Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Sonos Soundbaar geluidsniveau werkt niet meer

(Onderwerp aangemaakt op: 04-05-2021 04:19 PM)
392 Weergaven
Dion-Rene
First Poster
Opties

Ik heb een QE55Q85, software version 1374. Het geluid loopt via een Sonos Soundbar die gepaired is met een Sonos Sub. Dat heeft altijd prima gewerkt. Sinds kort kan ik het geluidsniveau niet meer via de Samsung afstandsbediening van de tv bedienen, dat werkte in het verleden wel. Als ik het geluidsniveau aanpas zie ik aan de linkerkant van het scherm nog steeds de + en - staan, zoals dat in het verleden ook was. Als luidspreker staat er echter niet meer Sonos zoals in het verleden het geval was, maar Xbox-Yamaha. Er komt echter wel geluid uit de beam en de sub doet het ook nog; het is enkel dat ik nu het geluidsniveau handmatig moet aanpassen op de Soundbar en dat hoefde voorheen niet. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

0 Likes
3 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Dion-Rene,

Welkom op de Community.

Heb je al geprobeerd om de afstandsbediening opnieuw als universeel in te stellen? Dat doe je zo: https://bit.ly/3ojCBtD

Ik neem aan dat de soundbar via HDMI-ARC aangesloten is? 👍

rsz-846676
0 Likes
Dion-Rene
First Poster
Opties

Hi Bruce,

Helaas is dit niet de oplossing. Sonos komt niet in de Home Theatre lijst voor. De Soundbar zit op de optische uitgang aangesloten, dat is altijd zo geweest en heeft tot voor kort goed gewerkt! In Sound Output staat Optical geselecteerd (zoals dat altijd was). Het enige is dat de remote nu niet meer het geluid aanpast. Bij aanpassen verschijnt links in het scherm Xbox-Yamaha waar voorheen gewoon Sonos verscheen.....

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Kun je de Sonos apparatuur eens loskoppelen van de TV resetten? Dat doe je zo: https://bit.ly/2Jy1aSW

Vervolgens kun je na de korte installatie de set opnieuw koppelen. Hoe gaat het dan?

rsz-846676
0 Likes