Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

TV-geluid over de tuner-versterker

(Onderwerp aangemaakt op: 19-11-2020 06:50 AM)
3635 Weergaven
Hans480
Apprentice
Opties

Voor een betere ervaring wil ik het geluid van de tv over de tuner-versterker laten lopen.

TV: M4000 serie. Tuner-versterker: NAD C715.

De audio uitgang van de tv heb ik via 2 kabeltjes met Tulp stekkers verbonden met de AUX ingang van de tuner versterker. In het menu van de tv kies ik voor Geluid -> Geluidsuitvoer en kies voor Audio uitgang. Bij de tuner versterker kies ik voor weergave via AUX. Vervolgens hoor ik niets. Aan de tv hangt een Humax box. Moet ik het audio signaal van de Humax box halen? Op die box zit geen audio uitgang. Is het een gedateerd model en heeft een recentere versie wel een audio uitgang? Groet, Hans

0 Likes
9 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @Hans480 , Hans,

 

De M4000 serie is een beperkte omschrijving. Er zijn meerdere modellen.

Wat is de volledige, dus incl. de letters XXN, Model Code van de tv? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Over welke 'Humax box' gaat het?

 

Graag hoor ik van je..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Hans480
Apprentice
Opties

Beste Dick,
Voor een betere ervaring wil ik het geluid van de tv over de tuner-versterker laten lopen.

TV modelcode UE32M4000AW XXN.

Tuner-versterker: NAD C715.

Humax-box: IRHD-5300C

De audio uitgang van de tv heb ik via 2 kabeltjes met Tulp stekkers verbonden met de AUX ingang van de tuner versterker. In het menu van de tv kies ik voor Geluid -> Geluidsuitvoer en kies voor Audio uitgang. Bij de tuner versterker kies ik voor weergave via AUX. Vervolgens hoor ik niets. Aan de tv hangt een Humax box. Moet ik het audio signaal van de Humax box halen? Op die box zit geen audio uitgang.

Vriendelijke groeten, Hans

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Hans480 , Hans,

 

Het introductiejaar van de tv is 2017. De NAD C715 is gedateerd. 2007.

Ik vrees dat je deze CD-Receiver niet kunt gebruiken.

 

  1. De RCA aansluitingen op de tv zijn geen audio-uitgangen, maar Composite/Component Video aansluitingen
  2. De NAD C715 heeft geen HDMI aansluitingen
  3. De tv heeft geen 3.5mm earjack. Anders had je er een 3.5mm jack naar tulp tussen kunnen zetten
  4. De NAD C715 heeft geen optische ingang. Wel een optische uitgang. Je had anders een optische connectie kunnen maken
  5. De De Humax IRHD 5300C is geen gedateerd model en heeft inderdaad geen audio-uitgangen die je zou kunnen gebruiken

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Anonymous User
Niet van toepassing
Opties

De tv heeft wel een optische uitgang. Met een DAC kan je digitale signaal om zetten in analoog. Op die manier moet het mogelijk zijn om het audio signaal via jouw NAD te laten gaan.

DickKoster
MegaStar
Opties

Top! Die combi had ik even over het hoofd gezien 🙈.

Nota bene zelf ook moeten doen met m'n oude NAD. Thanks!


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Hans480
Apprentice
Opties

Dat is een goede tip gouwepeer. Heb je misschien advies voor een DAC (fabrikaat, model, type)?

 

Dick, bedankt voor je heldere antwoord. Toch vreemd dat Samsung noch een 3,5 mm jack, noch een analoge audio-uitgang op dit model TV heeft geplaatst. Aan de kosten zal het niet liggen toch?

0 Likes
Anonymous User
Niet van toepassing
Opties

Ik gebruik zelf geen DAC waardoor ik ook geen advies over merk of model kan geven. Het enige advies wat ik wel kan geven is het selecteren op prijs en reviews bekijken, en dan vind jij ongetwijfeld het juiste model.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Hans480 , Hans,

 

Allereerst excuses dat ik je NAD had afgeschreven 🙈. Dankzij @Anonymous User toch goedgekomen.

Ik heb nl. zelf een NAD C350 gehad en zat met hetzelfde probleem. Verschillende DAC's geprobeerd.

Uitgekomen op de AudioQuest Beetle --> https://www.bol.com/nl/p/audioquest-beetle/9200000082417603/

Ik moet je wel bekennen dat dit eigenlijk nooit lekker gewerkt heeft. Veel ruis.

Je zou deze kunnen proberen. Je kunt em altijd terugsturen als het niet werkt. Verpakking bewaren.

Neem wel een Toslink kabel die afgeschermd is i.v.m. breekbaarheid van de fiber.

En vergeet de beschermkapjes er niet af te halen. Mij een keer overkomen 🙈.

https://www.allekabels.nl/audio_kabels/spdif_kabel/spdif-toslink-kabel.html

 

Suc6 en laat even weten of het gelukt is!


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Oplossing
Hans480
Apprentice
Opties

Bedankt voor jullie reacties. Fijn weekend.

Groet, Hans