op 12-10-2019 09:35 AM
Deze box wordt niet herkend door the Frame (43 inch, nieuwste model). Ook niet wanneer je zoekt op model/serie nummer. Kan daardoor de Samsung afstandsbediening niet gebruiken om de Ziggo box te bedienen. Na bellen met Samsung klantenservice en de winkel PlatteTV.nl werd ik niets wijzer. Online allerlei forums gelezen, is een bekend probleem, nu heb ik de box als UPC ingesteld waardoor het wel lukt, maar dit gaat dan steeds 1-2 goed waarna het ineens niet meer werkt. Er zou een update moeten komen las ik waardoor de Samsung tv het Ziggo Next kastje wel gaat herkennen?
12-10-2019 01:42 PM - bewerkt 12-10-2019 01:46 PM
Goedemiddag @nostradanos ,
Misschien handig om even de volledige Model Code, dus inclusief XXN op het eind, door te geven. Kan zo niks.
Wat is de huidige softwareversie van van de tv? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Er worden 2 benamingen doorgegeven. Ziggo box, Ziggo Next kastje, 4K 🤷♂️?
Waar heb je gelezen dat er een update zou komen? Mij onbekend.
Graag hoor ik van je..
op 12-10-2019 09:10 PM
Dank voor je reactie Dick.
- modelnummer: QE43LS03RASXXN
- software versie: T-MSMDEUC-1315.4 , B4970101/070204 , BT - S
- de Ziggo mediabox heet 'Mediabox Next', het is de opvolger van Horizon. Next is geschikt voor 4K. Ziggo is de box nu aan het uitrollen bij steeds meer huishoudens.
- de medewerker van PlatteTV.nl vertelde me aan de telefoon dat het een bekend probleem was dat Samsung de Ziggo Next Mediabox (nog) niet herkend en dat er een update zou moeten komen, dat las hij op een forum, ik heb het zelf niet gelezen.
Hoor graag of je me kan helpen.
Dank en groet
Daan
13-10-2019 03:18 PM - bewerkt 13-10-2019 03:40 PM
Hoi @nostradanos ,
Bedankt voor je informatie. Beetje een raar verhaal van PlatteTV.nl. Geen idee over wat voor een update het gaat.
Een update van Ziggo voor de Mediabox Next 4K 🤷♂️?
Je huidige softwareversie van je The Frame is iig out of date. De huidige is de 1318.0. Graag updaten via USB.
Deze is hier te vinden bij Downloads en pak de All OS versie:
https://www.samsung.com/nl/support/model/QE43LS03RASXXN/
Volg onderstaande procedure:
Zorg wel dat van de uitgepakte T-MSMDEUC.zip de upgrade.msd (in de map T-MSMDEUC->image) in de 'root' (hoogste niveau) van de Externe HDD/USB-stick staat, anders kan de tv ‘m niet vinden. Vergeet bij Deel 2, Punt 3 Ga naar Menu/Home >
Dus bij Instellingen->Algemeen->Software-update->Nu bijwerken. Kiezen voor USB.
Hopelijk werkt dit, anders even navragen bij de helpdesk van Ziggo over die update.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/
Graag hoor ik van je..
op 13-10-2019 09:31 PM
Bedankt DIck,
Ik heb de update succesvol uitgevoerd. De tv heeft nu versie 1318.
Dit verandert niks aan de universele afstandsbediening helaas, het werkt nog steeds niet. Ik heb alle 20 pogingen uitgevoerd die het menu geeft. Ook het modelnummer DCX960 en de fabrikant Arris ingevuld, maar het werkt nog steeds niet.
Overigens herkent het mijn Harman Kardon Sabre SB35 auiosysteem ook niet, terwijl Harman gek genoeg onderdeel is van Samsung Electronics.
Ik nieg ernaar om weer een reset te doen. Dat werkte de vorige keer ook toen de afstandbediening ermee op hield om de Ziggo Next Box (als UPC ingesteld in de Samsung tv) en het Harman Kardon audiosysteem te bedienen. Helaas werkte dit 2 weken totdat het er ineens weer mee ophield.
Graag je advies. Er kan iemand van afstand meekijken toch? Ik word er nu toch wel een beetje moedeloos van. Vanochtend deed de tv ineens niks meer. Voeding eraf gehaald en dan doet hij het weer. Heb ik al vaker gehad. Lijkt me niet ok..
Groet Daan
op 14-10-2019 06:40 AM
Het niet meer aangaan van de tv heb ik ook zodra je hem uitzet met de afstand bediening van de next.!
Ik heb dat in de settings van de tv uitgezet .
Het zal komen door de scheiding tussen standby en Art mode ofzo iets.
Ik gebruik nu de Ziggo afstand bediening voor zappen en geluid
Na tv kijken zet ik met de Samsung afstand bediening de tv op art mode
En next uit met eigen afstands bediening
Ik denk dat een update van de tv maar ook van de Ziggo box dit alleen kan oplossen
Voor nu ben ik tevreden met de manier zoals ik het nu doe