op 29-11-2020 09:43 PM
Goededag,
Sinds vandeweek eigenaar van een samsung UE43TU8002-4k tv. Tijdens het gamen op mijn PS4 wordt mijn gehele beeld soms ineens random zwart voor een paar seconde, en soms als het wat langer duurt verschijnt er een laad tekentje in het scherm? Dit is uiteraard heel erg vervelend en hinderlijk.
Nu heb ik al geprobeerd of het aan de HDMI kabel ligt door hem opnieuw te laten vinden door mijn tv. Maar dit was het probleem niet.
Hebben meer mensen hier toevallig problemen mee of mee gehad? Of weet iemand hoe je dit kan oplossen?
op 29-11-2020 10:36 PM
Goedenavond @Members_zcZQ07I,
Dit lijkt me geen Benelux model. Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Waar is de tv aangeschaft?
Graag hoor ik van je..
op 29-11-2020 10:53 PM
het volledige model code is ue43tu8072uxxh.
de software versie is T-NKLDEUC-1402.4
en de tv is via bol.com aangeschaft.
op 29-11-2020 11:05 PM
Goedenavond @Members_zcZQ07I ,
Hier was ik al bang voor. Waarschijnlijk geleverd door 1 van hun partners EL-Vidas.
Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Hongaars).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH. Een ‘grijze import’ tv —> Grijze import
Ik zou je willen adviseren om, los van de problematiek, deze tv z.s.m. te retourneren.
Er is namelijk doelbewust, gebaseerd op de onwetendheid van de klant, een verkeerd product geleverd.
Je kunt gebruikmaken van de wettelijke termijn van veertien dagen (bedenktijd) die voor internetverkoop van nieuwe producten geldt. Zonder opgaaf van reden en dus geld retour.
Houd me even op de hoogte van de voortgang..
op 30-11-2020 11:59 AM
Goededag,
Nog dankuwel voor uw snelle reactie.
Ik heb de tv zojuist retour gestuurd naar de verkoper, bol.com ingelicht wat er gebeurt is en een Benelux model aangeschaft.
Qua de problematiek rondom het beeld dat soms random zwart wordt is nog niet echt verholpen helaas..
op 30-11-2020 12:05 PM
Goedemiddag @Members_zcZQ07I ,
Geen dank! Mooi dat je nu een Benelux model hebt. Heb je misschien iets aan onderstaande tips?
https://windows10repair.com/nl/fix-ps4-black-screen-4-tips-to-fix-this-issue/
op 01-12-2020 06:08 PM
Goededag,
Helaas zijn de tips van die site gebaseerd op dat de fout binnen de playstation zou moeten liggen. Maar dit scherm komt pas sinds ik de samsung tv heb, daarvoor op mijn oude tv nooit last van gehad.
Helaas hebben de tips van de site ook niet geholpen 😞
01-12-2020 06:20 PM - bewerkt 01-12-2020 06:22 PM
Ga eens naar de instellingen van je PS4 en zit video output op 2160p RGB.
En laat me weten of er verschil is👍