Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

The Frame start niet automatisch

(Onderwerp aangemaakt op: 12-01-2020 11:59 AM)
1986 Weergaven
DeTeeuw
First Poster
Opties

Hallo forum,

Onlangs heb ik een 43inch The Frame 2019 aangeschaft waar ik erg blij mee ben maar toch blijf ik met een probleem zitten.

De TV schakelt wel uit zodra er geen beweging meer in de kamer is maar springt 's ochtends niet terug naar ART mode wanneer we weer beneden zijn. Hiervoor moet je nu echt de afstandsbediening gebruiken waardoor je in de praktijk toch weer de halve dag naar een zwart scherm zitten te kijken.

Niet echt waarom ik voor een The Frame heb gekozen.

Ik heb al met diverse settings gespeeld maar krijg dit gedrag niet voor elkaar. Ook draai ik de laatste software (V1335).

Enig idee wat te doen?

0 Likes
9 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @DeTeeuw,

Welke lijst heb je precies om The Frame zitten?

rsz-846676
0 Likes
DeTeeuw
First Poster
Opties

Hi Bruce,

Ik heb de licht houten variant gekozen. 

Zou het daar in kunnen zitten?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Aan de onderkant van The Frame, zit de sensor, die kun je iets naar beneden halen waardoor hij meer op zou vangen. Heb je dit al eens geprobeerd?

Doe dit wel voorzichtig!

rsz-846676
0 Likes
DeTeeuw
First Poster
Opties

Hallo,

Het is mij niet geheel duidelijk welk gedeelte de sensor is die ik uit zou moeten kunnen schuiven. Het voelt allemaal als een solide geheel.

Kun je dit misschien specificeren voordat ik iets stuk maak?Waar zit de bewegingssensor?Waar zit de bewegingssensor?

0 Likes
DeTeeuw
First Poster
Opties

Inmiddels de lijst er afgehaald op aanraden van een ander topic. 

Waar de sensor zit lijkt nu duidelijk, klopt vermoeden op onderstaande foto?

Ik krijg echter geen beweging in de sensor. Zou er kracht voor nodig zijn om de sensor(en) naar beneden te krijgen? Het voelt allemaal fragiel. Daarnaast heb je hier weinig grip op. Tips hoe dit te doen?

Alvast dank.

IMG_20200112_122644~2.jpg

0 Likes
rolfio67
Explorer
Opties

Werkt het uberhaupt wel als je bijv. met je hand voor de sensor gaat? Dat is een beweging waar de sensor op zou moeten reageren lijkt mij. Als dat werkt kun je verder met het naar beneden schuiven van de sensor. Wat ik overigens een vreemde manier vind om een tv van € 1500,- aan de praat te krijgen.

Bij mij trouwens hetzelfde probleem, gaat wel uit, maar niet meer aan. Overigens met lijst heeft de tv het eerst wel keurig gedaan...

0 Likes
DeTeeuw
First Poster
Opties

Ja, na inmiddels een paar dagen de lijst eraf te hebben kan ik wel zeggen dat de bewegingsensor werkt. Je moet hiervoor alleen wel vrij dicht bij de TV zijn wil hij aanspringen. Misschien dat als de sensor uitgeschoven is hij het beter doet?

Hoe heb jij die sensor naar beneden geschoven Rolfio67? gewoon met de hand of met een tangetje oid?

Ik lees elders dat het een veelvudig probleem is van The Frame. Geen reden om hem terug te brengen voor mij, maar inderdaad erg slordig voor een dermatige prijzig product.

0 Likes
rolfio67
Explorer
Opties

Nee, ik ben daar nog niet aan geweest. Heb je de gevoeligheid van de sensor ook op maximaal gezet? Dat zou nog kunnen helpen...

0 Likes
rolfio67
Explorer
Opties

Hier nog een duidelijke foto van iemand die de sensor heeft verplaatst: sensor