op 07-12-2021 05:27 PM
Sinds anderhalver maand loopt mijn TV regelmatig vast.
>Model tv is UE70TU7020WXXN
>software versie T-KTSU2DEUC-2101.2
Dit gebeurt zowel tijdens het gebruik van willekeurige apps als bij het kijken van TV.
Volgende dingen geprobeert die niet of slechts heel even helpen:
1. het volledig resetten van de de T V
2. het resetten van de smarthub
3. het opschonen van het geheugen.
Zodra TV is vastgelopen kan ik dit tijdelijk oplossen door op afstandbediening aan/uit knop langdurig ingedrukt te houden. Dit heeft tot gevolg dat het Tizen OS gaat herstarten.
Ik vermoed dat het te maken heeft met een tekort aan geheugen.
Na reset is er van de 1300 MB beschikbaar geheugen slechts 300 MB vrij beschikbaar volgens de diagnose.
Na installatie van kijk, npo en rtl is daar nog maar 200 MB van over.
Mogelijk oplossing is dat de standaard apps van Samsung pre-install worden verwijderd omdat die het meeste van het gehuegen gebruiken, terwijl ik een groot deel van die apps niet gebruik.
Wat moet ik doen ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 17-12-2021 12:16 PM
Monteur vandaag geweest. Hij herkende het probleem en heeft ter plekke harde reset doorgevoerd. Blijkbaar iets wat niet op afstand kan plaatsvinden. Nu afwachten of het helpt. Afgelopen week liep tv gemiddeld 3 keer per dag vast
op 07-12-2021 05:38 PM
Goedemiddag @coenp ,
Het verwijderen van de pre-installed apps is niet mogelijk.
Je zou de tv nog een poos spanningsloos kunnen zetten.
Bij geen succes kun je er het beste even remote naar laten kijken -> Hulp op Afstand
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel op SMART TV’s klikken en naar beneden scrollen.
Houd je ons even op de hoogte?
op 09-12-2021 09:21 AM
op 09-12-2021 10:00 AM
Had voor gisterenavond inbel afspraak gemaakt. Helaas kwam Samsung die niet na. Voor vanavond nieuwe afspraak ingepland.
op 09-12-2021 10:03 AM
op 09-12-2021 01:34 PM
Beste @coenp, als je nog een FAT32 geformatteerde USB memorystick hebt liggen, zou je die eventueel nog in je TV kunnen steken om zo het geheugen uit te breiden.
op 10-12-2021 08:26 AM
Samsung heeft gisteren online support geleverd. Software matig lijkt er niets aan de hand. TV is daarna reset.
Daarna was het probleem nog steeds niet verholpen. Wordt afspraak met monteur gemaakt.
op 10-12-2021 08:27 AM
Online monteur zij dat geheugen gebruik geen probleem zou moeten zijn. Hij had echter ook geen verklaring voor de problemen
op 10-12-2021 09:57 AM
op 10-12-2021 10:09 AM
klopt. Ik betwijfel ook of de monteur wat gaat vinden. Dat er wel degelijk wat mis is, stelde ik direct vast bij het (her) installeren van een paar apps zoals videoland. Hierbij liep de TV 2 keer vast. Kon allleen weer in beweging komen door langdurig uitknop van afstand bediening in te drukken. Dit leidde tot herstart van OS tizen, waarna TV weer reageerde.