op 30-01-2022 02:17 PM
Hi, Nog geen oplossing kunnen vinden voor mijn Samsung smart tv, daarom deze post.
Sinds enkele dagen maakt de tv in de slaapkamer wel verbinding met internet maar niet met de WiFi booster of andere WiFi in huis.
Wat ik tot nu toe heb geprobeerd; Tv teruggezet naar fabrieksinstellingen, Smart Hub opnieuw instellen, netwerk resetten, Ziggo modem gereset, stroom van tv. Dit alles mocht niet baten.
Hij maakt af en toe wel verbinding met het draadloos netwerk, maar verliest deze ook weer snel.
We hebben de tv ook in de woonkamer gezet en bedraad aangesloten, dan geen problemen. Zodra we de netwerk kabel eruit halen en verbinding proberen te maken met onze wifi, maakt deze maar kort verbinding.
Aangezien we de tv vanuit de slaapkamer en woonkamer hebben getest om verbinding te maken met de wifi, lijkt t probleem bij de tv te liggen.
Het gaat om de UE55NU8050. Tv is op 20-03-2019 aangeschaft en heeft sinds kort dit probleem.
Hoop dat iemand kan helpen cq de ultieme oplossing heeft!
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 30-01-2022 05:12 PM
We hebben allen stappen doorgelopen en kregen nog steeds geen verbinding, wel zagen we tijden het opnieuw installeren van het stappenplan dat de verbinding onstabiel was. We hebben de booster verplaatst, tv gereset en het werkt!
You don’t know everything, but you did help us! Fijne avond!
op 30-01-2022 02:40 PM
Goedemiddag @Aubs1972 ,
Sommige dingen zijn erg onduidelijk:
"wel verbinding met internet maar niet met de WiFi booster of andere WiFi in huis".
Waarmee wel en welke 'andere' wifi bedoel je? Over welke booster gaat het?
"Hij maakt af en toe wel verbinding met het draadloos netwerk". Welke? De booster?
"verbinding proberen te maken met onze wifi". Welke 'onze' wifi?
"Aangezien we de tv vanuit de slaapkamer en woonkamer hebben getest om verbinding te maken met de wifi"
Welke wifi? De booster? Hoever is de tv op alle plaatsen verwijderd van de 'vele' wifi signalen?
op 30-01-2022 02:48 PM
Goedemiddag Dick,
De tv maakt wel verbinding met internet, maar niet met de wifi. We hebben 3 wifi boosters in huis van Ziggo. 1 in de woonkamer en 2 verdeelt over 2 slaapkamers.
Tv maakt af en toe verbinding met de wifi. De wifi booster staat onderin een vak van een vakkenkast, dit vak is open aan de voor en achterkant. De tv staat op deze vakkenkast, denk dat er 1 meter afstand tussen zit.
Dank alvast voor je hulp!
30-01-2022 02:58 PM - bewerkt 30-01-2022 02:59 PM
Hoi @Aubs1972 ,
Geen probleem, maar het wordt er niet duidelijker op 😉.
"De tv maakt wel verbinding met internet". Waarmee dan als het niet niet met wifi lukt?
Bedraad? Ziggo heeft meerdere boosters. Welke heb je? Zou je deze allemaal willen uitzetten?
Alleen om te testen. Ik heb slechte ervaringen met die dingen.
Dan, indien mogelijk, met de tv in de buurt van het Ziggo modem testen.
Zo kun je uitsluiten of het echt aan de wifi-module van de tv ligt.
Welk modem is het overigens?
op 30-01-2022 03:55 PM
Ik moest even hulptroepen inschakelen om de tv te verplaatsen🤗. Boosters losgekoppeld en tv in de woonkamer bij het ziggo modem neergezet en krijg de melding; verbinden met het draadloze netwerk, maar niet met het internet.
De wifi boosters zijn van TP Link Deco E4. De ziggo modem is de Arris TG2492LG
op 30-01-2022 04:10 PM
Hoi @Aubs1972 ,
Duidelijk. Dus geen probleem met de tv, want je tv vindt en verbindt met wifi.
Alleen is er geen gateway naar het internet. Kijken anders even bij de IP-instellingen op de tv.
Hier ook nog wat informatie:
https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/hoe-kan-ik-problemen-oplossen-met-internetverbindi...
op 30-01-2022 05:12 PM
We hebben allen stappen doorgelopen en kregen nog steeds geen verbinding, wel zagen we tijden het opnieuw installeren van het stappenplan dat de verbinding onstabiel was. We hebben de booster verplaatst, tv gereset en het werkt!
You don’t know everything, but you did help us! Fijne avond!
op 30-01-2022 05:18 PM
Hoi @Aubs1972 ,
Top dat het is opgelost! Nobody is perfect. My name is nobody 😂.
Ook een fijne avond toegewenst!
op 01-02-2022 04:44 PM
Helaas, de verbinding was van korte duur. Dezelfde avond hadden we weer geen verbinding.
Zojuist met Samsung gebeld, deze raadde nog aan om de tv te verbinden met de hotspot van een mobiel, maar ook dat mocht niet baten.
We wachten nu tot de monteur ons gaat contacten met een prijsopgave en komt dan de tv aan huis maken.
ik heb op deze community eerder het eea gelezen en denk dat het bij ons ook om de WiFi module gaat. Valt helaas buiten de garantie, dus ben benieuwd.
op 01-02-2022 05:12 PM
Hoi @Aubs1972 ,
Misschien toch nog een beetje goed nieuws.
Als de fabrieksgarantie voorbij is, betekent dit niet dat je geen rechten meer hebt.
Er is ook nog wettelijke garantie. De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.
Dit is dus geen deugdelijk product. De leverancier is in deze verantwoordelijk.
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://conformiteit.nl/
Je moet contact opnemen met de leverancier. Liefst via de mail. Niet telefonisch. Zwart op wit.
Houd je ons op de hoogte?