Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

time shift op smart tv UE40NU7190 niet mogelijk???

(Onderwerp aangemaakt op: 18-02-2019 07:19 PM)
2162 Weergaven
JK_2
Apprentice
Opties

Op mijn vorige samsung tv kon ik programma's opnemen en de functie time-shift gebruiken m.b.v. een usb stick. Op mijn nieuwe toestel, type UE40NU7190, lukt me dat niet. Vraag: is de gebruikersinterface gewijzigd en is de time-shift functie op een andere manier te activeren? Of kan dit toestel dit simpelweg niet? Het laatste zou ik een aanfluiting vinden voor zo'n modern toestel. 

0 Likes
21 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @JK_2 ,

 

Is de volledige Model Code van de tv UE40NU7190SXXN? Zie de sticker op de achterzijde.

Ik weet niet welk type tv je voor deze hebt gehad. Op deze tv is Time Shift niet aanwezig (zie bijlage)

Elk toestel heeft zijn eigen functionaliteiten/specificaties en heeft niets te maken met een modern toestel.

Hierdoor zou ik het niet willen benoemen als een aanfluiting.

Als het een 'must' was om Time Shift op deze tv te gebruiken, dan zijn volgens mij de specs niet goed doorgelezen.

Dit om deze 'verrassing' te voorkomen. Je kunt er niet van uitgaan dat dit op elk toestel aanwezig is...

 

Deze info staat duidelijk op de site van SamsungDeze info staat duidelijk op de site van Samsung


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
JK_2
Apprentice
Opties

Dank voor je reactie. Antwoord is helder.

Serienummer heeft inderdaad SXXN als achtervoegsel. Daar heb ik dan wel weer op gelet. Dat dit type geen time-shift zou hebben, is eigenlijk niet bij me opgekomen. De kreet "aanfluiting" komt voort uit mijn teleurstelling.

Overigens vind ik de informatie over tv's nogal onoverzichtelijk. Een simpele, lange lijst met eigenschappen, liefst om te downloaden, was mij liever geweest dan het erg ruim opgezette overzicht waar je door heen moet scrollen.

Mijn vorige toestel was een UE40F6510.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @JK_2 ,

 

Wat fijn dat je hier nog even op terugkomt!

Ik voelde me een tikkie bezwaard, omdat ik dacht dat ik een beetje belerend over zou overkomen.

Ik kan me je frustratie /teleurstelling goed voorstellen. Zeker nu ik het type van je vorige toestel zie.

Dit is een mooi wit toestel uit 2013 met de volledige Model Code UE40F6510SXXN.

Raar dat er in dat jaar wel Time Shift op aanwezig was 🤷‍♂️.

 

Ik hoop dat je voorstel over de informatie van de tv's door Samsung wordt opgepakt.

 

Fijne dag!


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Ernst67
Journeyman
Opties

Hallo Dick,

Ik wilde dezelfde vraag posten hier en al zoekende kwam ik op deze post.
Ook voor mij een teleurstelling dat het instellen vand e tijd niet kan.

Ik weet niet precies wat de timeshift functie inhoudt, maar ik zou graag willen opnemen op harddisk (disk al gekocht). Maar jouw antwoordt betekent waarschijnlijk dat ook opnemen niet gaat?

Vriendelijek groet,

Ernst

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Ernst67 , Ernst,

 

Mag ik aannemen dat je dezelfde tv hebt? Zeker jammer dat het er niet op zit.

Je kunt zeker opnemen op een HDD. Alleen TV-programma's icm met de Electonisch Programma Gids (EPG)

De grootte van de HDD mag niet te groot zijn. Volgens mij max 1 TB.

De Samsung TV formatteert de HDD op zijn eigen unieke wijze, zodat deze zelfs niet door een andere Samsung TV gelezen en/of beschreven kan worden.

Je kunt alleen kijken naar het programma wat je opneemt, want er zit maar 1 tuner in.

 

Timeshift in het Engels:

Timeshift is a function of some Samsung Smart TVs that will allow you to Pause and Rewind Live TV channels. If your TV is capable of utilising the Timeshift function, you’ll need to attach a USB Hard Drive or a high speed USB Flash Drive before you’ll be able to activate Timeshift.

 

With Timeshift, you can pause the TV program for a maximum of 90 minutes and continue watching later. Timeshift is particularly useful if you do not want to miss a single second of a game or TV show. Timeshift is not designed to permanently store recordings from digital channels.


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Ernst67
Journeyman
Opties

Hallo Dick,

Bedankt voor je antwoord!
Ik heb inderdaad dezelfde TV. Het is mijn wens om vanuit de EPG opp te kunnen nemen.

 

Ik heb een 250GB schijf met usb gekoppeld aan de TV. Als ik de zaak wil instellen zegt de handleiding dat ik om op te kunnen nemen eerst de klok in moet stellen. Dit staat er op pagina 145 van de E-manual:

samsung.jpg

 

Echter: ik kan de klok niet instellen. Die optie is grijs in het TV instellingen menu:

 

IMG_20190321_192018.jpg

 

Dus weet ik nu even niet hoe ik het aan de gang krijg......

Met vriendelijke groet,
Ernst

 

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @Ernst67 , Ernst,

 

Die greyout zou je kun verhelpen door de tv even tijdelijk op Live-tv te zetten.

Eventueel de tv een poosje spanningsloos laten staan. De tv ondersteund iig EPG..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Ernst67
Journeyman
Opties

Hallo Dick,

Het klopt dat de TV EPG ondersteunt, want die krijg ik inderdaad netjes te zien.
Ik ga je tips uitproberen en hou je op de hoogte.

Dank!

Grt,
Ernst

JK_2
Apprentice
Opties

Dag Ernst, als het je lukt wil ik graag weten hoe je dat hebt gedaan. De optie 'Klok' blijft bij mij grijs, wat ik ook probeer.

Jan

0 Likes