Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

samsung smart tv wel netwerk geen internet

(Onderwerp aangemaakt op: 23-02-2017 10:12 PM)
118836 Weergaven
hans4
Journeyman
Opties

mijn smarttv heeft plotseling geen verbinding meer met internet maar wel verbinding met draadloos wifi. Alle overige apparaten hebben wel verbinding via dat netwerk met internet

0 Likes
Spring naar oplossing
51 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Sanerik ,

 

Is de volledige Model Code van de tv UE55H6200AWXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 2900.0? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Even onduidelijk of dit alleen gebeurt als er naar NPO Start gekeken wordt.

Gebeurt dit ook bij andere apps? Gaat tv kijken via Ziggo wel goed? Waar en waarmee is de snelheidstest gedaan?

Bedraad of via wifi?

 

Graag hoor ik van je..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Sanerik
First Poster
Opties
het klopt inderdaad dat het volledige nummer is. 
Ziggo tv kijken gaat prima. Totaal geen problemen. We hebben het tot nu toe alleen bij NPO start gehad. Pathé leverde geen problemen op in de oude situatie. Met de nieuwe Ziggo hebben we dat nog niet uitgeprobeerd omdat we nog geen film gehuurd hebben.
Het vreemde is dat dit paar een aantal maanden aan de gang is. Ik hoopte dat met de nieuwe WiFi van 250 mb dit probleem opgelost zou zijn. Hiervoor hadden we weinig mbs. Voorheen hadden we geen problemen met NPO start. 
 
Alvast bedankt voor het meedenken.
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Sanerik ,

 

De laatste tijd zijn er nogal wat problemen met de NPO app, met name op tv's waar een H zit in de Model Code.

Zie: https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/NPO-Start-op-Samsung-tv-wil-niet-meer-opstarten/m-p/18...

Bij Model Code UE55H6200AWXXN betent de H dat het introcductiejaar van de tv 2015 is.

Het verbreken van de verbinding heeft echter niets met de internetsnelheid te maken.

250 Mbit/s is meer dan voldoende en het vorige abo van 50 Mbit/s ook. Hopelijk niet voor niets verhoogd.

Nog geen antwoord gehad of de tv draait op softwareversie 2900.0.

Zou je misschien de Smart Hub kunnen resetten? Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Smart Hub opnieuw instellen.
Houd er bij het resetten van de Smart Hub rekening mee dat alle gedownloade apps, instellingen en accounts uit het geheugen verwijderd worden en opnieuw moeten worden ingevoerd of geïnstalleerd.

Desnoods de tv een poos spanningsloos zetten. Als dit niet helpt, dan contact opnemen met NPO zelf.

 

Graag hoor ik van je..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Wiellie36
First Poster
Opties

Dag.. heb hetzelfde probleem..

Echter, kan niet klikken op "netwerk"

Zelfdiagnose idem..

Kortom, alles waar ik op zou moeten klikken is niet beschikbaar.

En nu?????

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @Wiellie36 ,

 

Hetzelfde probleem, maar met welke tv 🤷‍♂️? Wat is de volledige, dus incl. XXN op het eind, Model Code van de tv?

Zie de sticker op de achterzijde van de tv.Wat is de huidige softwareversie van de tv?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. 1 vraagteken is trouwens voldoende.

 

Graag hoor ik van je..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Oplossertje
First Poster
Opties

Bij mij valt steeds het netwerk weg en moet ik opnieuw installeren maar als ik dit niet doe en de stroom een paar minuten van de tv af haal doet alles het weer?.  Ik gebruik alleen draadloos(geen kabel) en geen 5g netwerk omdat dan op een of andere manier met smartview de optie om tv te kijken op mijn samsung tab6 tablet niet werkt?(ook als ik alle apparaten op 5g zet)De tv gewoon uitzetten helpt niet. Ik heb een 5e generatie apple router en een 65q90r tv(geupdated) en de HWq90r nu ook. De soundbar had ik de eerste keer aangemeld zoals in het boekje(en de update gedownload en geinstalleerd(usb dongel) dus ook de satelieten geupdated) gebruikt via wifi en ook via optisch maar wifi en ook blutooth viel een paar keer weg dus heb ik het nu gewoon gedaan via het menu in de TV om apparaten aan te melden en gebruik nu alleen de optische link en die werkt nog steeds na twee dagen in het bezit te zijn van deze lekker klinkende soundbar. De hdmi kabel zit nog in de doos en die probeer ik als we de earc update eventueel krijgen. Ik  maak me zorgen dat wifi en bluetooth vaak uitvalt. Als ik een andere router zou kopen dan laat ik weten of dit de problemen oplost maar weet nog niet welke omdat ik graag iets heb met een decoder voor media want die mist in de 2019 tv jammer genoeg.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Oplossertje,

 

Heb je de TV al eens tijdelijk verbonden met een mobiele hotspot? Onthoud hij het netwerk dan wel?

rsz-846676
0 Likes
Oplossertje
First Poster
Opties

Beste ,

Ik had deze vraag niet gezien sorry, geprobeerd met een mobiele hotspot laptop met router eraan! Ik heb geen problemen om daar op in te loggen. Het lijkt meer alsof de hardware het niet aankan als je de HWq90r sound, pc , blue- tooth koptelefoon, toetsenbord en dergelijke allemaal gebruik. Ik heb nu de one-connect box extra koel staan maar hij stond al los achter de tv. alleen als ik internet via kabel doe en de hwq90r via kabel heb ik geen problemen op de langere termijn. De tv vraagt ook steeds om de kabel aan te sluiten voor internet als ik dat niet heb gedaan. Dan maar geen tv op mijn tablet dat kan ook via de provider gelukkig. Maar geen HDMI 2.1 of earc op tv(hardware is niet compatibel) en nu wel op de soundbar die eigenlijk geen hdmi 2.1 poorten heeft en gemaakt is voor bij de q90r serie tv? de beloofde update's van Samsung lijken meer op een verkooptrucje, ook Bixby in het Nederlands is er nog niet en smartview wordt beëindigd. kon ik de tv maar inruilen voor iets beters dat gewoon werkt zonder beloftes . Als ik niet voorgelogen was dat de 65Q90r de juiste hardware had voor hdmi 2.1 en earc dan had ik gewoon een andere optie gekocht. Nu zit ik met een gezonken vlaggenschip omdat ik zo van Samsung producten houdt. Ik snap dat er fouten worden gemaakt maar beloof dan niet dingen die hardwarematig niet kunnen er is niet eens een hardware optie om de one connect te vervangen terwijl de nieuwe bijna identieke 2020 samsung 4k tv dit wel heeft.  HELP

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Er komt sowieso een update voor dit model, wat ervoor zorgt dat eARC wel gaat werken. Dit stond op de planning voor midden juli, maar tot op heden geen duidelijkheid gekregen wanneer hij precies wordt uitgerold. Daarover ben ik nog in contact en ik probeer iedereen op de hoogte te houden.

rsz-846676
0 Likes
Oplossertje
First Poster
Opties

Ik krijg na een jaar een mailtje dat ik dat ik mijn reactie moet verwijderen? Op dezelfde dag dat Dynafix mij vraagt te betalen of afstand te doen van een product in de garantie. Toeval?

 

Ok mijn reactie is nu weg Superuser. Sorry voor het misplaatsen dan maar,

Ik weet ook wel dat U mensen wil helpen.

Groetjes.

0 Likes