Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung tv stopt er ineens mee

(Onderwerp aangemaakt op: 20-07-2022 10:37 PM)
1962 Weergaven
Stefan Broeders
Apprentice
Opties

Hallo allemaal,

Wij zetten gisteren de tv (#UE55KS7500S) aan. Na een seconde of tien valt deze uit. Zwart beeld en het stand-by lichtje is ook uit en gaat ook niet meer branden. 

Stekker eruit getrokken gewacht, maar dat hielp niet. Ander stopcontact ook niet. Andere Samsung voedingskabel ook niet. 

Heeft iemand nog een andere tip. Het moet iets elektronisch zijn zo ik zeggen.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Stefan Broeders
Apprentice
Opties

Hallo, voor iedereen die het wil weten. 

Ik had de verkoper een mail gestuurd en kreeg een nette mail terug.

‘’Bedankt voor uw e-mail.

Vervelend om te vernemen dat uw televisie defect is. Wij kunnen deze aanmelden voor een reparatie bezoek aan huis, houdt u er rekening mee dat dit €90 aan voorrijdkosten bedraagt. Ook kunt u de TV bij ons inleveren, wij zullen deze dan opsturen ter reparatie, er zijn dan onderzoekskosten van €70 van toepassing. Deze onderzoekskosten zullen van een eventuele reparatienota worden afgetrokken, zodra de TV is gerepareerd.

Het klopt inderdaad dat de TV nog binnen de gemiddelde gebruiksduur verwachting volgens Uneto-VNI valt, deze is 72 maanden (6 jaar). Van deze 72 maanden heeft u reeds 68 maanden gebruik gemaakt van de TV. Dit betekent dat er nog 4 maanden als zogenoemde ‘’restwaarde’’ overblijven. Concreet betekent dit dat wij bij een reparatie 4/72e deel van de kosten op ons nemen. De vraag is of u dat, gezien de leeftijd van uw toestel, rendabel acht.

Wat we uiteraard ook kunnen doen, is samen met u kijken naar een gloednieuwe TV. Wij zullen dan uiteraard een extra tegemoetkoming doen, door daarvoor een scherpe prijs te bieden. We horen graag wat uw wensen zijn.’’

Het zou dus hoe dan ook een minimale vergoeding/compensatie worden.

Dus heb toch mijn multimeter erbij gepakt en YouTube. Op YouTube gekeken hoe de tv open moet. Daarna wat doorgemeten en kwam er niet achter wat er precies kapot was. Maar op het voedingsbord meten ik wel foute weerstanden. 
Na wat googelen bij lcd-onderdelen voor 45€ een nieuw voedingsbord besteld. Gisteren binnen gekomen en geplaatst. En gisteren weer tv kunnen kijken. 5 tientjes kwijt. 👍🏼

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Stefan Broeders , Stefan,

Het lijkt erop dat de voeding defect is. Hier moet een monteur naar kijken.
Het introductiejaar van de tv is 2016. De aankoopdatum is bepalend voor de fabrieksgarantie.
Deze zal voorbij zijn. Als de fabrieksgarantie voorbij is, is er ook nog wettelijke garantie.
https://conformiteit.nl/ De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...

Je moet dus contact opnemen met de leverancier. Liefst via de mail. Niet telefonisch. Zwart op wit.
Houd er wel rekening mee dat er gekeken wordt naar de gemiddelde gebruiksduurverwachting van de tv.
Hiervoor zijn richtlijnen opgesteld door de Uneto-VNI:

https://www.technieknederland.nl/cms/streambin.aspx?documentid=55615

Er kan dus een gedeelte van de reparatiekosten voor eigen rekening komen.

Houd je ons op de hoogte?

signatureee
Groet, Dick

Stefan Broeders
Apprentice
Opties

Beste Dick,
Hartstikke bedankt voor uw antwoord.

De tv is in november 2016 aangekocht, dus ik zal de verkoper inderdaad een mail sturen. 
Wel of geen garantie, ik ben benieuwd hoop vooral dat hij het weer gaat doen.

Ik kom erop terug.

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Stefan Broeders , Stefan,

Heb je al contact met de leverancier gehad?

signatureee
Groet, Dick

Oplossing
Stefan Broeders
Apprentice
Opties

Hallo, voor iedereen die het wil weten. 

Ik had de verkoper een mail gestuurd en kreeg een nette mail terug.

‘’Bedankt voor uw e-mail.

Vervelend om te vernemen dat uw televisie defect is. Wij kunnen deze aanmelden voor een reparatie bezoek aan huis, houdt u er rekening mee dat dit €90 aan voorrijdkosten bedraagt. Ook kunt u de TV bij ons inleveren, wij zullen deze dan opsturen ter reparatie, er zijn dan onderzoekskosten van €70 van toepassing. Deze onderzoekskosten zullen van een eventuele reparatienota worden afgetrokken, zodra de TV is gerepareerd.

Het klopt inderdaad dat de TV nog binnen de gemiddelde gebruiksduur verwachting volgens Uneto-VNI valt, deze is 72 maanden (6 jaar). Van deze 72 maanden heeft u reeds 68 maanden gebruik gemaakt van de TV. Dit betekent dat er nog 4 maanden als zogenoemde ‘’restwaarde’’ overblijven. Concreet betekent dit dat wij bij een reparatie 4/72e deel van de kosten op ons nemen. De vraag is of u dat, gezien de leeftijd van uw toestel, rendabel acht.

Wat we uiteraard ook kunnen doen, is samen met u kijken naar een gloednieuwe TV. Wij zullen dan uiteraard een extra tegemoetkoming doen, door daarvoor een scherpe prijs te bieden. We horen graag wat uw wensen zijn.’’

Het zou dus hoe dan ook een minimale vergoeding/compensatie worden.

Dus heb toch mijn multimeter erbij gepakt en YouTube. Op YouTube gekeken hoe de tv open moet. Daarna wat doorgemeten en kwam er niet achter wat er precies kapot was. Maar op het voedingsbord meten ik wel foute weerstanden. 
Na wat googelen bij lcd-onderdelen voor 45€ een nieuw voedingsbord besteld. Gisteren binnen gekomen en geplaatst. En gisteren weer tv kunnen kijken. 5 tientjes kwijt. 👍🏼

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey Stefan, @Stefan Broeders ,

Bedankt voor je terugkoppeling!
Dat heb je mooi en goedkoop opgelost!
Veel kijkplezier weer!

Fijne dag nog!

signatureee
Groet, Dick

0 Likes