Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung UE55MU7050 start niet meer op

(Onderwerp aangemaakt op: 09-12-2018 12:30 PM)
1066 Weergaven
Frank1979
Journeyman
Opties

Hallo,

Vanaf gisteren heb ik het hele vervelende probleem dat mijn Samsung UHD UE55MU7050 tv niet meer opstart. Het rode led lampje knippert onregelmatig en het beeld knippert dan (backlight?) samen met het lampje. Stroom er al een tijdje af. Werkt ook niet. Kan ik dit nog zelf oplossen of een afspraak maken? Heb gelukkig nog garantie.

Groet, Frank Bolland 

0 Likes
3 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @Frank1979, Frank,

Wat is de volledige Model Code van de tv? Staat achterop de sticker van de tv en moet eindigen op XXN.

Uiteraard de geijkte vraag. Zijn de batterijen goed in je AB?

Dit kan een een probleem zijn met de IR-Receiver op de tv. Tv is uit 2017.

De spanning eraf heb je al geprobeerd en dat hielp ook niet.

Ik vrees dat dit toch onder de garantie gaat vallen (2 jaar). Waar aangeschaft?

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Frank1979
Journeyman
Opties

Hi,

Het volledig model code is: UE55MU7052TXXH. Version 01.

Heb hem bij PlasmaVisie vandaan en die heb ik al gemaild i.v.m. de garantie.

Maar misschien is hij in een bepaalde beveiliging gevallen. Want als ik de de aan/uit knop indruk voor ongeveer 10 sec knippert de led lamp niet meer. Standby dus. Dan weer aan begint het weer opnieuw. De smart afstandsbediening die ik erbij heb knippert het lampje ook van. Dit omdat hij zeker geen verbinding kan krijgen.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @Frank1979,

Mmm, PlasmaVisie staat bij mij op de zwarte lijst.

Dit is namelijk een gemodificeerde buitenlandse tv. (XXH). Tv is uit 2017.

De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN.

De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland. Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs en de stuntaanbiedingen van elektronicazaken  zijn geboren.

Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken.

Door de ongeautoriseerde wijziging van de localset kan de fabrieksgarantie van Samsung in gevaar komen en mogelijk zelfs geheel vervallen.

Dit betekent niet dat de televisie geen garantie meer heeft, maar dat hiervoor door de verkopende partij gezorgd dient te worden. Mocht deze bijvoorbeeld binnen de garantietermijn failliet gaan dan is het recht op fabrieksgarantie verdwenen en kunnen reparatiekosten voor eigen rekening van de koper van de televisie.
Deze tv's kunnen erg veel problemen opleveren, waaronder ws. deze.

Is de tv verkocht als een Benelux model of bewust voor gekozen?

Wanneer is de tv aangeschaft? Zeker aankaarten bij PlasmaVisie..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes