55Q85R thuis. Fantastisch beeld en geluid. Het aansluiten ging moeiteloos, maar toen ik naar de apps ging moest ik eerst akkoord gaan met de voorwaarden. De tv gaat dan naar een download scherm en op een gegeven moment krijg ik de melding "onstabiel internet (0)" op het scherm. Ik ben daarna de netwerk verbinding gaan controleren via de tv menu. Je ziet een grafische foto tussen tv, one connect box en van de one connect box naar een wereldbol. Tussen de one connect box en wereldbol staat een rode kruis. Dit gebeurt met zowel draadloos als bedraad. Ik heb de one connect box gerest, de modem ook gerest, maar ik kan maar geen connectie krijgen. Als ik software update uitvoer, dan zie ik de percentages oplopen, dus dan vraag ik me af, maakt die dan verbinding met internet, want nadat er 100% staat, krijg ik de melding dat de tv de laatste update heeft. Heeft iemand iets dergelijks meegemaakt? Ik hoop dat iemand kan helpen, want dit is enorm frusterend. Ik kan nu niet de "smart" mogelijkheden van deze tv gebruiken.....

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @Masterwiks , Dew,

Jammer dat je het nog niet hebt kunnen oplossen! Dat je geen installatieprocedure hebt moeten doorlopen is vreemd.

Niet te hopen dat deze tv als showmodel is gebruikt. Hoe zag de verpakking eruit?

Beschermfolie op de randen van het beeldscherm? Waar is de tv aangeschaft?

Je kunt hier weer in het beginscherm komen --> Instellingen->Algemeen->Instellen starten.

Ik zou hierover zeker de leverancier benaderen. Liefst via de mail..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
5 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Masterwiks ,

Is de volledige Model Code van de tv QE55Q85RALXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1361.0? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Ben je ingelogd met je Samsung-account? Bij Instellingen->Algemeen->Systeembeheer->Samsung-account

Zou je misschien een Smart Hub verbindingstest kunnen? Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Smart Hub-verbindingstest starten.

Indien niet goed, dan de Smart Hub resetten. Houd er bij het resetten van de Smart Hub rekening mee dat alle gedownloade apps, instellingen en accounts uit het geheugen verwijderd worden en opnieuw moeten worden ingevoerd of geïnstalleerd.

Zonodig de tv resetten. Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.
Desnoods de tv een poos, half uurtje of zo, spanningsloos zetten.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
0 Likes
Masterwiks
Apprentice
Opties

Goedemiddag Dick,

De model code en software versie zijn inderdaad dezelfde die jij specificeerde. Ik heb verder de stappen gevolgd uit je bericht, maar tot op heden nog geen success. Ik heb de tv nog maar 1 dag in bezit, maar wat me wel opviel bij het aanzetten voor de eerste keer is dat ik niet het scherm kreeg, tv voor de eerste keer inschakelen. Kan het zijn dat de tv dan al eens een keer eerder is aangezet? En hoe kom ik echt weer terug in deze scherm?

Groet,

Dew

0 Likes
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @Masterwiks , Dew,

Jammer dat je het nog niet hebt kunnen oplossen! Dat je geen installatieprocedure hebt moeten doorlopen is vreemd.

Niet te hopen dat deze tv als showmodel is gebruikt. Hoe zag de verpakking eruit?

Beschermfolie op de randen van het beeldscherm? Waar is de tv aangeschaft?

Je kunt hier weer in het beginscherm komen --> Instellingen->Algemeen->Instellen starten.

Ik zou hierover zeker de leverancier benaderen. Liefst via de mail..

Groet, Dick
0 Likes
Masterwiks
Apprentice
Opties

Hallo Dick,

Het probleem is opgelost. Het had alles te maken met het feit dat ik niet de beginscherm heb doorlopen. Het is inderdaad vreemd dat ik dit niet heb gehad bij een "nieuwe" tv. Nadat ik jou aanwijzingen heb opgevolgd en instellen starten heb gedaan ben ik door de gehele stappenplan gegaan en nu werkt alles perfect! Ik hoop inderdaad niet dat dit toestel als showmodel heeft gediend. De verpakking zag er als nieuw uit, geen sporen van gebruik. Zelfs de folie aan de randen van de tv zaten erop en uiteraard op het scherm ook. Ik kan me niet voorstellen dat ze deze er zo strak weer op kunnen krijgen na gebruik, dus fingers crossed, ik ga ervan uit dat dit een nieuw toestel is. De winkel waar ik dit toestel heb gekocht is ArtenCraft en ik heb voordat ik hier de tv bestelde uitvoerig onderzoek gedaan en ze komen als goed uit de bus met hele scherpe prijzen. Ik zal de knop "accepteer oplossing" gebruiken om deze topic af te sluiten. Nogmaals bedankt voor je feedback, mogelijk dat we elkaar weer spreken mocht ik vragen hebben:-)

Groet,

Dew

DickKoster
MegaStar
Opties

Goeiemorgen @Masterwiks , Dew,

Geen dank! Erg bedankt voor je leuke terugkoppeling! Het lijkt mij ook geen showmodel.

Als je weer een probleem hebt, neem dan gerust weer contact op.

Fijn weekend!

Groet, Dick