op 23-07-2020 07:48 PM
Beste
Wanneer er in een tv programma een blauwe spot/licht in beeld komt, verandert het object/persoon waarop deze schijnt in een monotone, blauwe vlek. Zie voorbeeld met politiesirene. Voor de rest is de kwaliteit in orde.
Is dit aan te passen door bv. de instellingen te wijzigen?
Alvast bedankt
op 23-07-2020 08:00 PM
Goedenavond @JayRuin , Jay,
Flink wat vragen. Is de volledige Model Code van de tv UE55RU8000SXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1361.0? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Bij welke Bron zie je dit? Tv kijken, Netflix, YouTube, etc.? Hoe kijk je tv? Met een decoder, CI+ module, ethernet, etc.?
Zou je voor mij een beeldtest kunnen doen? Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Beeldtest starten.
Dit moet echt volgens onderstaande eisen, anders is het niet goed te beoordelen:
https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375
Daarna graag, ter beoordeling, foto's uploaden van de strandfoto en de grayscales.
Zou je, om uit te sluiten, het volgende willen doen:
Graag hoor ik van je..
op 27-07-2020 06:33 PM
Beste
Bedankt voor uw reactie ...
Is de volledige Model Code van de tv UE55RU8000SXXN => correct
Laatste update is 1361.0 => correct
Bij welke Bron zie je dit? => Digitale televisie via Proximus Tv decoder in dit geval (de bovenstaande foto's). Hetzelfde probleem is mij (nog) niet opgevallen bij aansluiting externe apparatuur op de tv maar wil dit ook niet uitsluiten.
De gevraagde foto's als bijlage.
Heb de bovenstaande stappen gevolgd. De tv gereset en daarna een tijd spanningsloos gezet. Daarna dezelfde opname opnieuw bekeken en nog steeds dezelfde vlekken.
Mvg
Jeroen
op 28-07-2020 06:53 AM
Goedemorgen @JayRuin, Jeroen,
Bedankt voor de foto’s! Deze zien er prima uit. De tv is waarschijnlijk niet de boosdoener.
Zou je misschien de decoder willen resetten? https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-problee...
Indien nodig de decoder op een andere HDMI poort testen en eventueel met een andere HDMI kabel proberen.
Desnoods de decoder een poos spanningsloos laten staan.
Graag hoor ik van je..