op 21-10-2022 09:28 AM
Ik heb een QE65Q90RALXXN van 2,5 jaar oud.
Ik kijk tv via een next box van Ziggo, verder zitten er nog een Apple box, playstation 4 en blu-rayspeler op aangesloten.
De laatste tijd heb ik problemen met het geluid na overschakelen tussen de verschillende HDMI aansluitingen. Als ik bv een poosje playstation heb gespeeld en overschakel naar de tv via de next box krijg ik geen geluid. Dan moet ik met de power knop de tv herstarten en dan werkt het weer.
Ik heb reeds hulp op afstand gehad, er zijn nieuwe HDMI drivers geinstalleerd. Helaas heeft dit niet geholpen.
Samsung heeft aangeboden een monteur langs te sturen om naar het probleem te kijken. BCC waar de tv vandaan komt geeft eigenlijk niet thuis, die zeggen ook dat ze iemand van Samsung kunnen sturen, hier zijn wel redelijk wat kosten aan verbonden waarvan ze niet weten wat uit coulance vergoed gaat worden. Als er al wat vergoed gaat worden.
Beetje zonde dit voor een tv van ruim 2k.
Ik heb ergens in een andere topic iemand gezien met hetzelfde probleem, maar daar is geen oplossing uit gekomen.
Is dit een software update probleem of echt een hardware probleem?
Een losse connect box kan ik ook niet vinden om te kijken of dan het probleem opgelost is.
Wie weet de oplossing?
op 25-10-2022 11:37 AM
Omdat dit niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd zal een serviceverzoek de volgende stap worden. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/3eckAdW
Groeten,
Martijn
op 25-10-2022 12:22 PM
Ik moet nog naar 1 ding kijken, als ik via de HDMI geen geluid uit de tv krijg of dan de optische uitgang wel geluid geeft.
Als die wel geluid geeft ligt het probleem niet bij de HDMI poorten.
Ik heb een aanmelding voor reparatie, alleen gaat die via Samsung naar CE repair. Daar ben ik helaas door ervaring uit het verleden geen fan van en laat hem daar liever ook niet door open schroeven.......
op 25-10-2022 04:46 PM
op 25-10-2022 05:02 PM
Nog wat verder getest.
Hele dag geen problemen met het geluid gehad, diverse keren geschakeld naar de playstation, blu-ray speler etc. Geen enkel probleem. Tot vanmiddag. Overschakelen naar de PS4, geen geluid.
Ook geen geluid via de optische uitgang. PS4 van poort gewijzigd, geen verschil. Alle andere aangesloten componenten geen probleem met geluid.
Ps4 opnieuw opgestart, geen geluid. Soft reset tv, en er is weer geluid.
Hardware probleem of software probleem, geen idee.
Ik kan het probleem in ieder geval niet op commando reproduceren als er een monteur komt. Dus waarschijnlijk geen uitsluitsel van de oorzaak en reparatie.🙈
29-11-2022 05:19 PM - bewerkt 29-11-2022 05:27 PM
Hoi,
Mijn QE65Q85RALXXN samsung tv hetzelfde probleem
dit is begonnen na de laatste update
dus dit is zeer zeker een software probleem !!
hoop dat samsung dit oplost al het andere is reeds geprobeert
en niks werkt alleen een hertsart van de tv
groetje Paul uit belgie
op 30-11-2022 03:09 PM
Hi @Members_jShHtSd, goedemiddag.
Heb je ook al een nieuwe HDMI kabel gebruikt? En vanaf welke bron ervaar je dit? Heb je alles ook al eens opnieuw aangesloten?
Om na te gaan of dit opgelost kan worden, hebben wij ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken. Je kan dan een afspraak voor een Hulp-op-Afstand-sessie maken, één van mijn collega's belt je dan terug en kijkt op afstand met je mee. Mijn collega kan daar waar nodig ook een aanpassing of wijziging doorvoeren. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU
Groeten,
Martijn
op 30-11-2022 07:03 PM
hoi Martijn,
alles wat je opnoemde deed ik inderdaad al
bedankt voor je antwoord maar ik denk te weten waar het probleem zit moet nog een paar dagen testen en laat het je weten
ik verrmoed dat de samsung tv problemen heeft met de resolutie overgang en vandaar geen geluid ik heb een proximusdecoder en die geeft 720p op 50p weer op de tv en mijn ander tv box (android) daar kan ik de beste resolutie kiezen die geeft dan 3840 op 2160 (4k dus) als ik schakel na een bepaalde tijd tussen deze twee geeft de proximusdecoder geen geluid de android box wel nu zette ik de android box ook op 720p en tot nog toe geen problemen meer maar ik test nog een paar dagen
op 02-12-2022 03:12 PM
Hoi, na het testen kan ik nu met zekerheid zeggen dat het inderdaad een resolutie probleem is
vanaf het moment dat je een toestel aansluit op een van de hdmi ingangen op de tv en als je op dit toestel de mogelijkheid hebt om de resolutie te kiezen en je zet deze op 3840x2160 (4k) en je hebt een ander toestel op een andere hdmi ingang waar je de resolutie niet van kan wijzigen op het toestel zelf en deze heeft een lagere resolutie bvb 1280x720 (720p hd) dan zal bij overschakelen het geluid ontbreken op het toestel met lagere resolutie wannneer je het toestel met de hogere resolutie veranderd naar full hd (1920x1080) of 720p (hd) dan heb je weer geluid en ook geen probleem dus na de laatste update van samsung heeft de samsung tv hier problemen mee
op 03-12-2022 09:40 PM
Ik heb inmiddels mijn Next box op 1080p gezet en de playstation ook.
Tot nu toe de laatste dagen geen problemen gehad.
Via MP heb ik inmiddels wel een tweede connectbox gekocht van een identieke tv. Voor het geval er iets kapot gaat.
op 04-12-2022 05:40 PM
@govertkroon kan jij beide toestellen op 4k zetten ?
ik bedoel als je de Next box op 4k zet en je playstation ook op 4k heb je dan ook het probleem of niet
alvast bedankt
ik kan dit niet testen omdat ik de proximus box niet van resolutie kan veranderen )p